The aim of this study was to evaluate the war movies that can be used in history education. The investigation method is based on document analysis. The following war movies were evaluated through war attitude scale developed by Porter (1926) . According to the results of this study there are important relationships between the types of war and films. Patriotism in defense of the war is seen as heavily emphasized. In movies about the Civil War sense of conscience are covered in densely. In movies related to civil war there are some people who see the other minority groups as evil but there are some others, having sense of conscious, who are not at same thinking. Some movies are not related to the political aspects of the war but have focused on the consequences of war and the devastation of the war. However it can be seen possible bias in the movies. "300" Spartian is one of the movies which prejudiced against the Eastern world. In addition, discrimination, racism, imperialism in the films are seen to be among the most important reasons of war. History teachers and historians who taught at the academic level could use these movies used in this research in their lessons. It is thought that the usage of these movies can be useful up to developed movie watching guide. History films which said that can be utilized as a teaching material on the ninth, tenth and twelfth grades
Bu çalışmanın amacı tarih eğitiminde kullanılabilecek savaş filmlerini değerlendirmektir. Çalışmanın yöntemi doküman analizine dayanmaktadır. Elde edilen savaş filmleri izlenerek Porter (1926) tarafından geliştirilen savaş ölçeğinin alt boyutlarına göre değerlendirme yapılmıştır. Çalışmanın sonuçlarına bakıldığında filmler ile savaş türleri arasında önemli ilişki vardır. Savunma savaşlarında vatanseverlik duygusunun yoğun şekilde vurgulandığı görülmektedir. İç savaşlarla ilgili filmlerde ise vicdan duygusu yoğun olarak işlenmektedir. “Hotel Ruanda” filminde azınlık grubu öteki, kötü, yok edilmesi gereken insanlar olarak görenlere karşı, evrensel düşünceye sahip vicdanlı ve merhametli insanların olduğu vurgusu da yapılmaktadır. “Savaş Atı” filminde ise savaşın siyasi yönüne değil savaşın sonuçlarına, savaşın getirdiği yıkım üzerine yoğunlaşmıştır. Bununla beraber filmlerde ön yargıları görmekte mümkündür. “300 Spartalı” filmi Doğu dünyasına karşı ön yargılı vurguların yapıldığı filmler arasındadır. Bununla beraber filmlerde ayrımcılığın, ırkçılığın, emperyalizmin savaşların en önemli nedenleri arasında olduğu görülmektedir. Tarih öğretmenleri ve akademik düzeyde ders veren tarihçiler araştırmada konu edilen filmleri derslerinde özellikle savaşları anlatırken kullanabilir. Bu filmlerin sınıflarda kullanımında geliştirilen bir film izleme kılavuzunun önemli faydası olacaktır. Bahsedilen filmler ortaöğretim tarih dokuzuncu, onuncu ve on ikinci sınıflarda yararlanılabilecek materyaller arasındadır
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 20 Haziran 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 43 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.