The English [l] consonant sound has been an issue for the Turkish students of the English language, harming the communicative competence of the novice teachers and the teachers-on-the-job. The rareness of methods to handle such fossilized mistakes within limited duration makes the case even harder. In this paper, a fossilized mistake eraser and also a pronunciation teaching method, called the audio-articulation method, is presented to remedy the fossilized pronunciation mistake on [l] consonant phoneme of the British English language implemented by Turkish speakers of English. To check out any difference, a diagnostic test is used before and after treatment and, additionally, to display the significance of the study, the Wilcoxon signed-rank test is used. Statistical analysis results revealed a significant difference when participants’ performance scores were tested before and after treatment. That is, the application of the cure programme facilitated the cure of participants’ pronunciation problem on [l] consonant phoneme of the British English
Fossilized mistakes pronunciation errors mistake eraser audio-articulation method
İngilizce’de yer alan art çıkarımlı [l] sesi, İngilizce öğrenen Türk öğrencilerin, İngilizce öğretmeni yetiştiren uzmanların, sahada yeni olan İngilizce öğretmenlerinin ve hâlihazırda görev yapmakta olan İngilizce öğretmenlerinin iletişimsel yetilerine zarar veren önemli bir problem haline gelmiştir. 40 – 45 dakikalık bir ders saati içerisinde bu tür kemikleşmiş hataları düzeltmede kullanılan metotların azlığı konuyu daha da güç bir hale sokmaktadır. Bu makalede “Duy – Seslet Metodu” ile İngilizce’deki [l] foneminin ana dili İngilizce olmayan Türk bireyler tarafından telaffuz edilirken ortaya çıkan ve kemikleşen sesletim hatasının düzeltilmesi sunulmaktadır. Herhangi bir düzelme olup olmadığını görmek için uygulama öncesi ve sonrası hata belirleme testi uygulanmış, ayrıca elde edilen veriler Wilcoxon eşleştirilmiş çiftler testi ile test edilmiştir. Sonuç olarak, problemin çözümü için geliştirilen kür programı katılımcılara uygulanmış ve bu programının öğretmenlerin art çıkarımlı [l] sesi telaffuzunda önemli bir değişikliğe neden olduğu saptanmıştır
Fosilleşmiş hatalar sesletim hataları hata düzeltici duy – seslet metodu
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 35 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.