Belgesel sinema gerçeklerin film diliyle aktarıldığı ve yönetmenin özgün yaklaşımının yer aldığı bir film türüdür. 2022 yapımı Aşk, Mark ve Ölüm belgeseli 1961 yılından itibaren Türkiye’den Almanya’ya göçenlerin ve onlardan devam eden nesillerin hikâyesini müzik kültürleri üzerinden anlatmaktadır. Türkiye’den Almanya’ya göç ve etkileri pek çok çalışmada incelenmiştir. Kurmaca filmlerde ve belgesel sinemada göçün nasıl aktarıldığını inceleyen çalışmalar da vardır. Fakat Almanya özelinde ve müzik kültürüyle birlikte belgesel sinemada göçün nasıl aktarıldığını inceleyen bir çalışmaya rastlanmamıştır. Bu durum çalışmanın önemini göstermektedir. Anlatılan müzik kültürü de aslında belgesel sinemanın yaptığı gibi gerçeklikleri sanatsal bir üslupla yansıtmaktadır. Göçmenlerin sorunlarını anlatan müzikler, belgeselin de göçmenleri bu müziklerle anlatmasıyla birleştiğinde katmanlı ve etkin bir anlatı ortaya çıkmaktadır. Bu çalışma Aşk, Mark ve Ölüm belgeselinin göçmenleri ve müzik kültürünü belgesel sinemanın unsurlarıyla nasıl aktardığını incelemektedir. Belgeselin muhtevasında yer alan müziklerin, röportajların ve arşivlerin nasıl kullanıldığı, birbirleriyle nasıl bir etkileşimle bağlandığı veya montajlandığı, kullanılan müziklerin toplumsal gerçeklikleri nasıl yansıttığı içerik analiziyle çözümlenmiştir. Aşk, Mark ve Ölüm belgeselinin, göçün toplumsal etkilerini müzik kültürüyle harmanlayarak anlattığı ve belgesel filmlerin öne çıkan unsurları olan röportajları ve arşivleri incelikli bir montaj üslubuyla kullanabildiği gözlenmiştir.
Documentary cinema is a type of film in which facts are conveyed through the language of film and the director's original approach. The 2022 documentary Love, Deutschmarks and Death tells the story of the immigrants from Turkey to Germany since 1961 and the generations that followed them through their music culture. Migration from Turkey to Germany and its effects have been analyzed in many studies. There are also studies examining how migration is conveyed in fiction films and documentary cinema. However, there is no study that examines how migration is conveyed in documentary cinema with German in particular and music culture. This situation shows the importance of this study. The music culture described reflects realities in an artistic style, just like documentary cinema does. When the music depicting the problems of immigrants is combined with the documentary's depiction of immigrants through this music, a layered and effective narrative emerges. This study examines how the documentary Love, Deutschmarks and Death conveys immigrants and music culture through the elements of documentary cinema. How the music, interviews and archives in the content of the documentary are used, how they are connected or edited with each other, and how the music used reflects social realities are analyzed through content analysis. It has been observed that the documentary Love, Deutschmarks and Death narrates the social effects of migration by blending it with music culture and uses interviews and archives, which are the prominent elements of documentary films, with a subtle editing style.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Sinema Sosyolojisi, Görsel Sanatlar (Diğer) |
Bölüm | ARAŞTIRMA MAKALELERİ |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 24 Ekim 2024 |
Gönderilme Tarihi | 2 Mayıs 2024 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Sayı: 82 |
Dergimiz EBSCOhost, ULAKBİM/Sosyal Bilimler Veri Tabanında, SOBİAD ve Türk Eğitim İndeksi'nde yer alan uluslararası hakemli bir dergidir.