BibTex RIS Kaynak Göster

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2009, Sayı: 24, - , 20.06.2015

Öz

Dil bilgisi öğretiminin amacı, öğrencilerin bir iletişim aracı olarak dili, doğru ve etkili bir biçimde kullanmalarını sağlamaktır. Bu araştırmada ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin dil bilgisi başarılarının öğrenim gördükleri okul türü ve cinsiyet değişkenine göre farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Bunun için ilköğretim sekizinci sınıf Araştırmanın sonucunda cinsiyet ve okul türü değişkenleri arasında dil bilgisi başarısı bakımından anlamlı bir fark olduğu görülmüştür

Kaynakça

  • Aksan, D. (1998). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil
  • Bilim, Ankara: TDK Yayınları Arıcı, A. F. (2005). İlköğretim Okullarında Dil Bilgisi
  • Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşleri. KKEFD. 12: 52–60 _____ (2008). Üniversite Öğrencilerinin Yazlı Anlatım
  • Hataları, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2): 209–220 Bölükbaş, F. (2006). Öğrencilerin Okuma ve Yazmaya
  • Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 333: 32–39 Calp, M. (2001). İlköğretim Okulları İkinci Kademede Dil
  • Bilgisi Öğretimi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, Erzurum Çocuk Vakfı. (2006). Türkiye’nin Okuma Alışkanlığı
  • Karnesi, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları Clark, C., ve Foster, A. (2005). Children’s and young people’ reading habits and preferences: The who, what, why, where and when. National Literacy Trust. Read On Reading Connects.
  • Demirel, Ö. ve Şahinel, M. (2006). Türkçe Öğretimi. Ankara: PegemaA Yayıncılık
  • Develi, H. (2006). Dil Doktoru, İstanbul: 3F Yayınevi
  • Ertekinoğlu, S. (2003). Türkçe Derslerinde Dil Bilgisi Öğretimi
  • İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Göğüş, B. (1978). Türkçe ve Yazın Eğitimi, Ankara: Gül Yayınevi
  • Banguoğlu, T. (1995), Türkçenin Grameri. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları
  • Hengirmen, M. (2005), Türkçe Dil Bilgisi, Ankara: Engin Yayınevi
  • Hopper, R. (2005). What are teenagers reading? Adolescent fiction reading habits and reading choices. Literacy, 39: 113–120.
  • Hughes-Hassel, S., ve Lutz, C. (2006). What do you want to tell us about reading? Litarature Surveys and Research, 4: 39–45.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri,
  • Ankara: Bilim Yayınları Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1997). Türkçe Öğretimi.
  • Ankara: Engin Yayıncılık Mullis, I. V., Martin, M. O., Gonzales, E. J., ve Kennedy, A. N. (2003). PIRLS 2001 İnternational Report. Boston:
  • International Study Center. Özbay, M. (2006), Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II,
  • Ankara: Öncü Yayınevi Özkan, M. (2008). İnsan İletişim ve Dil. İstanbul: 3F Yayınları
  • Sağır, M. (2002). Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Saraç, H. (2004). İlköğretim Sekizinci Sınıf Türkçe Ders
  • Kitaplarında Dil Bilgisi Öğretimi Üzerine Bir İnceleme. Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Eğitim Bilimleri Toksöz, A. (2000). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kazandıkları Davranışlar
  • Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Yapıcı, M. (2004). İlköğretim dil bilgisi konularının çocuğun bilişsel düzeyine uygunluğu, İlköğretim-Online, 3(2), 35–41, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=215708 Aralık 2007) (6

İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ

Yıl 2009, Sayı: 24, - , 20.06.2015

Öz

The aim of grammar teachingis to enable the students to use the language, as a communicative means, accuratelly, and effectively. In this research, it was examined whether secondery school student’s success in grammar changew or not depending on the type of schools’ they attend and on gender. For this reason, a grammar was given to the secondary school 8th graders. At the end of the research, a significant difference was found between gender and the students’ succes depending on the schools they attend, type of schools’

