Besides its economic phenomenon, entrepreneurship has become a very important issue due to the prominence of its social characteristics in recent years and its research areas are increasing day by day. Entrepreneurship can be defined bringing together the existing components by taking the advantage of opportunities to build market share. Entrepreneurial intension is innate or acquired property with using risk, decision-making and managing functions to the process of implementation activities. Various individual and social phenomenons can also affect entrepreneurial intension. It is considered that cultural and social networks have an important place in terms of entrepreneurial intentions. The purpose of this study is to investigate if social network of students has a mediation effect to students’ entrepreneurial intensions under the influence of social and cultural values. Three different surveys used to measure and evaluate entrepreneurial intentions, cultural values and social network. Surveys were carried out amongst 358 students studying in four separate universities. The data obtained from the survey were analyzed in SPSS statistical software. The findings showed the use of social networking on entrepreneurial intensions under the influence of social and cultural values had a partial mediating effect on community subscale while uncertainty avoidance had complete mediating effect
Social culture entrepreneurial intension entrepreneurship social networking
Girişimcilik son dönemlerde ekonomik olgusunun yanında sosyal özelliklerinin ön plana çıkmasıyla çok önemli bir konu haline gelmiştir ve gün geçtikçe inceleme alanları artmaktadır. Girişimcilik, fırsatlardan yararlanarak var olan parçaları bir araya getirmek ve pazar payı oluşturmak olarak tanımlanabilir. Girişimcilik niyeti doğuştan gelen veya sonradan kazanılan özelliklerle, risk, karar verme ve yönetme gibi fonksiyonları kullanarak süreci hayata geçirme faaliyetidir. Girişimcilik niyeti bireysel ve toplumsal birtakım olgulardan etkilenebilmektedir. Kültür ve sosyal ağların da girişimcilik niyeti açısından önemli bir yere sahip olduğu değerlendirilmektedir. Bu çalışmanın amacı toplumsal kültürel değerlerin öğrencilerin girişimcilik niyetlerine etkisinde, öğrencinin sosyal ağını kullanma şeklinin önemli bir aracı rolü olup olmadığının incelenmesidir. Girişimcilik Niyeti, Toplumsal Kültürel Değerler ve Sosyal Ağ Kullanımını ölçmek ve değerlendirmek için üç farklı anket kullanılmıştır. Anketler dört ayrı üniversitede öğrenim gören 358 öğrenciye uygulanmıştır. Anketlerden elde edilen veriler SPSS istatistik programında analiz edilmiştir. Elde edilen bulgular, toplumsal kültürel değerlerin öğrencilerin girişimcilik niyetlerine etkisinde sosyal ağ kullanımının, toplulukçuluk alt boyutu için kısmi, belirsizlikten kaçınma için tam aracılık etkisine sahip olduğunu göstermiştir
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 41 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.