BibTex RIS Kaynak Göster

FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ

Yıl 2013, Sayı: 35, - , 20.06.2015

Öz

Corporations which are wanted to have a good place in stakeholders' and society's side, want to have a positive reputation. The social and financial efforts' level in order to have this reputation will effect the reputation degree percepted by stakeholders'. However every stakeholder group will not be effected from corporations' social and financial performance on the same level. this article wants to show that how much stakeholders' are effected from corporations social and financial performances with using questionary technique

Kaynakça

  • FOMBRUN, C. J. (1996). Reputation: Realizing Value From The Corporate İmage. Boston: Harvard Business School Press.
  • YILMAZ, S. (2009). Eskişehir: Kurumsal İtibar, Yönetim Yaklaşımlarıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik. Editör: Senem Besler.
  • KARAKÖSE, T. (2007). “Örgütlerde İtibar Yönetimi”, Akademik Bakış, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E
  • Dergisi, Sayı 11, http://www.akademikbakis.org/sayi11/makale/itibar.pdf. FREEMAN, R. E., HARRISON, J. S. ve WICKS, A. C. (2008). Managing For Stakeholders : Survival, Reputation,
  • And Success. New Haven: Yale University Press. AKTAN, C. C. ve BÖRÜ, D. (2010). “Önemli Bir Tanımlama Öğesi: Paydaşlar (Stakeholders)”, www.canaktan.org/yonetim/kurumsal-sosyalsorum/kurumsal-sosyal/paydaslar.htm
  • ÖZALP, İ., TONUS, H. Z. Ve SARIKAYA, M. (2008). “İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin
  • Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8, Sayı/No: 1, 69-84. HELM, S. (2007). “One Reputation or Many? Comparing Stakeholders’ Perceptions of Corporate Reputation”,
  • Corporate Communications: An International Journal, Cilt 12, Sayı: 3, 238-254. tdkterim.gov.tr http://dictionary.cambridge.org WEIWEI, T. (2007). “Impact Of Corporate Image and Corporate Reputation On Customer Loyalty: A Review”,
  • Management Science and Engineering, Cilt 1, Sayı 2, 57-62. TUSTIN, D. H. (2007). “Strategies Moulding Brand Reputation Building İn The Early 21st Century”, Corporate
  • Communications: An International Journal, Cilt. 14 Sayı: 3, 333-344. KADIBEŞEGİL, S. (2007). İtibar Yönetimi, İstanbul: MediaCat.
  • Uzunoğlu, E. ve ÖKSÜZ, B. (2008). “Kurumsal İtibar Riski Yönetimi: Halkla İlişkilerin Rolü”, Selçuk Üniversitesi,

FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ

Yıl 2013, Sayı: 35, - , 20.06.2015

Öz

Toplumda ve paydaşlarının gözünde başarılı ve iyi bir yerde bulunmak isteyen işletmeler, kurumlarının olumlu bir itibara sahip olmasını isterler. Böyle bir itibarı sağlayabilmek için sarf ettikleri sosyal ve finansal performans düzeyi, paydaşların o işletme için algıladıkları itibarın derecesini etkileyecektir. Ancak her paydaş grubu işletmenin sosyal ve finansal performanslarından aynı düzeyde etkilenmeyecektir. Bu çalışma anket tekniğini kullanarak, farklı paydaşlar açısından kurumsal itibarının değerlendirilmesindeki farklılığın sosyal ve finansal performans algılarıyla ilişkisini ortaya çıkarmak istemektedir

Kaynakça

  • FOMBRUN, C. J. (1996). Reputation: Realizing Value From The Corporate İmage. Boston: Harvard Business School Press.
  • YILMAZ, S. (2009). Eskişehir: Kurumsal İtibar, Yönetim Yaklaşımlarıyla Kurumsal Sürdürülebilirlik. Editör: Senem Besler.
  • KARAKÖSE, T. (2007). “Örgütlerde İtibar Yönetimi”, Akademik Bakış, Uluslararası Hakemli Sosyal Bilimler E
  • Dergisi, Sayı 11, http://www.akademikbakis.org/sayi11/makale/itibar.pdf. FREEMAN, R. E., HARRISON, J. S. ve WICKS, A. C. (2008). Managing For Stakeholders : Survival, Reputation,
  • And Success. New Haven: Yale University Press. AKTAN, C. C. ve BÖRÜ, D. (2010). “Önemli Bir Tanımlama Öğesi: Paydaşlar (Stakeholders)”, www.canaktan.org/yonetim/kurumsal-sosyalsorum/kurumsal-sosyal/paydaslar.htm
  • ÖZALP, İ., TONUS, H. Z. Ve SARIKAYA, M. (2008). “İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Öğrencilerinin
  • Kurumsal Sosyal Sorumluluk Algılamaları Üzerine Bir Araştırma”, Anadolu Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, Cilt 8, Sayı/No: 1, 69-84. HELM, S. (2007). “One Reputation or Many? Comparing Stakeholders’ Perceptions of Corporate Reputation”,
  • Corporate Communications: An International Journal, Cilt 12, Sayı: 3, 238-254. tdkterim.gov.tr http://dictionary.cambridge.org WEIWEI, T. (2007). “Impact Of Corporate Image and Corporate Reputation On Customer Loyalty: A Review”,
  • Management Science and Engineering, Cilt 1, Sayı 2, 57-62. TUSTIN, D. H. (2007). “Strategies Moulding Brand Reputation Building İn The Early 21st Century”, Corporate
  • Communications: An International Journal, Cilt. 14 Sayı: 3, 333-344. KADIBEŞEGİL, S. (2007). İtibar Yönetimi, İstanbul: MediaCat.
  • Uzunoğlu, E. ve ÖKSÜZ, B. (2008). “Kurumsal İtibar Riski Yönetimi: Halkla İlişkilerin Rolü”, Selçuk Üniversitesi,
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

H.zümrüt Tonus Bu kişi benim

Harika Özkan Tez Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2013 Sayı: 35

Kaynak Göster

APA Tonus, H., & Tez, H. Ö. (2015). FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(35).
AMA Tonus H, Tez HÖ. FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(35).
Chicago Tonus, H.zümrüt, ve Harika Özkan Tez. “FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 35 (Haziran 2015).
EndNote Tonus H, Tez HÖ (01 Haziran 2015) FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 35
IEEE H. Tonus ve H. Ö. Tez, “FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 35, Haziran 2015.
ISNAD Tonus, H.zümrüt - Tez, Harika Özkan. “FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 35 (Haziran 2015).
JAMA Tonus H, Tez HÖ. FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Tonus, H.zümrüt ve Harika Özkan Tez. “FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 35, 2015.
Vancouver Tonus H, Tez HÖ. FARKLI PAYDAŞLARIN KURUMSAL İTİBARI DEĞERLENDİRMELERİNDEKİ FARKLILIĞIN SOSYAL VE FİNANSAL PERFORMANS ALGILARIYLA İLİŞKİSİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(35).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.