XVII. yüzyılda İspanyol Ulusal Tiyatrosu'nun kurucusu olan Lope de Vega, "Yeni Sanat" diye adlandırdığı kendi dram tekniğinde, İspanyol Tiyatrosu'na getirdiği yeniliklerden söz etmiştir. Dramaturgun İspanyol Tiyatrosu'na getirdiği en önemli yenilik, trajik olanla komik olanı birleştirerek trajikomik türünü şistematikleştirmesidir. Doğayı taklit etmek amacıyla ortaya çıkan trajikomik türün en önemli öğesi ise nükteci figürdür. Lope de Vega nükteci figürü yaratırken kendisinden önceki İspanyol dramaturglardan ve İtalyan Tiyatrosu ndan etkilenmiştir. Dramaturg, komik tip olarak yarattığı bu oyun kişisine seyirciyi güldürmenin dışında çok çeşitli görevler yüklemiş ve onu oyunun vazgeçilmez bir parçası haline getirmiştir. Seyircinin de büyük beğenisini kazanan nükteci figür, Lope de Vega 'nın ulusal şair olarak ünlenmesinde çok önemli bir rol oynamıştır.
Lope de Vega, who founded the Spanish National Theatre in the 17th century, mentioned the novelties that he brought to the Spanish Theatre in his own drama technique which he called "the New Art". The most important novelty that the playwright brought to the Spanish Theatre was to systemize the tragicomic genre by combining the tragedy with comedy. The most important element of the tragicomic genre which emerged in order to imitate the nature was the witty character. While creating the witty character, Lope de Vega was influenced from the previous Spanish playwrights and from the Italian Theatre. Besides making the spectators laugh at the witty character in the play, he also attributed different functions to hini and thus he made this character arı indispensable part of the play. Having gained the appreciation of the spectators, the witty character played an important role in the process of Lope de Vega's becoming famous as a nationalpoet.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2003 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2003 Cilt: 43 Sayı: 1 |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi - dtcfdergisi@ankara.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.