In this study; it is evaluated that the education which will be given about consumer rights will be in what ways and in how forms will it be. For this purpose in Trabzon, there were face to face questionnaire with 385 consumers from different demographic characteristics. In the analysis of questionnaire, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis testes were used. The most important result of this research is; consumers think that opening information offices in the shopping centers, done TV and radio programmes, giving school courses about consumers rights will be the most useful methods for them
Consumer consumer rights consumer education consumer consciousness consumer Protection
Bu çalışmada tüketici hakları konusunda verilecek bir eğitim nasıl ve ne şekilde olmalıdır konusu değerlendirilmiştir. Bu amaç ile Trabzon ilinde yer alan farklı demografik özelliklere sahip 385 tüketici ile yüz yüze anket yapılmıştır. Anketlerin analizinde Mann-Whitney U ve Kruskal-Wallis testlerinden yararlanılmıştır. Tüketicilerin, tüketici eğitimi ile ilgili olarak alışveriş merkezlerinde danışma büroları açılmasını, televizyon ve radyo programları yapılmasını ve okullarda dersler verilmesini, kendilerine en çok faydalı olabilecek yöntemler olarak düşünmeleri çalışmanın en önemli sonuçlarından biridir
Tüketici tüketici hakları tüketici eğitimi tüketici bilinci tüketicinin korunması
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2010 Sayı: 27 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.