BibTex RIS Kaynak Göster

İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2014, Sayı: 40, 0 - 0, 20.06.2015

Öz

This study aims to learn the reason of primary and secondary school students' using internet according to their grade. This study also aims to learn their ideas about positive and negative aspects of internet. Sample group of the study consists of 417 (male:215,female:202) students of private and state schools in Sandıklı (Afyonkarahisar). Students have been chosen ramdomly. General scanning model has been used. Descriptive statistical methods (arithmetic mean,± standard deviation,frequency,percentage) have been used in addition to cross-table. According to analyses,internet usage and percentage of owing a computer increase according to the class of the sutudents; monthly income of their family and educational background of their parents. The most influntial source of determining a web source (websites,forums etc.) is search engines and support of the families and parents in this is low little. Students mostly use computer for playing games and making researches for homeworks

Kaynakça

  • Anderson CA and Dill KE. (2000). Video Games And Aggressive Thoughts, Feelings And Behavior İn The Laboratory And İn
  • Life. J Pers Soc Psychol, 78: 772-790. Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, E. (2005). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. Eğitim Araştırmaları, 19: 1-4.
  • Avrupa çevrimiçi çocuklar araştırma projesi Türkiye sonuçları. [Çevrim-içi: http://eukidsonline.metu.edu.tr/], Erişim Tarihi 30 Mart 2014.
  • Baron ME and Broughton DD (2001). Media Violence. Pediatrics, 108 (5): 1222-1226.
  • Becker, H. J. (2000). Who’s wired and who’s not? Children’s access to and use of computer technology”. The Future of Children, 10 (2): 44-75.
  • Büyüköztürk Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cantor, J. (2000). Media Violence. Journal of Adolescent Health, 27: 30-34.
  • Colwell J. and Payne J. (2000). Negative correlates of computer game play in adolescents. British Journal of Psychology, 91: 295-3
  • Colwell J, Kato M. (2003). Investigation of the relationship between social isolation, self-esteem, agression and computer game play in Japanese adolescents. Asian Journal of Social Psychology, 6: 149-158.
  • Döner, C. (2011). İlköğretim öğrencilerinde internet bağımlılığının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çetin S, Çetin F, Erişen Y ve Çeliköz N. Sakarya University 5th. International Educational Technology Conference konferansı dahilinde "IETC" bildiri kitapçığındaki "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İnternete ve İnternette Öğrenmeye Yönelik Tutumları", 196-201 pp., Sakarya-Turkey, 21-23 September 2005
  • Erişen Y, Çeliköz N., Ş. Çetin ve F. Çetin, (2005), “Öğretme-Öğrenme Sistem Tasarımı ve Yönetiminde Okul Yöneticilerinin
  • Liderlik Özellikleri”, V. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı Bildirileri, Sakarya, 21-23 Eylül 2005
  • Gündoğdu D. (2006). Ortaokul Öğrencilerinin İnternet Kullanım Düzeyleri ve Amaçları (Elazığ İli Örneği). Yayımlanmamış
  • Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Horman JP, Hansen CE, Cochian ME, Lindsey CR. (2005). Liar, liar: İnternet faking but not freguency of use affect social skills, self-esteem, social anxiety, and aggression. Cyber Psychol Behav, 8 (1): 1-6.
  • İnceoğlu Mustafa. “Mobil Öğretim'e Hazır Mıyız?”, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildirileri Anadolu Üniversitesi, 23- 25 Mayıs 2002, Eskişehir.
  • İşman Aytekin (2005). Uzaktan Eğitim, 2. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Kaptan S. (1998). Bilimsel Araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Kelleci M. (2008). İnternet, cep telefonu, bilgisayar oyunlarının çocuk ve gençlerin ruh sağlığına etkileri, TAF Preventive
  • Medicine Bulletin, 7 (3): 253-256. Kerberg CS. (2005). Problem and pathological gambling among college athletes. Ann Clin Psychiatry, 17 (4), 243-247.
  • Klein JD, Brown JD, Childers KW, Oliveri J, Porter C ve Dykers C. (1993). Adolescents’ Risky Behavior and Mass Media Use. Pediatrics, 92 (1): 24-31.
  • Numanoğlu G. ve Bayır Ş. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sınıf Düzeylerine Göre İnternet Kullanımları. Türk
  • Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (2), 295-323
  • Odabaşı F, Çoklar A N ve Kavakçı I. (2007). Yeni dünya: İnternet-Ailelerin yeni dünyadaki sorumlulukları nelerdir? 8. Aybastı- Kabataş Kurultayı.
  • Sakarya S, Tercan İ ve Çoklar A N. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin İnterneti ve Arama Motorlarını Kullanım Durumları. 5 th
  • International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011 Fırat University, Elazığ- Türkiye.
  • Strasburger VC and Donnerstein E. (1999). Children, Adolescents and the Media: Issues and Solutions: Pediatrics, 103 (1), 129
  • Tapscott, D. (1998). Growing up digital: The rise of the net generation. New York: McGraw-Hill.
  • Woodard EH ve Gridina N.(2000). Media İn The Home. The Fifth Annual Survey Of Parents And Children. İnternetten 23 Şubat 2014’de elde edilmiştir: http://www.annenbergpublicpolicycenter.org/downloads/media_and_developing_child/mediasurvey/survey7.pdf
  • Yağız E. (2007). Oyun-tabanlı öğrenme ortamlarının ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar dersindeki başarıları ve öz-yeterlik algıları üzerine etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yükselgün, Y. (2008). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin İnternet kullanım durumlarına göre saldırganlık ve sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.

İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ

Yıl 2014, Sayı: 40, 0 - 0, 20.06.2015

Öz

Bu araştırmanın amacı ilkokul ve ortaokul öğrencilerinin sınıf düzeylerine göre interneti kullanım amaçlarını, internetin yarar ve zararlarına ilişkin görüşlerini incelemektir. Araştırmanın örneklemini Afyonkarahisar ili, Sandıklı ilçesinde eğitim öğretim faaliyetleri veren, özel ve devlet okullarından rastgele seçilen 202’si kız, 215’ü erkek olmak üzere toplam 417 öğrenci oluşturmaktadır. Genel tarama yönteminin kullanıldığı bu araştırmada verilerin istatistiksel analizleri için; tanımlayıcı istatistiksel metotların (aritmetik ortalama, ± standart sapma, frekans, yüzdelik) yanı sıra çapraz tablo (cross-table) kullanılmıştır. Analizler sonucunda; öğrencilerin öğrenim gördükleri sınıfın, ailenin aylık gelirinin, anne ve babanın öğrenim durumunun yükselmesine bağlı olarak evlerinde bilgisayara ve internete sahip olma durumlarında artış meydana geldiği görülmüştür. Öğrencilerin internete girecekleri adresleri belirleme konusunda en etkili kaynağın arama motorları olduğu, ailelerin ve öğretmenlerin öğrencilerin internete girecekleri adresleri bulmaları konusunda desteklerinin düşük olduğu görülmüştür. Öğrencilerin bilgisayar kullanım amaçları arasında oyun oynamanın ve ödev için araştırma yapmanın ilk sıralarda yer aldığı görülmüştür

