BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2006, Sayı: 15, - , 20.06.2015

Öz

In this research it is aimed to determine the relation among qualifications of students participated in special ability exams made for entering fine arts programmes by universities and scores forming the basis of selections and their success. In the research, survey model has been used and research-data has been obtained from 315 students who applied to Special Skills Exam organized by Dumlupinar University Fine Arts Faculty in 2004-2005 education term and 60 students who passed the exam. In conclusion, it has been defined that; the students whose OSS scores were high passed the exam despite of low points on Special Skills Exam. Also; it has been found that while there is a negative and moderate relation between OSS Scores and the students’ successes in applied lessons, there is a positive and low relation between Special Skills Exam score and the students’ successes in applied lessons

Kaynakça

  • Artut, Kazım (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 1. Baskı. İstanbul: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Şener (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çilenti, Kamuran (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Kadıoğlu matbaası.
  • Dumanoğlu, Selçuk (2004). “Resim Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavlarına Yönelik Öğretim Elemanları Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Gençaydın, Zafer (2002). “Sanat Eğitimcisi Yetiştirmede G.E.E. Resim Bölümünün Yeri ve Önemi” Sanat Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Gökbulut, Nur (2004). “Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir-Ağrı- Erzincan Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Resim-İş ve Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Örneğinde Özel Yetenek Sınavı Puanlarının Değerlendirilmesi” Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Karasar, Niyazi (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu (2005). Ankara
  • Yolcu, Enver (2004). “Özel Yetenek Sınavlarının Resim Yeteneğini Ölçmedeki Niteliği”. Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Uçan, Ali (2002). “Türkiye’de Çağdaş Sanat Eğitiminde Öğretmen Yetiştirme Süreci ve Başlıca Yapılanmalar” Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.

ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)

Yıl 2006, Sayı: 15, - , 20.06.2015

Öz

Bu araştırmada, üniversitelerin güzel sanatlar eğitimi programlarına giriş için yapılan özel yetenek sınavlarına katılan öğrencilerin niteliklerinin ve öğrencilerin seçime temel oluşturan puanları ile başarıları arasındaki ilişkinin belirlenmesi amaçlanmıştır. Araştırma tarama modelinde gerçekleştirilmiştir. Araştırma evrenini 2004–2005 öğretim yılında Dumlupınar Üniversitesi Güzel Sanatlar Fakültesi yetenek sınavına başvuran 315 öğrenci ile programa giren60 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırma sonucunda, ÖSS puanı yüksek olan öğrencilerin yetenek sınavı puanları düşük olmasına rağmen sınavı kazandıkları belirlenmiştir. Ayrıca, öğrencilerin ÖSS puanları ile uygulamalı derslerdeki başarıları arasında negatif ve orta düzeyde; yetenek sınavı puanları ile uygulamalı derslerdeki başarıları arasında pozitif ve düşük düzeyde bir ilişki bulunmuştur

Kaynakça

  • Artut, Kazım (2001). Sanat Eğitimi Kuramları ve Yöntemleri. 1. Baskı. İstanbul: Anı Yayıncılık.
  • Büyüköztürk, Şener (2002). Sosyal Bilimler İçin Veri Analizi El Kitabı. Ankara: PegemA Yayıncılık.
  • Çilenti, Kamuran (1984). Eğitim Teknolojisi ve Öğretim. Ankara: Kadıoğlu matbaası.
  • Dumanoğlu, Selçuk (2004). “Resim Öğretmenliği Programı Özel Yetenek Sınavlarına Yönelik Öğretim Elemanları Görüşleri”. Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Gençaydın, Zafer (2002). “Sanat Eğitimcisi Yetiştirmede G.E.E. Resim Bölümünün Yeri ve Önemi” Sanat Eğitimi Sempozyumu. Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
  • Gökbulut, Nur (2004). “Atatürk Üniversitesi Kazım Karabekir-Ağrı- Erzincan Eğitim Fakülteleri Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümleri, Resim-İş ve Müzik Eğitimi Anabilim Dalı Örneğinde Özel Yetenek Sınavı Puanlarının Değerlendirilmesi” Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Karasar, Niyazi (1994). Bilimsel Araştırma Yöntemi: Kavramlar, İlkeler, Teknikler. Ankara: 3A Araştırma Eğitim Danışmanlık Ltd.
  • ÖSYS Yükseköğretim Programları ve Kontenjanları Kılavuzu (2005). Ankara
  • Yolcu, Enver (2004). “Özel Yetenek Sınavlarının Resim Yeteneğini Ölçmedeki Niteliği”. Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gündüz Eğitim ve Yayıncılık.
  • Uçan, Ali (2002). “Türkiye’de Çağdaş Sanat Eğitiminde Öğretmen Yetiştirme Süreci ve Başlıca Yapılanmalar” Gazi Üniversitesi Sanat Eğitimi Sempozyumu, Ankara: Gazi Üniversitesi İletişim Fakültesi Matbaası.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Lale Altınkurt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2006 Sayı: 15

Kaynak Göster

APA Altınkurt, L. (2015). ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(15).
AMA Altınkurt L. ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(15).
Chicago Altınkurt, Lale. “ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 15 (Haziran 2015).
EndNote Altınkurt L (01 Haziran 2015) ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15
IEEE L. Altınkurt, “ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 15, Haziran 2015.
ISNAD Altınkurt, Lale. “ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 15 (Haziran 2015).
JAMA Altınkurt L. ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Altınkurt, Lale. “ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ)”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 15, 2015.
Vancouver Altınkurt L. ÜNİVERSİTELERDEKİ GÜZEL SANATLAR EĞİTİM PROGRAMLARINI GİRİŞ SINAVI SONUÇLARININ DEĞERLENDİRİLMESİ (DUMLUPINAR ÜNİVERSİTESİ GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ ÖRNEĞİ). Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(15).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.