BibTex RIS Kaynak Göster

Erken Alman Romantiklerinin Aydınlanma’ya İlişkin Tutumları Üzerine

Yıl 2012, Cilt: 52 Sayı: 1, 133 - 145, 01.01.2012

Öz

Bu çalışmada Romantiklerin doğa anlayışlarına, romantizmin felsefi arka planına ve estetik ile olan ilişkisine yer verilecektir. Ayrıca Aydınlanma dönemine hâkim olan felsefe ana hatlarıyla betimlenerek, Romantizmin Aydınlanma ile karşıt olup olmadığı incelenecektir. Bu bağlamda Romantiklerin Aydınlanma ilkelerini hangi açılardan eleştirdikleri veya destekledikleri gösterilmeye çalışılacaktır. Son olarak Romantiklerin olumlayıcı ve yapıcı bir güç olarak sanata verdikleri önem üzerinde durulacaktır.

Kaynakça

  • BEISER, Frederick, C. (2003). The Romantic Imperative, Harvard University Press.
  • BERLİN, Isaiah. (2004). Romantikliğin Kökleri. (Çev. Mete Tunçay). İstanbul: Yapı Kredi.
  • COPLESTON, Frederick. (1996). Felsefe Tarihi Alman İdealizmi. (Çev. Aziz Yardımlı). İstanbul: İdea.
  • DELLALOĞLU, Besim. (2002). Romantik Muamma. İstanbul: Bağlam.
  • FRANK, Manfred. (2004). The Philosophical Foundations of Early German Romanticism. (Tr. Elizabeth Millan- Zaibert). State University of New York Press.
  • HENRICH, Dieter. (2002). Between Kant and Hegel. ed: David S. Pacini, Harvard University Press.
  • HÖLDERLİN, (1965). Hyperion. (Çev. Melahat Togar). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEGILL, Allan. (2008). Aşırılığın Peygamberleri.(Çev: Tuncay Birkan). Ankara: Ayraç.
  • ÖZLEM, Doğan. (2004). Tarih Felsefes., İstanbul: İnkılâp.

On The Early German Romantics’ Attitudes Regarding to The Enlightenment

Yıl 2012, Cilt: 52 Sayı: 1, 133 - 145, 01.01.2012

Öz

In this study, Romantics’ perceptions of nature, philosophical background of romanticism and its relationship with the aesthetic have been mentioned. Furthermore, by briefly describing the dominant philosophy of the period of the Enlightenment, whether Romanticism is an opposite idea for the Enlightenment will be investigated. In this context, the study tries to highlight how Romantics criticised and/or confirmed principles of the Enlightenment. Finally, Romantics’ stress upon the art as an affirmative and constructive force will be emphasized.

Kaynakça

  • BEISER, Frederick, C. (2003). The Romantic Imperative, Harvard University Press.
  • BERLİN, Isaiah. (2004). Romantikliğin Kökleri. (Çev. Mete Tunçay). İstanbul: Yapı Kredi.
  • COPLESTON, Frederick. (1996). Felsefe Tarihi Alman İdealizmi. (Çev. Aziz Yardımlı). İstanbul: İdea.
  • DELLALOĞLU, Besim. (2002). Romantik Muamma. İstanbul: Bağlam.
  • FRANK, Manfred. (2004). The Philosophical Foundations of Early German Romanticism. (Tr. Elizabeth Millan- Zaibert). State University of New York Press.
  • HENRICH, Dieter. (2002). Between Kant and Hegel. ed: David S. Pacini, Harvard University Press.
  • HÖLDERLİN, (1965). Hyperion. (Çev. Melahat Togar). İstanbul: Milli Eğitim Basımevi.
  • MEGILL, Allan. (2008). Aşırılığın Peygamberleri.(Çev: Tuncay Birkan). Ankara: Ayraç.
  • ÖZLEM, Doğan. (2004). Tarih Felsefes., İstanbul: İnkılâp.
Toplam 9 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Banu Alan Sümer Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2012
Yayımlandığı Sayı Yıl 2012 Cilt: 52 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Alan Sümer, B. (2012). Erken Alman Romantiklerinin Aydınlanma’ya İlişkin Tutumları Üzerine. Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 52(1), 133-145.

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.   22455