BibTex RIS Kaynak Göster

HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2011, Sayı: 29, - , 20.06.2015

Öz

A major structural changes occurring in developing economies, the share of services sector and the general economy and the market size will increase rapidly. Market service sector growth also brings diversification and specialization of diversity. The service sector contains different features than the goods producing sector in service, marketing, production and quality feedback stages. Therefore, need to address is also born the properties of service types and services manufacturing companies. Service companies and service features are handled separately in this study. The risks for investors while face risks assessments are defined as the possibility of the variation in expected return in the today's economic structure increased concentration of capital movements and cross-country pass-through. The concept of risk consists of the sum of the systematic risk is market driven and non-systematic risk from firms or sectors, can be eliminated by portfolio diversification. Therefore, the risk of a well diversified portfolio will be equal to systematic risk. The interaction between non-systematic risks and demand for securities also were examined by the tables in this study. An analysis was made related to features of the service sector with profitability of firms and demand of firms securities. In the future, a study can make about separated spots of the traded service sector stocks than goods manufacturing firms stock. And seperated spots may examined and tested in titles observed in this study in the future

Kaynakça

  • Akgüç, Ö. (1998). Finansal Yönetim. İstanbul: Avcıol Yayınları.
  • Aslan, H. (1998). Hizmet Ekonomisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Assael, H. (1993). Marketing. Orlando: The Dryden Press.
  • Aşıkoğlu, R. (1983). Sermaye Piyasası Aracı Olarak Enflasyon Ortamında Tahvilleri Değerleme. Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Yayınları, No:35. Bekçioğlu S. (1983). Menkul Kıymet Analizi ve Türkiye’deki Uygulama. Ankara.
  • Birgili, E., & Tunahan, H. (2002). Döviz Krizlerinde İşletme Sermayesi Davranışı. VI.International Conference In Economics. Ankara.
  • Büker S. (2001). Finansal Yönetim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:875, Açık Ögretim Fakültesi Yayınları, No:4
  • Canbaş, S., & Doğukanlı, H. (2007). Finansal Pazarlar. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Ceylan, A. (2003). İşletmelerde Finansal Yönetim. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Dünya Bankası. (Mayıs 2010). Türkiye Yatırım Ortamının Değerlendirilmesi Raporu. İstanbul: Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu.
  • Karahan, K. (2000). Hizmet Pazarlaması. İstanbul: Beta Yayınları Dağıtım A.Ş.
  • Kotler, P. A. (2001). The Principles of Marketing. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kurtulmuş, N. (1996). Küreselleşme ve İnsan Kaynakları Boyutuyla Sanayi Ötesi Dönüşüm. İstanbul: İz Yayıncılık, Yayın No:
  • Mishkin, F. S., & Eakins, S. G. (2009). Financial MArkets and Institutions (8 ed.). Boston: Pearson Prentice Hall.
  • Palmer, A. (1997). Defining Relationship Marketing: AnInternational Perspective. Management Decision.
  • Parasız, İ. (2009). Para Banka ve Finansal Piyasalar (9 b.). Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Sarıkamış, C. (2007). Sermaye Pazarları: Malî Tahlil ve İstihbarat. İstanbul: Alfa Basım-Yayın: Şekerbank Eğitim Yayınları YN:
  • Tekbaş, M. (1990/Haziran). Borsa Her Zaman Risklidir. Para Dergisi , Yıl:1 , Sayı:22.
  • Tuna, D. K. (2009). Sigortacılılk Eğitimi., (s. 10). İstanbul.
  • Usta, Ö. (2005). İşletme Finansı ve Finansal Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Uyguç, N. (1998). Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi: Stratejik Bir Yaklaşım. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • Yıldır, G. (1994). Hizmet Sektöründe Performans Ölçümü ve Önemi. II. Verimlilik Kongresi, Bildiriler Kitabı (s. 56).
  • Ankara: MPM Yayınları, 540. ZENGİN, E. E. (2005, Ocak 1). Hizmet Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi”,, Ocak 2005. Kafkaz Üniversitesi Dergisi , s. 2.

HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA

Yıl 2011, Sayı: 29, - , 20.06.2015

Öz

Gelişmekte olan ekonomilerde ortaya çıkan önemli bir yapısal değişiklik, hizmet sektörünün hem genel ekonomi içerisindeki payının hem de pazar büyüklüğünün hızla artmasıdır. Hizmet sektöründeki pazar büyümesi çeşitlenmeyi ve çeşitliliğe bağlı uzmanlaşmayı da beraberinde getirmektedir. Hizmet sektörü, hizmetin pazarlama üretim ve kalite geri bildirim aşamalarında mal üretim sektöründen farklı özellikler ihtiva etmektedir. Dolayısıyla üretilen hizmet türlerinin ve hizmet üretim firmalarının özelliklerini ayrıca ele almak gereği doğmuştur. Çalışmamızda hizmet ve hizmet işletmelerinin özellikleri ayrı ayrı ele alınmıştır. Sermaye hareketlerinin yoğunlaştığı ve ülkeler arası geçişkenliğin arttığı günümüz ekonomik yapısında, yatırımcıların değerlendirmelerde bulunurken karşılaşabilecekleri riskler, yatırımcının bir varlıktan beklediği getirinin gerçekleşen getirisinden sapma olasılığı olarak tanımlanmaktadır. Risk kavramı firmadan ve sektörden kaynaklanan ve portföy çeşitlendirmesi ile yok edilebilen sistematik olmayan risk ile pazarın genel yapısından kaynaklanan sistematik riskin toplamından oluşmaktadır. Bu nedenle, mükemmel olarak çeşitlendirilmiş bir portföyün riski sistematik riske eşit olacaktır. Çalışmada birinci ve ikinci bölümlerde hizmet ve hizmet sektörüne ilişkin özellikler ile risk tanımlamaları yapılmıştır. Üçüncü bölümde sistematik olmayan riskler ile hizmet sektörüne ilişkin özelliklerin etkileşimine dayalı olarak, menkul kıymet talebi etkileşimi tablolar yoluyla ortaya konmaya çalışılmıştır. Teorik olarak tasarladığımız bu çalışmada hizmet sektörü özelliklerinin firma karlılığına ve firma menkul kıymetleri talebine ne yönde yansıyabileceğine dair bir analiz yapılmıştır. İleride yapılacak olan bir çalışmayla İMKB’de işlem gören hizmet sektörü hisse senetlerinin mal üretim işletmesi hisse senetlerinden ayrıştığı noktalar çalışmamızdaki başlıklar üzerinden test edilebilecektir