Kaynakça

  • Aksan, D. (1998). Her Yönüyle Dil Ana Çizgileriyle Dil
  • Bilim, Ankara: TDK Yayınları Arıcı, A. F. (2005). İlköğretim Okullarında Dil Bilgisi
  • Öğretimi Üzerine Öğretmen Görüşleri. KKEFD. 12: 52–60 _____ (2008). Üniversite Öğrencilerinin Yazlı Anlatım
  • Hataları, Uludağ Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 21(2): 209–220 Bölükbaş, F. (2006). Öğrencilerin Okuma ve Yazmaya
  • Yönelik Tutumlarının Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi, Çağdaş Eğitim Dergisi, 333: 32–39 Calp, M. (2001). İlköğretim Okulları İkinci Kademede Dil
  • Bilgisi Öğretimi Üzerine Bir Araştırma. Atatürk Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Doktora Tezi, Erzurum Çocuk Vakfı. (2006). Türkiye’nin Okuma Alışkanlığı
  • Karnesi, İstanbul: Çocuk Vakfı Yayınları Clark, C., ve Foster, A. (2005). Children’s and young people’ reading habits and preferences: The who, what, why, where and when. National Literacy Trust. Read On Reading Connects.
  • Demirel, Ö. ve Şahinel, M. (2006). Türkçe Öğretimi. Ankara: PegemaA Yayıncılık
  • Develi, H. (2006). Dil Doktoru, İstanbul: 3F Yayınevi
  • Ertekinoğlu, S. (2003). Türkçe Derslerinde Dil Bilgisi Öğretimi
  • İncelenmesi. Marmara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul Göğüş, B. (1978). Türkçe ve Yazın Eğitimi, Ankara: Gül Yayınevi
  • Banguoğlu, T. (1995), Türkçenin Grameri. Ankara: Türk Dil Kurumu Yayınları
  • Hengirmen, M. (2005), Türkçe Dil Bilgisi, Ankara: Engin Yayınevi
  • Hopper, R. (2005). What are teenagers reading? Adolescent fiction reading habits and reading choices. Literacy, 39: 113–120.
  • Hughes-Hassel, S., ve Lutz, C. (2006). What do you want to tell us about reading? Litarature Surveys and Research, 4: 39–45.
  • Kaptan, S. (1995). Bilimsel Araştırma ve İstatistik Teknikleri,
  • Ankara: Bilim Yayınları Kavcar, C., Oğuzkan, F. ve Sever, S. (1997). Türkçe Öğretimi.
  • Ankara: Engin Yayıncılık Mullis, I. V., Martin, M. O., Gonzales, E. J., ve Kennedy, A. N. (2003). PIRLS 2001 İnternational Report. Boston:
  • International Study Center. Özbay, M. (2006), Türkçe Özel Öğretim Yöntemleri II,
  • Ankara: Öncü Yayınevi Özkan, M. (2008). İnsan İletişim ve Dil. İstanbul: 3F Yayınları
  • Sağır, M. (2002). Türkçe Dil Bilgisi Öğretimi. Ankara: Nobel Yayıncılık
  • Saraç, H. (2004). İlköğretim Sekizinci Sınıf Türkçe Ders
  • Kitaplarında Dil Bilgisi Öğretimi Üzerine Bir İnceleme. Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Eğitim Bilimleri Toksöz, A. (2000). Beşinci Sınıf Öğrencilerinin Kazandıkları Davranışlar
  • Değerlendirilmesi. Gazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, Ankara Yapıcı, M. (2004). İlköğretim dil bilgisi konularının çocuğun bilişsel düzeyine uygunluğu, İlköğretim-Online, 3(2), 35–41, [Online]: http://ilkogretim-online.org.tr http://www.haber7.com/haber.php?haber_id=215708 Aralık 2007) (6
Toplam 24 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ali Fuat Arıcı Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2009 Sayı: 24

Kaynak Göster

APA Arıcı, A. F. (2015). İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(24).
AMA Arıcı AF. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(24).
Chicago Arıcı, Ali Fuat. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 24 (Haziran 2015).
EndNote Arıcı AF (01 Haziran 2015) İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 24
IEEE A. F. Arıcı, “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 24, Haziran 2015.
ISNAD Arıcı, Ali Fuat. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 24 (Haziran 2015).
JAMA Arıcı AF. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Arıcı, Ali Fuat. “İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 24, 2015.
Vancouver Arıcı AF. İLKÖĞRETİM ÖĞRENCİLERİNİN DİL BİLGİSİ ETKİNLİKLERİNDEKİ BAŞARILARININ BAZI DEĞİŞKENLER AÇISINDAN İNCELENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(24).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.