Schools should have a powerful school administrator in order for the education given in schools to be successful. Researches which have been conducted have shown a positive relationship between school success and its administrator. To provide effective learning in social studies education, to create a good learning environment and to achieve school objectives in this regard, the school administration and teachers should work together and cooperate. In this study whose subject is social studies teachers’ instructional expectations from school administration, it has been determined that teachers mostly expect school administration to be fair, and then, to effectively communicate with the parents and to know the rules and regulations very well
social studies teaching teachers’ expectations school administration
Okullarda verilen eğitim-öğretimin başarılı olabilmesi için okulun güçlü bir okul idarecisine sahip olması gerekir. Yapılan araştırmalar okul başarısı ile okul idarecisi arasında pozitif bir ilişki olduğunu ortaya koymuştur. Sosyal bilgiler öğretiminde etkili öğrenmeleri sağlayabilmek, iyi bir öğrenme ortamı oluşturabilmek ve bu konudaki okul amaçlarını gerçekleştirebilmek için okul idaresi ve öğretmenlerin birlikte çalışmaları, işbirliği yapmaları gerekmektedir. Sosyal bilgiler öğretmenlerinin okul idaresinden öğretimsel beklentilerini konu alan bu araştırmada öğretmenlerin okul idarecilerinden en çok adil olmalarını, daha sonra da velilerle iyi bir iletişim kurmalarını ve mevzuatı çok iyi bilmelerini bekledikleri saptanmıştır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 39 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.