BibTex RIS Kaynak Göster
Yıl 1999, Cilt: 39 Sayı: 1-2, 57 - 66, 01.01.1999

Öz

The most important factor for a university library is that it should meet the varied needs and expectations of users and satisfy them by its performance. The librarians should endeavor to overcome all the forces which may create the impression that the library fails to meet the demands and expectations of the faculty, students and all other researchers; that is they should make conscious efforts to offer the best possible service by improving their approach to the users and their way of presenting all services.

Kaynakça

  • Applegate, Rachel. (1993). "Models of User Satisfaction: Understanding False Positives", RQ, 32(4) : 525-39.
  • Cüceloğlu, Doğan. (1996). İnsan ve Davranışı, 6.Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • de Sâez, Eileen Elliott. (1993). "Marketing Concepts for Libraries and Information Services". London: Library Association Publishing Ltd.
  • Karakaş, Sekine. (1998). "Üniversite Kütüphaneleri Hizmetlerinde Kullanıcıya Dönük Yaklaşım", 21. Yüzyılda Üniversite Kütüphanelerimiz Sempozyumu". 22-24 Ekim 1998, Tebliğler. Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Kotler, Philip. (1976). Pazarlama Yönetimi, Çözümleme, Planlama ve Denetim. Ankara: Bilimsel Yayıncılık.
  • Marketing for Libraries and Information Agencies. (1984). Ed. Darlane E. Weingand, New Jersey, Ablex Publishing Corporation.
  • Millson-Martula, Christopher ve Vanaja Menon. (1995). "Customer Expectations:
  • Concepts and Reality for Academic Library Services", College and Research
  • Libraries, Ocak: 33-47.
  • Myers, David G. (c.1994). Exploring Social Psychology, New York: Mc Graw- Hill.
  • Şerif, Muzaffer ve Carolyn W.Şerif. (1996). Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • "Westbrook, Lynn. (1993). "User Needs: A Synthesis and Analysis of Current Theories for the Practitioner", RQ, 32(4): 541-49.

Üniversite Kütüphanesi Kullanıcılarının Beklentileri ve Kullanıcı Tatmini

Yıl 1999, Cilt: 39 Sayı: 1-2, 57 - 66, 01.01.1999

Öz

Üniversite kütüphanelerinin sundukları hizmetlerin kullanıcıların gereksinim ve beklentilerine karşılık vermesi, onlarda bir tatmin duygusu yaratması kütüphanenin performansında önemli bir faktördür. Kütüphaneciler öğretim elemanları, öğrenciler ve kütüphaneden yararlanan bütün araştırmacıların bu yöndeki tüm beklenti ve tatminini azaltan olumsuzlukları gidermek için hizmet ve ürünlerin sunumunda olduğu kadar, kullanıcıya yaklaşımlarında da bilinçli davranarak en iyiye ulaşmaya çalışmalıdır.

Kaynakça

  • Applegate, Rachel. (1993). "Models of User Satisfaction: Understanding False Positives", RQ, 32(4) : 525-39.
  • Cüceloğlu, Doğan. (1996). İnsan ve Davranışı, 6.Basım, İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • de Sâez, Eileen Elliott. (1993). "Marketing Concepts for Libraries and Information Services". London: Library Association Publishing Ltd.
  • Karakaş, Sekine. (1998). "Üniversite Kütüphaneleri Hizmetlerinde Kullanıcıya Dönük Yaklaşım", 21. Yüzyılda Üniversite Kütüphanelerimiz Sempozyumu". 22-24 Ekim 1998, Tebliğler. Trakya Üniversitesi, Edirne.
  • Kotler, Philip. (1976). Pazarlama Yönetimi, Çözümleme, Planlama ve Denetim. Ankara: Bilimsel Yayıncılık.
  • Marketing for Libraries and Information Agencies. (1984). Ed. Darlane E. Weingand, New Jersey, Ablex Publishing Corporation.
  • Millson-Martula, Christopher ve Vanaja Menon. (1995). "Customer Expectations:
  • Concepts and Reality for Academic Library Services", College and Research
  • Libraries, Ocak: 33-47.
  • Myers, David G. (c.1994). Exploring Social Psychology, New York: Mc Graw- Hill.
  • Şerif, Muzaffer ve Carolyn W.Şerif. (1996). Sosyal Psikolojiye Giriş. İstanbul: Sosyal Yayınlar.
  • "Westbrook, Lynn. (1993). "User Needs: A Synthesis and Analysis of Current Theories for the Practitioner", RQ, 32(4): 541-49.
Toplam 12 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Sekine Karakaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 39 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Karakaş, S. (1999). Üniversite Kütüphanesi Kullanıcılarının Beklentileri ve Kullanıcı Tatmini. Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 39(1-2), 57-66.

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.   22455