In recent years, rapidly changing economical and technological environment force componies to be customer oriented Meeting costomer needs and having long term relationship with loyol customers must be marketing’s first aim. CRM is a new trend in highlg competiteve economic environment, which is directly related with information technology. Because of CRM companies decrease costs and increase their profits with loyalty phograms. Thus, Turkish economic platform interested in CRM. Specially finance, otomotive, media, service companies and retailers are the first sectors that implement CRM programs to their business in Turkey
Rekabetin hızla arttığı günümüzde işletmeler açısından müşteri odaklı olmak çok önemlidir. Müşteri beklentilerini karşılamak ve müşteriyi bir ortak gibi ele alarak müşteri ile uzun dönemli sadakat ilişkisi geliştirmek pazarlamanın temel aracı olmalıdır. Yeni bir rekabetçi pazarlama stratejisi olarak Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM) bilgi teknolojileri ile direkt ilişkili bir kavramdır. İşletmelere gelir artışı ve maliyet azaltımı gibi iki önemli konuda yarar sağlayan CRM’i ülkemizde de hızla uygulama alanı bulmuştur. Özellikle, finans, otomotiv, perakende, medya ve hizmet sektörleri CRM’i uygulayan sektörlerin başında gelmektedir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2002 Sayı: 7 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.