Kaynakça

  • Anderson CA and Dill KE. (2000). Video Games And Aggressive Thoughts, Feelings And Behavior İn The Laboratory And İn
  • Life. J Pers Soc Psychol, 78: 772-790. Akkoyunlu, B. ve Yılmaz, E. (2005). Öğretmen Adaylarının Bilgi Okuryazarlık Düzeyleri ile İnternet Kullanım Sıklıkları ve İnternet Kullanım Amaçları. Eğitim Araştırmaları, 19: 1-4.
  • Avrupa çevrimiçi çocuklar araştırma projesi Türkiye sonuçları. [Çevrim-içi: http://eukidsonline.metu.edu.tr/], Erişim Tarihi 30 Mart 2014.
  • Baron ME and Broughton DD (2001). Media Violence. Pediatrics, 108 (5): 1222-1226.
  • Becker, H. J. (2000). Who’s wired and who’s not? Children’s access to and use of computer technology”. The Future of Children, 10 (2): 44-75.
  • Büyüköztürk Ş. (2008). Sosyal bilimler için veri analizi el kitabı. Ankara: Pegem Akademi.
  • Cantor, J. (2000). Media Violence. Journal of Adolescent Health, 27: 30-34.
  • Colwell J. and Payne J. (2000). Negative correlates of computer game play in adolescents. British Journal of Psychology, 91: 295-3
  • Colwell J, Kato M. (2003). Investigation of the relationship between social isolation, self-esteem, agression and computer game play in Japanese adolescents. Asian Journal of Social Psychology, 6: 149-158.
  • Döner, C. (2011). İlköğretim öğrencilerinde internet bağımlılığının farklı değişkenlere göre incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Ankara Üniversitesi, Eğitim Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Çetin S, Çetin F, Erişen Y ve Çeliköz N. Sakarya University 5th. International Educational Technology Conference konferansı dahilinde "IETC" bildiri kitapçığındaki "Eğitim Fakültesi Öğrencilerinin İnternete ve İnternette Öğrenmeye Yönelik Tutumları", 196-201 pp., Sakarya-Turkey, 21-23 September 2005
  • Erişen Y, Çeliköz N., Ş. Çetin ve F. Çetin, (2005), “Öğretme-Öğrenme Sistem Tasarımı ve Yönetiminde Okul Yöneticilerinin
  • Liderlik Özellikleri”, V. Uluslararası Eğitim Teknolojileri Konferansı Bildirileri, Sakarya, 21-23 Eylül 2005
  • Gündoğdu D. (2006). Ortaokul Öğrencilerinin İnternet Kullanım Düzeyleri ve Amaçları (Elazığ İli Örneği). Yayımlanmamış
  • Yüksek Lisans Tezi, Fırat Üniversitesi, Elazığ. Horman JP, Hansen CE, Cochian ME, Lindsey CR. (2005). Liar, liar: İnternet faking but not freguency of use affect social skills, self-esteem, social anxiety, and aggression. Cyber Psychol Behav, 8 (1): 1-6.
  • İnceoğlu Mustafa. “Mobil Öğretim'e Hazır Mıyız?”, Açık ve Uzaktan Eğitim Sempozyumu Bildirileri Anadolu Üniversitesi, 23- 25 Mayıs 2002, Eskişehir.
  • İşman Aytekin (2005). Uzaktan Eğitim, 2. Baskı, Pegem Yayıncılık, Ankara.
  • Kaptan S. (1998). Bilimsel Araştırma ve istatistik teknikleri. Ankara: Tekışık Web Ofset Tesisleri.
  • Kelleci M. (2008). İnternet, cep telefonu, bilgisayar oyunlarının çocuk ve gençlerin ruh sağlığına etkileri, TAF Preventive
  • Medicine Bulletin, 7 (3): 253-256. Kerberg CS. (2005). Problem and pathological gambling among college athletes. Ann Clin Psychiatry, 17 (4), 243-247.
  • Klein JD, Brown JD, Childers KW, Oliveri J, Porter C ve Dykers C. (1993). Adolescents’ Risky Behavior and Mass Media Use. Pediatrics, 92 (1): 24-31.
  • Numanoğlu G. ve Bayır Ş. (2012). İlköğretim İkinci Kademe Öğrencilerinin Sınıf Düzeylerine Göre İnternet Kullanımları. Türk
  • Eğitim Bilimleri Dergisi, 10 (2), 295-323
  • Odabaşı F, Çoklar A N ve Kavakçı I. (2007). Yeni dünya: İnternet-Ailelerin yeni dünyadaki sorumlulukları nelerdir? 8. Aybastı- Kabataş Kurultayı.
  • Sakarya S, Tercan İ ve Çoklar A N. (2011). İlköğretim Öğrencilerinin İnterneti ve Arama Motorlarını Kullanım Durumları. 5 th
  • International Computer & Instructional Technologies Symposium, 22-24 September 2011 Fırat University, Elazığ- Türkiye.
  • Strasburger VC and Donnerstein E. (1999). Children, Adolescents and the Media: Issues and Solutions: Pediatrics, 103 (1), 129
  • Tapscott, D. (1998). Growing up digital: The rise of the net generation. New York: McGraw-Hill.
  • Woodard EH ve Gridina N.(2000). Media İn The Home. The Fifth Annual Survey Of Parents And Children. İnternetten 23 Şubat 2014’de elde edilmiştir: http://www.annenbergpublicpolicycenter.org/downloads/media_and_developing_child/mediasurvey/survey7.pdf
  • Yağız E. (2007). Oyun-tabanlı öğrenme ortamlarının ilköğretim öğrencilerinin bilgisayar dersindeki başarıları ve öz-yeterlik algıları üzerine etkileri. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Hacettepe Üniversitesi Fen Bilimleri Enstitüsü, Ankara.
  • Yükselgün, Y. (2008). İlköğretim dördüncü ve beşinci sınıf öğrencilerinin İnternet kullanım durumlarına göre saldırganlık ve sosyal beceri düzeylerinin incelenmesi. Yayımlanmamış yüksek lisans tezi, Eskişehir Osmangazi Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, Eskişehir.
Toplam 31 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Makaleler
Yazarlar

SUAT Sarı Bu kişi benim

HALİL Kunt Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 20 Haziran 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2014 Sayı: 40

Kaynak Göster

APA Sarı, S., & Kunt, H. (2015). İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi(40).
AMA Sarı S, Kunt H. İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. Haziran 2015;(40).
Chicago Sarı, SUAT, ve HALİL Kunt. “İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 40 (Haziran 2015).
EndNote Sarı S, Kunt H (01 Haziran 2015) İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 40
IEEE S. Sarı ve H. Kunt, “İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ”, Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 40, Haziran 2015.
ISNAD Sarı, SUAT - Kunt, HALİL. “İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi 40 (Haziran 2015).
JAMA Sarı S, Kunt H. İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015.
MLA Sarı, SUAT ve HALİL Kunt. “İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ”. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi, sy. 40, 2015.
Vancouver Sarı S, Kunt H. İLKOKUL VE ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN SINIF DÜZEYLERİNE GÖRE İNTERNET KULLANIM DURUMLARININ BELİRLENMESİ. Dumlupınar Üniversitesi Sosyal Bilimler Dergisi. 2015(40).

Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.