Toplumsal gelişimin sağlanması, toplumu oluşturan her bireyin belli ölçüde eğitilmesini gerektirmektedir. Halk eğitimi olarak bilinen bu süreç, aynı zamanda kitlesel boyutta bir dönüşümü de ifade etmektedir. Nitekim Atatürk döneminde başlatılan halk eğitimi çalışmaları, onun önderliğinde sistematik bir süreç haline getirilmiştir. Ayrıca bu toplumsal dönüşümün, halkçı bir bakış açısı ile yoğrulması ve milletin kültürel düzeyini yükseltecek bir vizyona sahip olması beklenmiştir. Bu çalışmanın amacı; ulu önder Atatürk’ün eğitim ile halkın ayrı düşünülemeyeceğine olan inancının halkın eğitilmesiyle nasıl pratiğe dönüştürüldüğünün bir tasviridir
In order to achieve social devolopment, it is necessary to educate every individual that forms the society to some extent. This period, known as public education, also refers transformation in the mass dimension, in fact, the puplic education studies, started in Atatürk’s period, was made a systematic period in his leardership. It was expected that this social transformation had a vision that was blended with a public perspective and would increase the cultural level of the nation. This study’s aim is to analyze how Atatürk’ belief that is to think education and public unseperable, was turned to practice with the training of public
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2009 Sayı: 23 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.