Bu makale, fotoğrafa poz verme anını, Ralph Eugene Meatyard’ın “The Family Album of Lucybelle Crater” Lucybelle Crater’ın Aile Albümü adlı fotoğraf serisinin analizinden yola çıkarak incelemektedir. Makalenin vurguladığı başlıca öge, poz vermenin, bir yandan, öz-imge, öz-kimlik yaratma çabasından kaynaklanan bir durum olduğu, diğer yandan da bu çabanın imkansızlığını, yani benliğin tümüyle temsilinin, anlaşılmasının ve korunmasının imkansızlığını vurgulayan, paradoksal bir an olduğudur. Başka bir deyişle bu makale, Meatyard’ın, aile fotoğraflarındaki öz-temsilin kodlarını ortaya koyan ve eleştiren fotoğraf çalışmasından yola çıkarak, poz verme anının, özne ve imgesi arasındaki ilişkiyi sorgulayan ve bozan paradoksal bir an olduğunu savunmaktadır
Poz (Öz-)Temsil Mimesis Simulacra Ralph Eugene Meatyard Fotoğraf Özne İmge
This article tries to investigate the nature of the act of posing by departing from an analysis of Ralph Eugene Meatyard’s photographic work entitled: “The Family Album of Lucybelle Crater”. It mainly reveals the paradoxical aspect of the act of posing by foregrounding the fact that posing is both an attempt of a protective self- image-creation as well as an act in which the subject is reminded of the impossibility of representing, grasping and securing its “self”. Departing from Meatyard’s photographs that criticises the codes of self-representation in family album photographs, this work claims that the paradoxes inherent in the act of posing makes it an act of representation questioning the relationship between the subject and its image.
Pose (self-)Representation Mimesis Simulacra Ralph Eugene Meatyard Photography Subject Image
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2006 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2006 Cilt: 46 Sayı: 1 |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi - dtcfdergisi@ankara.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.