The present study aims to reveal how employers learn the strategies of an organization and whether there are differences in ways of learning according to sectors. In this respect, a questionnaire was administered to the employers working in the private organizations located in Afyonkarahisar. In light of the findings, it can be claimed that while learning the strategies of the organization, employers usually prefer these strategies “meeting with the supervisor who is directly responsible for the issue”, “individual meeting with the supervisor who is directly responsible for the issue”, “meetings with the top managers for the purpose of information sharing”, “materials such as slogans and t-shirts”, “bulletins issues by the organization”, or “the announcements in bulletin boards”. Moreover, the strategies used by the employers vary from one sector to another (industry/service). Finally, suggestions were made for the future research
Bu çalışma, işgörenlerin işletme stratejilerini nasıl öğrendiklerini ortaya çıkartarak, öğrenme yollarına ilişkin sektörler arasında farklılık olup olmadığını tespit etmektedir. Bu bağlamda Afyonkarahisar’daki özel sektörde çalışanlara anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler ışığında işgörenlerin işletme stratejisini öğrenirken “sorumlu olunan ilk amirle grup olarak toplantı”, “sorumlu olunan ilk amir ile birebir görüşme”, “üst düzeydeki yöneticinin bilgilendirme toplantısı”, “sloganlar ve t-shirt gibi materyaller”, “işletmenin yayınladığı bülten, veya duyuru panolarındaki yayınlar” yöntemlerini daha çok tercih ettiği tespit edilmiştir. Ayrıca işgörenlerin stratejiyi öğrenirken kullandıkları yöntemler çalıştıkları sektörlere (sanayi/hizmet) göre farklılık göstermektedir. Son olarak uygulama ve literatür için değerlendirmeler yapılarak gelecekte yapılabilecek çalışmalar için öneriler sunulmuştur
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Haziran 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Sayı: 36 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.