Birlikte çalışabilirlik BÇ , iş ve işlemlerin bilgi paylaşımı çerçevesinde elektronik ortamda beklenen verim ve doğrulukta yapılabilmesi için vazgeçilmez bir unsurdur. Kurumların, işletmelerin, sistemlerin birbirlerini doğru anlamaları ve birbirlerinin veri ve işlemlerini doğru anlamlandırmaları için ortak dil ve kullanılacak standartlar konusunda mutabakat sağlamaları gereklidir. Aksi halde birbirinden kopuk ve verimsiz iş ve işlemler ortaya çıkacak, baştan sona elektronik ortamda yürütülebilecek pek çok süreç için insan müdahalesi gerekecek ya da yanlışlıklar oluşacaktır. BÇ pek çok alanı yatay olarak kesmesi nedeniyle birçok alanda dikkate alınmak durumundadır. Bu nedenle son dönemde ulusal düzeyde uygulanan bir dizi strateji ve eylem planında doğrudan ya da dolaylı olarak BÇ ile ilgili stratejik tercih ve eylemlere yer verilmektedir. Sayıları onlarla ifade edilen bu eylemler BÇ'nin teknik, anlamsal semantik ve organizasyonel tüm bileşenlerine dokunmaktadır. Çalışmada, e-hizmetler bağlamında, ulusal stratejiler ve eylem planları ile diğer bazı önemli faaliyetler gözden geçirilerek geçmişten bugüne BÇ çalışmalarına ilişkin genel görünüm verilmiş, değerlendirmeler yapılarak BÇ alanında gelecek için öneriler sunulmuştur.
Birlikte Çalışabilirlik Ulusal Stratejiler Eylem Planları Elektronik Ortamda Hizmet Sunumu
Interoperability IO is an inevitable element in making business and operations at expanded efciency and productivity in the frame of information sharing. Public and business organizations and their systems should provide consensus as to the common language and the standards to be used to understand each other and to have an accurate interpretation of one another’s data and operations. Otherwise, incompatible and inefcient business operations may occur; and the need for human interference may arise or inaccuracies may emerge for a number of processes that could be carried out electronically from beginning to end. Since IO crosses horizontally many of the sectors, it should be considered by all parts. For this reason, in the recent term, a series of applied strategic preferences and activities at national level include, directly or indirectly, strategic preferences and activities related to IO. These actions touch upon all dimensions of IO, technical, semantic and organizational. In this study, within the context of the eservices, national strategies and action plans with the other several signicant activities have been examined, its general appearance from past to present has been expressed, and through these evaluations, recommendations in relation to future IO works have been given.
Interoperability National Strategies Action Plans E-Service Delivery
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 57 Sayı: 1 |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi - dtcfdergisi@ankara.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.