BibTex RIS Kaynak Göster

ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Sayı: 39, - , 20.06.2015

Öz

The objective of the research is to measure the students’ success and the level of their knowledge on video and animation subjects in multimedia design courses at the undergraduate level in visual communication design education. In addition, this research aims to provide information and determine the scientific level of course process, content, scope of the curriculum and to reveal the attitudes and expectations of the students taking into account only the scope of the course.While the faculties of the universities in Ankara which offer visual communication design education during the 2009-2010 education year, form the universe of the research, a total of 100 students who receive education in 5 faculties of the fore mentioned domain represent the sample group. The research is done in a scanning model with descriptive style. The data collection device is made up of two parts. The tables that bear the personal information of the students who has taken part in the research are given in frequency and percentage. In order to see whether the points in the information test that the students have taken differ according to the faculties they study at, T test and one-way variance analysis have been implemented. In addition, face to face interviews have been conducted with the faculty who teach various levels of visual communication design so that their views on whether the courses which provide multimedia design education in the department curriculums are adequate or not can be collected. As a result of the research, it is observed that age and sex, do not constitute an important factor in the overall student success. When the information test results are evaluated, it is understood that the students do not have sufficient knowledge. Moreover, the majority of the faculties taking part in the research has stated that in their departments, the multimedia curriculum and the course contents in that curriculum are not effective. They also expressed that their curriculums and course contents need to be changed

Kaynakça

  • Burger, J. (1993). The Desktop Multimedia Bible. MA: Addison Wesley Publishing Company.
  • Cawkell, T. (1996). The Multimedia Handbook. New York: Routledge, Taylor & Francis Group.
  • Chapman, N., Chapman, J. (2004). Digital Multimedia. England: John Wiley & Sons Ltd.
  • Chapman, N., Chapman, J. (2003). Digital Media Tools. England: John Wiley & Sons Ltd.
  • Dedeal, M. N. (2004). İletişim Tasarımı ve Çokluortam. İstanbul: Pusula Yayıncılık ve İletişim Ltd.
  • Feldman, T. (1994). Multimedia. London: Chapman & Hall
  • Fluckiger F.(1996) Understanding Networked Multimedia : Applications and Technology. Prentice Hall PTR.
  • Heller, S. (1998). The Education of a Graphic Designer. New York: Allworth Press
  • Hodgins, J.K., O'Brien, J.F., Bodenheimer, R.E. (1986). Computer Animation. Atlanta: Georgia Institute of
  • Technology College of Computing and Graphics. Jones, S. (2003). Encyclopedia of New Media. California: Sage Publication Inc.
  • Norman, D. (1982). Learning and Memory. San Francisco: Freeman Publishing
  • Ohanion, T.A. (1998). Digital Nonlinear Editing: Editing Film and Video on the Desktop. USA: Focal Press,
  • Butterworth-Heinemann Özcan, O. (2008). İnteraktif Medya Tasarımında Temel Adımlar. İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • Stenzler, M.K., Eckert, R.R. (1996). Interactive Video. SIGCHI Bulletin: April, Vol.28, No.2.
  • Vaughan, T. (2001). Multimedia Making It Work. California: Osborne/McGraw-Hill
  • Wetzel, C.D., Radtke, P.H., Stern, H.W. (1994) Instructional Effectiveness of Video Media. New Jersey: Lawrance Erlbaum Assocates.
  • Wise, R. (2000). Multimedia: Acritical Intruduction. New York: Routledge, Taylor & Francis Group.

ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA

Yıl 2014, Sayı: 39, - , 20.06.2015

Öz

Araştırmada lisans düzeyindeki görsel iletişim tasarımı eğitimi veren bölümlerde çoklu ortam (multimedya) tasarımı içeren derslerde yer alan video ve animasyon konularında öğrencilerin başarı ve bilgi seviyelerini ölçmek amaçlanmıştır. Ayrıca bu araştırma öğrencilerin dersin işlenişi, müfredatı ve kapsamına ilişkin tutum ve beklentilerini ortaya koymayı ve sadece ders kapsamını dikkate alarak, görsel iletişim tasrımı eğitimi veren bölümlerde video ve animasyon içeren deslerin bilimsellik seviyesini belirlemeyi de amaçlamaktadır. 2009-2010 öğretim yılında Ankara ilinde bulunan üniversitelerin görsel iletişim tasarımı eğitimi veren fakülteleri araştırmanın evrenini, bu alanda eğitim veren 5 fakültede öğrenim gören 100 öğrenci örneklemini oluşturmaktadır. Araştırma tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Veri toplama aracı iki bölümden oluşturulmuştur. Araştırmaya katılan öğrencilerin kişisel bilgileri tablo halinde, frekans ve yüzde olarak verilmiştir. Öğrencilere uygulanan bilgi testinde aldıkları puanların, okudukları okullara göre farklılık gösterip göstermediğini kontrol etmek için T testi ve tek yönlü varyans analizi uygulanmıştır. Ayrıca görsel iletişim tasarımı eğitimi veren fakültelerin bölüm programlarında çoklu ortam (multimedya) tasarımı içeren derslerin yeterli olup olmadığına ilişkin görüşlerini almak için görsel iletişim tasarımı alanında farklı kademelerde görev yapan 12 öğretim elemanı ile yüz yüze görüşmelerde bulunulmuştur. Araştırma sonunda, yaş ve cinsiyetin, araştırmaya katılan öğrencilerin başarısı açısından önemli bir fark göstermediği gözlenmiştir. Bilgi testinden elde edilen toplam puan değerlendirildiğinde öğrencilerin yeterli olmadıkları ortaya çıkmıştır. Ayrıca araştırmaya katılan öğretim elemanlarının büyük çoğunluğu çalıştıkları kurumlardaki çoklu ortam (multimedya) tasarımı eğitiminde uygulanan ders programlarının içeriklerinin kısmen yeterli olduğu ve geliştirilmesi gerektiği yönünde görüş bildirmişlerdir

Kaynakça

  • Burger, J. (1993). The Desktop Multimedia Bible. MA: Addison Wesley Publishing Company.
  • Cawkell, T. (1996). The Multimedia Handbook. New York: Routledge, Taylor & Francis Group.
  • Chapman, N., Chapman, J. (2004). Digital Multimedia. England: John Wiley & Sons Ltd.
  • Chapman, N., Chapman, J. (2003). Digital Media Tools. England: John Wiley & Sons Ltd.
  • Dedeal, M. N. (2004). İletişim Tasarımı ve Çokluortam. İstanbul: Pusula Yayıncılık ve İletişim Ltd.
  • Feldman, T. (1994). Multimedia. London: Chapman & Hall
  • Fluckiger F.(1996) Understanding Networked Multimedia : Applications and Technology. Prentice Hall PTR.
  • Heller, S. (1998). The Education of a Graphic Designer. New York: Allworth Press
  • Hodgins, J.K., O'Brien, J.F., Bodenheimer, R.E. (1986). Computer Animation. Atlanta: Georgia Institute of
  • Technology College of Computing and Graphics. Jones, S. (2003). Encyclopedia of New Media. California: Sage Publication Inc.
  • Norman, D. (1982). Learning and Memory. San Francisco: Freeman Publishing
  • Ohanion, T.A. (1998). Digital Nonlinear Editing: Editing Film and Video on the Desktop. USA: Focal Press,
  • Butterworth-Heinemann Özcan, O. (2008). İnteraktif Medya Tasarımında Temel Adımlar. İstanbul: Pusula Yayıncılık.
  • Stenzler, M.K., Eckert, R.R. (1996). Interactive Video. SIGCHI Bulletin: April, Vol.28, No.2.
  • Vaughan, T. (2001). Multimedia Making It Work. California: Osborne/McGraw-Hill
  • Wetzel, C.D., Radtke, P.H., Stern, H.W. (1994) Instructional Effectiveness of Video Media. New Jersey: Lawrance Erlbaum Assocates.
  • Wise, R. (2000). Multimedia: Acritical Intruduction. New York: Routledge, Taylor & Francis Group.
Toplam 17 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Bülent Bingöl

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 39

Kaynak Göster

APA Bingöl, B. (2015). ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(39).
AMA Bingöl B. ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(39).
Chicago Bingöl, Bülent. “ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 39 (Haziran 2015).
EndNote Bingöl B (01 Haziran 2015) ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 39
IEEE B. Bingöl, “ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 39, Haziran 2015.
ISNAD Bingöl, Bülent. “ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 39 (Haziran 2015).
JAMA Bingöl B. ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Bingöl, Bülent. “ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 39, 2015.
Vancouver Bingöl B. ÇOKLU ORTAM (MULTİMEDYA) TASARIMI İÇEREN LİSANS DERSLERİNDE ÖĞRENCİLERİNVİDEO VE ANİMASYON KONULARI HAKKINDAKİ BİLGİ DÜZEYİ: GÖRSEL İLETİŞİM TASARIMI ÖĞRETİMİ ÜZERİNE BİR ARAŞTIRMA. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(39).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.