BibTex RIS Kaynak Göster

Mondrian'ın Yeni Bir Bakış Açısıyla Okunması

Yıl 2007, Cilt: 47 Sayı: 1, 1 - 19, 01.01.2007

Öz

Teosofi Teosophy , soyut sanatın ortaya çıkışında etkili olmuştur. Soyut sanat, yeni bir yüzyıl ile sanata bakış açısını da değiştirmiştir. Bu akımın öncülerinden biri olan Mondrian da Teosofi Derneği’ne üye olmuş, bu felsefeden etkilenerek sanatsal evrimini geliştirmiştir. Bu makalede, teosofik düşüncelerden etkilenerek yazdığı kuramsal notlarıyla ilişkilendirerek Mondrian’ın soyut sanat serüveni örneklerle anlatılmaya çalışılmıştır.

Kaynakça

  • CHIPP, H. B. (1996). Theories of Modern Art. University of California Press.
  • DEICHER, S. (1999). Mondrian. Köln: Taschen Verlag.
  • HALL, Kathleen. “Theosophy and the Emergence of Modern Abstract Art”. http://www.theosophical.org/theosophy/questmagazine/mayjune02/hall/ index.html, indirme tarihi:19/02/2006.
  • İPŞİROĞLU, N. ve İ., Mazhar. (1993). Sanatta Devrim. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Redhouse English-Turkish Dictionary. (1991). İstanbul: Redhouse Yayınevi.
  • WARNCKE, C. (1994). De Stijl 1917-1931. Taschen.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Theosophy, İndirme tarihi: 08/02/2006
  • http://www.dofoundation .com/dr001_GB.html, İndirme tarihi: 20/01/2006.
  • http://www.moma.org/collection/browse_results.php?object_id=78682, İndirme tarihi:30.12.2005.
  • http://www.applet-magic.com/mondrian.htm, İndirme tarihi: 16/01/2006.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Piet _Mondriaan, İndirme tarihi:16/01/2006.

Reading Mondrian in a New Perspective

Yıl 2007, Cilt: 47 Sayı: 1, 1 - 19, 01.01.2007

Öz

Teosophy became an influencing factor in the birth of abstract art. This abstract art changed the aspect to art with the following century. Mondrian , who is one of the leading pioneer of this trend , became a member of the Teosophy Society and being influenced by this philosophy he developed his artistic evolution. In this article , Mondrian’s abstract art adventure is described with examples from the point of the notes he took under the influence of teoshopic ideas.

Kaynakça

  • CHIPP, H. B. (1996). Theories of Modern Art. University of California Press.
  • DEICHER, S. (1999). Mondrian. Köln: Taschen Verlag.
  • HALL, Kathleen. “Theosophy and the Emergence of Modern Abstract Art”. http://www.theosophical.org/theosophy/questmagazine/mayjune02/hall/ index.html, indirme tarihi:19/02/2006.
  • İPŞİROĞLU, N. ve İ., Mazhar. (1993). Sanatta Devrim. İstanbul: Remzi Kitabevi.
  • Redhouse English-Turkish Dictionary. (1991). İstanbul: Redhouse Yayınevi.
  • WARNCKE, C. (1994). De Stijl 1917-1931. Taschen.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Theosophy, İndirme tarihi: 08/02/2006
  • http://www.dofoundation .com/dr001_GB.html, İndirme tarihi: 20/01/2006.
  • http://www.moma.org/collection/browse_results.php?object_id=78682, İndirme tarihi:30.12.2005.
  • http://www.applet-magic.com/mondrian.htm, İndirme tarihi: 16/01/2006.
  • http://en.wikipedia.org/wiki/Piet _Mondriaan, İndirme tarihi:16/01/2006.
Toplam 11 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Güler Altunöz Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2007
Yayımlandığı Sayı Yıl 2007 Cilt: 47 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Altunöz, G. (2007). Mondrian’ın Yeni Bir Bakış Açısıyla Okunması. Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 47(1), 1-19.

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi - dtcfdergisi@ankara.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.   22455