Sovyetler Birliği’nin dağılışından sonra, çeşitli ülkelerden birçok din topluluğu etkin bir şekilde Orta Asya ile ilgilenmeye başlamıştır. Bu çalışmada, bu durum göz önüne alınarak dinin tekrar tasarımlanması ve dini gelişmelere dair Orta Asya’daki Koreliler’in dini etkinliklerini temel almış olan Sovyet sonrası model araştırılmaktadır. Bu makale, özellikle Koreli din kuruluşlarının Orta Asya’da yeni oluşan bu durumla nasıl ilgilendiğini ele almaktadır. Birçok Koreli din topluluğu, Orta Asya’da yaşayan yurttaşları sayesinde harekete geçmiştir. Sonrasında Koreliler’den oluşan majör din kuruluşu, Hristiyan ve Budist etkinlikleri de incelenecektir. Bu konuyu ele almadan önce anavatandaki Güney Kore Kore’nin ve Koreliler’in dinsel durumu ile özellikleri incelenecektir.
After the dissolution of the Soviet Union, many religious groups from various countries became actively engaged in Central Asia. In light of this development, this work examines post-Soviet types of religious development and re-imagining of religion based on several case studies of Korean religious activities in Central Asia. In particular, this paper examines how the Korean religious organizations have engaged in this new environment in Central Asia. Many Korean religious groups began their activities due to the presence of their ethnic compatriots Koryo-in living in Central Asia. The activities of the two major Korean religious groups, Christian and Buddhist, in Central Asia are explored. Before dealing with the subject, the religious condition and religious peculiarity of Korea and Koreans in the mainland South Korea are examined.
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2013 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2013 Cilt: 53 Sayı: 2 |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.