Kurumların nasıl algılandıklarına ve tanındıklarına ilişkin değerlendirmelerden oluşan kurumsal imaj, kurumun dışa yansıyan bir görüntüsü olup paydaşları ile olan ilişkileri doğrultusunda oluşur ve şekillenir. Üniversite bünyesinde yürütülen eğitim-öğretim ve araştırma faaliyetleri açısından büyük bir role sahip olan üniversite kütüphanesinin kurumsal imajının ele alındığı bu çalışma bir üniversite kütüphanesi için kurumsal imaj oluşumunda etkili olan unsurların belirlenmesi, önem derecelerinin tespiti ve kütüphane kullanımı ile kurumsal imaj arasındaki ilişkisinin ortaya konulması açısından önem taşımaktadır. Araştırma kapsamında bir devlet üniversitesinde öğrenim gören ve kota örneklem yöntemine göre belirlenmiş 400 lisans öğrencisine yapılandırılmış anket uygulanmıştır. Elde edilen veriler doğrultusunda katılımcıların başta altyapı unsurlarını temsil eden kütüphane vizyonu ve kütüphane misyonu ifadeleri ile soyut imaj unsurları arasında yer alan “Eğitim-öğretim hayatıma olumlu yönde katkı sağlama”, maddelerine katılım düzeylerinin yüksek olduğu; bunu iç imaj unsurları ve dış imaj unsurlarının takip ettiği görülmüştür. Barındırdığı çeşitlilik nedeniyle fiziksel unsurlar, hizmet unsurları ve halkla ilişkiler unsurları olarak alt başlıklar şeklinde incelenen dış imaj unsurları arasında ise en yüksek katılım oranı hizmet unsurlarıyla ilgili maddelere olmuştur. Elde edilen veriler doğrultusunda bir hizmet kurumu olan üniversite kütüphanelerinde kurumsal imaja etki eden unsurların birbiri ile ilişki içerisinde bulundukları ve birbirlerini etkiledikleri değerlendirmesinde bulunulabilir. Ayrıca, olumlu bir kütüphane imajı ile kütüphane kullanımı arasında doğru orantılı bir ilişki olduğu düşünülmektedir.
Üniversite Kütüphanesi Kurumsal İmaj Kütüphane İmajı Kütüphane Kullanımı İmaj Unsurları
The corporate image consists of evaluations of how institutions are perceived and recognized by their users. The institutional image, which is an outwardly reflected image of the institution, is formed and shaped in relation to the relationship with the institution's stakeholders. In this study, the institutional image of the university library, which plays a major role in the educational and research activities of the universities, is discussed. This study is important in determining the significance of institutional image elements and elements that are effective in the institutional image of university libraries. Furthermore, the study seeks to determine whether there is a relationship between the institutional image of the library and the use of the university library. Within the scope of the research, a structured questionnaire was applied to 400 undergraduate students studying at a public university, who were chosen according to the quota sampling method. In terms of the data obtained, it is seen that the participants most participated in the library vision and the library mission statement, which represent the infrastructure elements related to the institutional image. This is followed by the items representing abstract image, internal image and external image respectively. On the basis of the obtained data, it can be considered that the elements affecting the institutional image in the university libraries, which is a service institution, are interrelated and that they affect each other. It is also believed that there is a direct relationship between a positive institutional image of the library and the use of the library.
University Library Corporate Image Library Image Library Use Image Elements
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 58 Sayı: 2 |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi - dtcfdergisi@ankara.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.