In the Village Institutes, it was aimed to educate children by taking them out of their villages and sending them back there to be able to create a teacher model who is used to the village conditions. The essence of the teaching program in the Village Institutes was composed of practice and teaching by practice. Learning techniques such as observation, experiment, research, examination and discussion were used effectively. The success of the village institutes were laid on the methods they employed. The aim of this study is to identify the methods and techniques used in all the courses of the Village Institutes based on their graduates’ views. To address the sub-question of the study, case study being one of the qualitative research methods was used. In the data gathering process, interview method was preferred and consequently a semi-structured interview form was employed. Snowball sampling being one of the purposive sampling methods in qualitative research was used in identifying the sample. The interviews were conducted with 59 retired teachers who were the graduates of Village Institutes and could be reached in Denizli, Izmir, Mugla, Aydin, Manisa, Isparta, Usak, Dikili, Cal, Fethiye and Ortaca. The results revealed certain teaching methods: in the Village Institutes, contemporary methods such as project-based learning, practices towards multipleintelligence types, reading strategies, drama, cooperative learning were used. In the Institutes, ‘learning through arts’ was put into practice. With the effective use of reading strategies, individuals were trained to read, evaluate and comment on what they read
Village Institutes contemporary methods and techniques teacher training qualitative research
Köy Enstitülerinde, köyden alınarak köye gönderilmek üzere köy çocukları yetiştirilmiş ve köy koşullarına uyum sağlayabilen öğretmen tipi yaratılmak istenmiştir. Köy Enstitüleri eğitim ve öğretim etkinliklerinin esasını iş ve iş içinde öğretim oluşturmaktadır. Köy Enstitülerinde "gözlem", "deney", "araştırma", "inceleme" ve "tartışma" gibi öğrenme teknikleri etkin kullanılmıştır. Köy Enstitülerindeki başarının sırrı uyguladığı yöntemlerde saklıdır. Bu araştırmanın temel amacı köy enstitüleri mezunlarının görüşlerine göre Köy Enstitülerinde tüm derslerde kullanılan çağdaş yöntem ve teknikleri belirlemektir. Araştırmanın alt problemini yanıtlamak amacıyla nitel araştırma yöntemlerinden durum araştırmasından yararlanılmıştır. Araştırmanın verilerini elde etmek amacıyla görüşme tekniği ve buna bağlı olarak yarı yapılandırılmış görüşme formu kullanılmıştır. Örneklemin belirlenmesinde nitel araştırmada kullanılan, amaçlı örnekleme yöntemlerinden olan “kartopu örneklemeye (zincir örnekleme)” başvurulmuştur. Görüşmeler Denizli, İzmir, Muğla, Aydın, Manisa, Isparta, Uşak, Dikili, Çal, Fethiye, Ortaca’da ulaşılabilen Köy Enstitüsü mezunu öğretmenlerle gerçekleştirilmiştir (n=59). Araştırmaya ilişkin sonuçlardan bazıları şunlardır: Köy Enstitülerinde proje tabanlı öğrenme, çoklu zeka alanına yönelik uygulamalar, okuduğunu anlama stratejileri, drama, işbirlikli öğrenme gibi çağdaş yöntemler kurallarına uygun bir şekilde yapılandırılmadan da olsa başarı ile uygulanmıştır. Enstitülerde “sanat yoluyla eğitim” yaşama geçirmiştir. Enstitülerde okuduğunu anlama stratejileri etkin bir şekilde kullanılarak okuyan, değerlendiren ve yorumlayan bireyler yetiştirilmiştir
Köy Enstitüleri çağdaş yöntem ve teknikler öğretmen yetiştirme nitel araştırma
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 43 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.