Günümüzde küresel olarak popülerliği artmakta olan kadın girişimciliği, birçok ülkede sosyal politikaların da başında gelen bir kavram olarak karşımıza çıkmaktadır. Son dönemlerde çokça tartışılmakta olan kadın girişimciliği literatürde ve uygulamada farklı bakış açılarından farklı amaçlarla desteklenmektedir. Neo-liberal politikalar kapsamında özellikle istihdamı arttırmadaki rolü ve yoksullukla mücadeledeki etkisine vurgu yapılarak son yıllarda popülerliği artmıştır. Diğer taraftan, kadın güçlendirmesine katkıları ile kadın girişimciliğine olan destek genişlemektedir. Girişimciliğin cinsiyetçi yapısının kabul edilmesiyle birlikte, kavramın toplumsal cinsiyet bağlamında tartışılması bir gereklilik halini almıştır. Kadın girişimciliğinin toplumsal olarak inşa edilmiş bir kavram olduğunun kabulü ile bu çalışmanın amacı, Türkiye’de kadın girişimciliğinin hangi baskın görüş çerçevesinde ele alındığını ve mevcut durumunu ortaya koymaktır. Bu amaç doğrultusunda, çalışmada hem istihdam ve girişimciliğe hem de toplumsal cinsiyete ilişkin yayınlanmış açık erişimdeki resmi rakamlar ve istatistikler kullanılarak bir değerlendirme yapılmıştır.
Kadın girişimciliği toplumsal cinsiyet eşitsizlik Türkiye istatistikler
With its growing popularity globally, women's entrepreneurship is one of the leading concepts in social policies in many countries. Women's entrepreneurship, which has been widely discussed recently, is supported in the literature and practice for different purposes. Within the scope of neo-liberal policies, its popularity has increased in recent years, mainly due to its role in increasing employment and its effect in combating poverty. On the other hand, support for women's entrepreneurship expands with its contribution to women's empowerment. With the acceptance of the gendered nature of entrepreneurship, it has become necessary to discuss the concept in the context of gender. Women's entrepreneurship as a socially constructed term, this study aims to reveal the outlook of women's entrepreneurship and the dominant perception that handles the concept in Turkey. In line with this purpose, an evaluation was made using the open-access official figures and statistics on employment, entrepreneurship, and gender.
women's entrepreneurship gender inequality Turkey statistics
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 29 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Sayı: 68 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.