BibTex RIS Kaynak Göster

"Güzel Karanlık"ın Zaman ve Polisiye Kurgusu

Yıl 1999, Cilt: 39 Sayı: 1-2, 267 - 279, 01.01.1999

Öz

Kaynakça

  • Aytaç, Gürsel, Çağdaş Türk Romanları Üzerine İncelemeler, Gündoğan Yayınları, Ankara, 1990.
  • ,Çağdaş Alman Edebiyatı, Gündoğan Yayınları, Ankara, 1994.
  • Canpolat, Yıldız Ersoy, İçsavaş Sonrası İspanyol Romanı, Gündoğan Yayınları, Ankara, 1993.
  • Işık, Gül, İspanya: Bir Başka Avrupa, Metis Yayınları, İstanbul, 1991.
  • Kuruyazıcı, Nilüfer, "Dürrenmatt'm Üç Oyunu ve Değişik Bir Adalet Arayışı", Gündoğan Edebiyat, 1, 1992.
  • Mandel, Ernest, Hoş Cinayet-Polisiye Romanın Toplumsal Bir Tarihi, Yazın Yayıncılık, İstanbul, 1996.
  • Molina, Antonio Munoz , Güzel Karanlık, Can Yayınları, İstanbul, 1992.
  • Moran, Berna, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış-2, İletişim Yayınları, İstanbul, 1991.
  • Rodriguez-Fischer, Ana, "Materia y Forma en los Relatos de Antonio Munoz Molina", Insula, 568, 1994.
  • Şener, Sevda, Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
Yıl 1999, Cilt: 39 Sayı: 1-2, 267 - 279, 01.01.1999

Öz

Antonio Munoz Molina, who is the most prominent writers of contemporary Spanish literature, is a very successful fiction creator of timing technique which is one of the significant techniques of modern fiction. The writer reduces the external timing period to 24 hours and creates the first time level; using internal monologue and stream of consciousness techniques, he establishes the second time level by going back into a period of time of 20-30 years. Time is used as a symbol to show how man can get rid of the depressive, pessimistic psychology created by the war and seek refuge in dreams and how he can turn back to the welfare period in the past times. With respect to its spirit and form, we can consider this novel as a "time novel", in addition,detective fiction of the novel is a key to introduce the political and historical panorama after the war time.

Kaynakça

  • Aytaç, Gürsel, Çağdaş Türk Romanları Üzerine İncelemeler, Gündoğan Yayınları, Ankara, 1990.
  • ,Çağdaş Alman Edebiyatı, Gündoğan Yayınları, Ankara, 1994.
  • Canpolat, Yıldız Ersoy, İçsavaş Sonrası İspanyol Romanı, Gündoğan Yayınları, Ankara, 1993.
  • Işık, Gül, İspanya: Bir Başka Avrupa, Metis Yayınları, İstanbul, 1991.
  • Kuruyazıcı, Nilüfer, "Dürrenmatt'm Üç Oyunu ve Değişik Bir Adalet Arayışı", Gündoğan Edebiyat, 1, 1992.
  • Mandel, Ernest, Hoş Cinayet-Polisiye Romanın Toplumsal Bir Tarihi, Yazın Yayıncılık, İstanbul, 1996.
  • Molina, Antonio Munoz , Güzel Karanlık, Can Yayınları, İstanbul, 1992.
  • Moran, Berna, Türk Romanına Eleştirel Bir Bakış-2, İletişim Yayınları, İstanbul, 1991.
  • Rodriguez-Fischer, Ana, "Materia y Forma en los Relatos de Antonio Munoz Molina", Insula, 568, 1994.
  • Şener, Sevda, Yaşamın Kırılma Noktasında Dram Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1997.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nil Ünsal Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 1999
Yayımlandığı Sayı Yıl 1999 Cilt: 39 Sayı: 1-2

Kaynak Göster

APA Ünsal, N. (1999). "Güzel Karanlık"ın Zaman ve Polisiye Kurgusu. Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 39(1-2), 267-279.

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.   22455