Makalede, 2000 yılında Ankara'da ortaöğretim ve üniversitedeki öğrencilerle önadlar konusuna ilişkin yapılan anketin sonuçları yer almaktadır. Önce Ankara'daki Yıldırım Beyazıt Anadolu Teknik, Teknik ve Endüstri Meslek Lisesi ile Eseneveler Lisesi'nde 14-18 yaş arası 135 öğrenciyle, sonra Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Arap Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı öğrencileri ile mecburi seçmeli ders olarak verilen Türkçe dersini alan 100 öğrenciyle önadlar konusunda yapılan ankette, önadlara ilişkin çeşitli sorular yöneltilmiş ve bunların karşılaştırmalı bir biçimde değerlendirilmesi yapılarak kimi ilginç sonuçlar elde edilmiştir.
This article dwells on the results of the survey conducted on students in Secondary and University Education in relation to adjectives in Ankara in 2000. The questionnaire was conducted initially on 135 students aged between 14 and 18 studying at Yıldırım Beyazıt Anatolian Technical, Technical and Industrial Vocational High School and Esenevler High School in Ankara and later the students of the Arabic Language and Literature Department at Ankara University, Languages and History-Geography Faculty, and one hundred students who took Turkish as a compulsory elective course. The subjects were directed various questions and by evaluating their responses within a comparative framework, some interesting results were obtained.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2001 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2001 Cilt: 41 Sayı: 1-2 |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.