Günümüz işletmelerinin stratejik kapsamını, yen i iş alanlarına doğru genişleme stratejilerinin tersine, mevcut iş alanlarını küçültme stratejileri oluşturmaktadır. Özellikle 1960, 1970 ve 1980 ’li yıllarda çeşitlendirme stratejileri izlemiş işletmeler arasında son yıllarda y e niden yapılanm a aracılığıyla işletme kapsamını küçültmek yaygın bir strateji durumuna gelmiştir. Yeniden yapılandırmayı uygulayan işletmeler ana iş alanları üzerinde odaklaşmak için çeşitlendirilmiş işletmelerini elden çıkarmaktadırlar. Yeniden yapılanm a stratejileri durum ve koşullara göre fa rklı stratejilerden oluşmaktadır. Bir işletme için yen id en yapılanm a stratejisi, “ele geçirm e”, “satın a lm a ”, “dikey birleşm e” veya “çeşitlendirm e” stratejileri olurken, bir başka işletme için elden çıkarma, satma, bir bölümün üçüncü bir tarafa satışı olabilm ektedir (divesment). Ancak son yıllarda inişe geçen işletmelerde uygulanan yeniden yapılandırma stratejileri, bazı S İ B ’leri elden çıkarma, kiiçulme (dovvnsizing), kapsam daraltma (downscoping), borçlanma yoluyla satış (leveraged buy-outs), bağımsız yatırım cılara satış (spin-off) gibi yollarla ana faaliyette odaklanma yönünde olmaktadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 1999 Sayı: 3 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.