Bu çalışmanın konusu taşımalı eğitim programı içindeki öğrencilerin bir sosyal değerlendirmesidir. Kırsal alan içinde zorunlu sekiz yıllık ilköğretime bu sistem içinde devam eden öğrenciler araştırmanın hedef grubunu oluşturmaktadır. Araştırma Şırnak ili Silopi ilçesinin taşımalı e ğitim kapsamındaki köyleri üzerinde gerçekleştirilmiştir. Örneklem, araştırma kapsamında yer alan köylerden Silopi Merkez ilçeye taşınan 73 erkek öğrenciden oluşmaktadır, çünkü bu köylerden taşımalı eğitim sistemine katılan kız çocuğu bulunmamaktadır. Bu makalede araştırmadan elde edilen bulgular ışığında, öğrencilerin hane içindeki yaşamlarında karşılaştıkları sorunlar ile taşımalı e ğitim programı kapsamında yaşadıkları güçlükler değerlendirilmiştir.
The subject of this study is a Social Assessment of the students who are in the bussing school program. Students, who continue their 8-years compulsory basic education within the bussing school program in rural area, constitute the target group of the research. This research was conducted on the Silopi’ s villages which are including to the bussing school program, in Şırnak province. A Sample is consist of 73 male students who are transported from the villages within the research area to the centre of Silopi. Because, there was not any female student participated to the bussing school program from in these villages. This paper is to examine the situations of students in household lives and their problems within the bussing school program, in the light of research findings
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 46 Sayı: 2 |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi - dtcfdergisi@ankara.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.