Kaynakça

  • Akgüç, Ö. (1998). Finansal Yönetim. İstanbul: Avcıol Yayınları.
  • Aslan, H. (1998). Hizmet Ekonomisi. İstanbul: Alfa Yayınları.
  • Assael, H. (1993). Marketing. Orlando: The Dryden Press.
  • Aşıkoğlu, R. (1983). Sermaye Piyasası Aracı Olarak Enflasyon Ortamında Tahvilleri Değerleme. Eskişehir: Anadolu
  • Üniversitesi Yayınları, No:35. Bekçioğlu S. (1983). Menkul Kıymet Analizi ve Türkiye’deki Uygulama. Ankara.
  • Birgili, E., & Tunahan, H. (2002). Döviz Krizlerinde İşletme Sermayesi Davranışı. VI.International Conference In Economics. Ankara.
  • Büker S. (2001). Finansal Yönetim. Eskişehir: Anadolu Üniversitesi Yayınları, No:875, Açık Ögretim Fakültesi Yayınları, No:4
  • Canbaş, S., & Doğukanlı, H. (2007). Finansal Pazarlar. Adana: Karahan Kitabevi.
  • Ceylan, A. (2003). İşletmelerde Finansal Yönetim. Bursa: Ekin Kitabevi.
  • Dünya Bankası. (Mayıs 2010). Türkiye Yatırım Ortamının Değerlendirilmesi Raporu. İstanbul: Yatırım Ortamını İyileştirme Koordinasyon Kurulu.
  • Karahan, K. (2000). Hizmet Pazarlaması. İstanbul: Beta Yayınları Dağıtım A.Ş.
  • Kotler, P. A. (2001). The Principles of Marketing. New Jersey: Prentice Hall.
  • Kurtulmuş, N. (1996). Küreselleşme ve İnsan Kaynakları Boyutuyla Sanayi Ötesi Dönüşüm. İstanbul: İz Yayıncılık, Yayın No:
  • Mishkin, F. S., & Eakins, S. G. (2009). Financial MArkets and Institutions (8 ed.). Boston: Pearson Prentice Hall.
  • Palmer, A. (1997). Defining Relationship Marketing: AnInternational Perspective. Management Decision.
  • Parasız, İ. (2009). Para Banka ve Finansal Piyasalar (9 b.). Bursa: Ezgi Kitabevi.
  • Sarıkamış, C. (2007). Sermaye Pazarları: Malî Tahlil ve İstihbarat. İstanbul: Alfa Basım-Yayın: Şekerbank Eğitim Yayınları YN:
  • Tekbaş, M. (1990/Haziran). Borsa Her Zaman Risklidir. Para Dergisi , Yıl:1 , Sayı:22.
  • Tuna, D. K. (2009). Sigortacılılk Eğitimi., (s. 10). İstanbul.
  • Usta, Ö. (2005). İşletme Finansı ve Finansal Yönetim. Ankara: Detay Yayıncılık.
  • Uyguç, N. (1998). Hizmet Sektöründe Kalite Yönetimi: Stratejik Bir Yaklaşım. İzmir: Dokuz Eylül Yayınları.
  • Yıldır, G. (1994). Hizmet Sektöründe Performans Ölçümü ve Önemi. II. Verimlilik Kongresi, Bildiriler Kitabı (s. 56).
  • Ankara: MPM Yayınları, 540. ZENGİN, E. E. (2005, Ocak 1). Hizmet Sektöründe Toplam Kalite Yönetimi”,, Ocak 2005. Kafkaz Üniversitesi Dergisi , s. 2.
Toplam 23 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Ferhat Sayım Bu kişi benim

Volkan Aydın Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2011 Sayı: 29

Kaynak Göster

APA Sayım, F., & Aydın, V. (2015). HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(29).
AMA Sayım F, Aydın V. HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(29).
Chicago Sayım, Ferhat, ve Volkan Aydın. “HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ Ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 29 (Haziran 2015).
EndNote Sayım F, Aydın V (01 Haziran 2015) HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 29
IEEE F. Sayım ve V. Aydın, “HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 29, Haziran 2015.
ISNAD Sayım, Ferhat - Aydın, Volkan. “HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ Ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 29 (Haziran 2015).
JAMA Sayım F, Aydın V. HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Sayım, Ferhat ve Volkan Aydın. “HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ Ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 29, 2015.
Vancouver Sayım F, Aydın V. HİZMET SEKTÖRÜ ÖZELLİKLERİ ve SİSTEMATİK OLMAYAN RİSKLERİN SEKTÖR MENKUL KIYMETLERİ İLE ETKİLEŞİMİNE DAİR TEORİK BİR ÇALIŞMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(29).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.