The purpose of this research is to determine the problems encountered teaching the compulsory English-I course according to the views of students and instructors. This study is a descriptive research to describe the existing situation. The research has been conducted with mixed method. In quantitative research “survey” and in qualitative research “case study” have been used. In the research, first, the findings on the data obtained from the students have been presented under three factors ‘Positive views for English-I course’, ‘Negative views for English-I course’ and ‘Views for materials used in English-I course’. Then, the findings on the data obtained from English instructors have been presented in the form of 13 main themes. The positive and negative conclusions have been presented by comparing the views of students and instructors. Our results reveal that unqualified teaching program, grammar-focused classes ignoring the basic language skills, overcrowded classrooms, facility problems and insufficient class hours are some of the basic problems in teaching English-I
English language teaching English in higher education Foreign language
Bu araştırmanın amacı, yükseköğretimde ortak zorunlu olarak okutulan İngilizce-I dersinin uygulanmasında karşılaşılan sorunların, öğrenci ve öğretim elemanı görüşlerine göre belirlenmesidir. Bu çalışma, var olan durumu belirlemeye yönelik betimsel bir araştırmadır. Araştırma, karma araştırma modeliyle gerçekleştirilmiştir. Nicel araştırmada tarama modeli, nitel araştırmada durum çalışması modeli kullanılmıştır. Önce öğrencilerden elde edilen verilere ilişkin bulgular, ‘İngilizce-I dersine yönelik olumlu, olumsuz, kullanılan materyallere ilişkin görüşler’ olmak üzere üç faktör başlığı altında, daha sonra öğretim elemanlarından elde edilen verilere ilişkin bulgular on üç ana tema şeklinde sunulmuştur. Alt amaçlara yönelik elde edilen bulgular çerçevesinde ortaya çıkan sonuçlar, öğrencilerin ve öğretim elemanlarının görüşleri karşılaştırılarak sunulmuştur. Niteliksiz öğretim programı, derslerin dil bilgisi ağırlıklı işlenmesi, temel dil becerilerinin göz ardı edilmesi, kalabalık sınıflar, fiziksel yetersizlikler ve ders saatlerinin yetersiz olması ortaya çıkan bazı sonuçlardır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2014 Sayı: 41 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.