BibTex RIS Kaynak Göster

Reklamlarda Biçem ve Dilin Yaratıcı Kullanımı

Yıl 2010, Cilt: 50 Sayı: 2, 283 - 300, 01.01.2010

Öz

Bu çalışmanın amacı The Economist ve Skylife dergilerinde yayımlanmış havayolu şirketlerinin verdikleri reklamları kullanılan dil ve resim açısından incelemek ve bu reklamları resim, başlık, ana metin, yapı ve kelime kullanımı açısından karşılaştırmaktır. Çalışmada ayrıca, reklamların dil öğretiminde, dilin yaratıcı kullanımını göstermek amacıyla, ne kadar kullanışlı bir kaynak olacağı da tartışılmış ve öğretmenler için birkaç örnek etkinlik sunulmuştur.

Kaynakça

  • CRYSTAL, D. and D. Davy. (1969). Investigating English Style. London: Longman.
  • DAVIS, H. and P. Walton. (1983). Language, Image, Media. Oxford: Basil Blackwell Ltd.
  • DYER, G. (1985). Advertising as Communication. London: Methuen & Co. Ltd.
  • LEECH, G.N. (1966). English in Advertising. London: Longman.
  • O'DONNELL, W.R. and L. Todd. (1980). Variety in Contemporary English.. London: Allen and Unwin Ltd.
  • ROBINSON, P. (1983). Using English. Oxford: Basil Blackwell Ltd.
  • SHORT, M. (1996). Exploring the Language of Poems, Plays and Prose. London: Longman.
  • SMITH, E.W. (1989). “Advertisements and the Creative Use of Language”. English Teaching Forum. 27 (1): 49-50.
  • TOKDEMIR, A. (1997). Dil Edinimi ve Yabancı Dil. Ankara: Sam Yayınları.
  • VESTERGAARD, T. and K. Schroeder. (1985). The Language of Advertising. Oxford: Basil Blackwell Ltd.

Style and the Creative Use of Language in Advertisements

Yıl 2010, Cilt: 50 Sayı: 2, 283 - 300, 01.01.2010

Öz

The intention of this paper is to analyse selected airline advertisements advertised in The Economist and Skylife, in terms of the relationship between the language and the illustration and to compare and contrast their features such as illustration, headline, body copy, structure and vocabulary. Implications of using advertisements in the classroom as a source of useful material for teaching the creative use of language are discussed and some possible activities for the use of advertisements in EFL classes are suggested.

Kaynakça

  • CRYSTAL, D. and D. Davy. (1969). Investigating English Style. London: Longman.
  • DAVIS, H. and P. Walton. (1983). Language, Image, Media. Oxford: Basil Blackwell Ltd.
  • DYER, G. (1985). Advertising as Communication. London: Methuen & Co. Ltd.
  • LEECH, G.N. (1966). English in Advertising. London: Longman.
  • O'DONNELL, W.R. and L. Todd. (1980). Variety in Contemporary English.. London: Allen and Unwin Ltd.
  • ROBINSON, P. (1983). Using English. Oxford: Basil Blackwell Ltd.
  • SHORT, M. (1996). Exploring the Language of Poems, Plays and Prose. London: Longman.
  • SMITH, E.W. (1989). “Advertisements and the Creative Use of Language”. English Teaching Forum. 27 (1): 49-50.
  • TOKDEMIR, A. (1997). Dil Edinimi ve Yabancı Dil. Ankara: Sam Yayınları.
  • VESTERGAARD, T. and K. Schroeder. (1985). The Language of Advertising. Oxford: Basil Blackwell Ltd.
Toplam 10 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Nazan Tutaş Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2010
Yayımlandığı Sayı Yıl 2010 Cilt: 50 Sayı: 2

Kaynak Göster

APA Tutaş, N. (2010). Style and the Creative Use of Language in Advertisements. Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 50(2), 283-300.

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.   22455