The concepts, definitions, and relationships between vice crimes and non-vice crimes are complex and continually changing. The evolution of vice crime has occurred due to a confluence of factors from multiple academic fields including criminology, sociology, psychology, political science, and law. The way that vice is defined and categorized is largely based on the overarching social context and public opinion. This paper aims to elaborate upon two primary concepts. First, the main issues in differentiating between vice and non-vice crime will be discussed. Second, the relationship between and within vices and non-vice crimes will be examined with a focus on theoretical frameworks, empirical findings, and research challenges. The study of vice crime is one in which empirical findings, combined with public opinion and social context, play a large role in policy changes including the final result of legalization, regulation, or prohibition
Ahlak suçları ile diğer suçlar arasındaki tanım, kavram ve ilişkiler hem karmaşık hem de sürekli değişen bir niteliktedir. Ahlak suçlarının gelişimi, kriminoloji, sosyoloji psikoloji, siyaset bilimi ve hukuk dâhil olmak üzere pek çok akademik alandan gelen faktörlerin etkileşimi ile olmuştur. Ahlakın tanımlanması ve sınıflandırılması büyük ölçüde kapsayıcı sosyal bağlam ve kamuoyuna dayanır. Bu makale, iki temel kavram üzerinde yoğunlaşacaktır. Öncelikle ahlak suçları ile diğer suçları birbirinden ayıran temel hususlar tartışılacak, daha sonra da kuramsal çerçeveler, deneysel bulgular ve araştırma zorlukları kapsamında ahlak suçlarının kendi arasında ve diğer suçlarla olan ilişkilerine değinilecektir. Sonuç kısmında ise literatürde var olan bulgulardan hareketle saptamalarda bulunulmaya, ayrıca gelecekte yapılması planlanan çalışmalara da yol gösterilmeye çalışmıştır.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 14 Ekim 2015 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2015 Sayı: 46 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.