Bu çalışmada; Kütahya ilindeki merkez ortaöğretim kurumlarında 2011-2012 eğitim-öğretim yılında öğrenim gören öğrencilerin, meraklılık düzeylerinin farklı değişkenler açısından ilişkisi araştırılmaya çalışılmıştır. Veri toplama aracı olarak, Meraklılık Ölçeği kullanıldı.Araştırmada ayrıca öğrencilerin demografik özelliklerinin belirlenmesi için 11 maddeden oluşan bilgi formu hazırlandı. Araştırmada kullanılan anket, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında Kütahya ilindeki merkez ortaöğretim kurumlarında öğrenim gören 440 erkek ve 440 bayan toplam 880 öğrenciye uygulandı. Çalışmanın istatistiksel analizinde SPSS For Windows IBM Version20.0 paket programı kullanılmıştır. Verilerin değerlendirilmesinde frekans (f), yüzde (%) gibi tanımlayıcı istatistiksel yöntemlere ek olarak, öğrencilerin meraklılık düzeylerinde cinsiyet ve etkinliklere katılım şekillerine göre önemli bir fark olup olmadığının tespiti için IndependentSamples T-Testi uygulandı. Sınıf, aylık gelir düzeyi, boş zamanlarında katıldıkları etkinlikler ve etkinliklere katılımlarını olumsuz etkileyen sebepler ile meraklılık düzeyleri arasında anlamlı bir fark olup olmadığını tespit etmek için ise OneWay ANOVA testi uygulandı. Elde edilen bulgulara göre; boş zamanlarında katıldıkları etkinlik türü açısından genişlik alt boyutunda (F6,873; 3.502; p<0.05) ve derinlik alt boyutunda (F6,873; 3.849; p<0.05) farklılık gösterdiği belirlendi. Boş zamanlarında etkinliklere katılımlarını olumsuz etkileyen sebepler açısından ise genişlik alt boyutuna göre katılımcıların meraklılık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık olmadığı (F5,874; .496; p>0.05) tespit edildi ancak derinlik alt boyutuna göre de katılımcıların meraklılık düzeyleri arasında anlamlı bir farklılık bulunmuştur (F5,874; 2.305; p<0.05)
Aim of thisstudy is toexaminerelationsbetweendifferentvariablesandcuriositylevels of thestudentswhoarestudyingat theUrban Secondary Schools in Kütahya Province in 2011-2012 academicyear. As datacollectiontool, “CuriosityScale” wasused. An information form of 11 questionswasalsoprepared in ordertospecifythedemographicfeatures of thestudents. Thequestionnaireused in thisstudywasappliedto 440 boysand 440 girls, totally 880 students, whostudy at the urban secondaryschools in Kütahya Province in 2011-2012 academicyear. SPSS For Windows IBM Version 20.0 statisticalpackagesoftwarewereusedforstatisticalanalyses. ordertoidentifythedemographicdistribution thesignificancelevel thestudentsaccordingtotheirgenderandway of participation in theactivitiesor not.AdditionallyOneWay ANOVA test wasperformedtounderstandtheeffect activitiesmadeduringleisuretimesandreasonswhichadverselyaffecttheirparticipation Inconclusionandaccordingtothefindings, significantdifferencewasdetected in thewidthsub-dimension (t.05; 7.818; p<0.05) anddepthsub-dimension (t.05; 4.262; p<0.05). Fortheactivitytypetheyparticipate in theirleisuretimes, a differencewasalsodetected in thewidthsub-dimension (F6,873; 3.502; p<0.05) anddepthsub-dimension (F6,873; 3.849; p<0.05). Concerningthereasonswhichadverselyaffecttheirparticipation in theactivitiesduringleisuretimes, theparticipantsaccordingtothewidthsub-dimension
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 41 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.