BibTex RIS Kaynak Göster

RECONSTRUCTION OF THE PAST IN GÜNTER GRASS'S “CRABWALK”

Yıl 2019, Cilt: 59 Sayı: 1, 217 - 228, 01.01.2019

Öz

This study examines the memories of different generations within the framework of reminiscence literature in the novel Crabwalk Im Krebsgang, 2002 by Günter Grass, one of the important First-generation writers of German literature after World War II. The theme of the work is based on the story of Wilhelm Gustloff ship that was torpedoed by the Soviet Submarine in 1945. Günter Grass reconstructs the story with reference to collective and cultural memories to convey the narrative in context of this historical event, which refers to the recent history of Germany with the example of the Pokriefke family. This study also investigates how the past or history is aestheticized in literature through three different generations in accordance with the memory theories of Jan and Aleida Assmann and Harald Welzer.

Kaynakça

  • Agazzi, Elena. Erinnerte und rekonstruierte Geschichte. Drei Generationen deutscher Schriftsteller und die Fragen der Vergangenheit. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2005.
  • Assmann, Aleida and Ute Frevert. Geschichtsvergessenheit, Geschichtsversessenheit. Von Umgang mit deutschen Vergangenheit nach 1945. Stuttgart: Deutsche Verlags- Anstalt GmbH, 1999.
  • Assmann, Aleida. Der lange Schatten der Vergangenheit. Erinnerungskultur und Geschichtspolitik. München: Verlag C.H. Beck, 2006.
  • Assmann, Jan. “Collective Memory and Cultural Identity.” New German Critique 65 (1995): 125-133.
  • ---. Kültürel Bellek. Eski Yüksek Kültürlerde Yazı, Hatırlama ve Politik Kimlik. Çev. Ayşe Tekin. İstanbul: Ayrıntı, 2015.
  • Braun, Michael. Wem gehört die Geschichte? Erinnerungskultur in Literatur und Film. Münster: Aschendorff Verlag, 2013.
  • Bude, Heinz. “Die Achtundsechziger Generation im Familienroman der Bundesrepublik.” Vertuschte Vergangenheit. Der Fall Schwerte und die NSVergangenheit der deutschen Hochschule. Hrsg. Helmut König, Wolfgang Kuhlmann und Klaus Schwabe. München: C.H. Beck, 1997. 287- 300.
  • Erll, Astrid. Kolektives Gedӓchtnis und Erinnerungskulturen. Stuttgart: Weimar: Verlag J. B. Metzler, 2005.
  • ---. “Cultural Memory Studies: An Introduction.” Cultural Memory Studies: An International and Interdisciplinary Handbook. Ed. Astrid Erll and Ansgar Nünning. Berlin: Walter de Gruyter GmbH, 2008. 1- 16.
  • Fischer, Torben and Matthias N. Lorenz. Lexikon der Vergangenheitsbewӓltigung in Deutschland. Debatten- und Diskursgeschichte des Nationalsozialismus nach 1945. Bielefeld: transcript Verlag, 2007.
  • Grass, Günter. Crabwalk. Trans. Krishna Winston. England: Faber and Faber Limited, 2003.
  • Halbwachs, Maurice. Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri. Çev. Büşra Uçar. Ankara: Heretik Yayın, 2016.
  • Hirsch, Marianne. The Generation of Postmemory. Writing and Visual Culture After The Holocaust. New York: Columbia University Press, 2012.
  • Huyssen, Andreas. Twilight Memories. Marking Time in a Culture of Amnesia. New York: Routledge, 1995.
  • Mews, Siegfried. Günter Grass and His Critics: From The Tin Drum to Crabwalk. New York: Camden House, 2008
  • Neuhaus, Volker. Günter Grass. Schriftsteller- Künstler- Zeitgenosse Eine Biographie. Göttingen: Steidl Verlag, 2012.
  • Nora, Pierre. Hafıza Mekânları. Çev. Mehmet Emin Özcan. Ankara: Dost Kitabevi, 2006.
  • Pearce, Andy. Remembering the Holocaust in Educational Settings. England: Routledge, 2018.
  • Schlink, Bernhard. Geçmişe İlişkin Suç ve Bugünkü Hukuk. Çev. Reyda Ergün. Ankara: Dost, 2012.
  • Welzer, Harald. Das Kommunikative Gedӓchtnis. Eine Theorie der Erinnerung. München: C.H.Beck, 2017.

GÜNTER GRASS'IN “YENGEÇ YÜRÜYÜŞÜ” ADLI ROMANINDA GEÇMİŞİN YENİDEN KURGULANIŞI

Yıl 2019, Cilt: 59 Sayı: 1, 217 - 228, 01.01.2019

Öz

Bu çalışmada II. Dünya Savaşı sonrası Alman edebiyatının önemli birinci kuşak yazarlarından Günter Grass'ın, "Yengeç Yürüyüşü" Im Krebsgang, 2002 adlı eserinde yer alan farklı kuşak bellekleri anımsama edebiyatı çerçevesinde incelenmiştir. Eserin odak noktasını 1945 yılında Sovyet Denizaltısı tarafından torpillenerek batırılan Wilhelm Gustloff gemisinin öyküsü oluşturmaktadır. Günter Grass, Pokriefke ailesi örneğinde Almanya'nın yakın tarihine işaret eden bu tarihsel olgu bağlamında aktarmak istediği öyküyü kolektif ve kültürel belleğin referanslarına dayandırarak yeniden kurgular. Bu çalışmada, Jan ve Aleida Assmann ile Harald Welzer'in bellek kuramları doğrultusunda edebiyat düzleminde geçmişin ve tarihin üç değişik kuşak aracılığıyla nasıl estetize edildiği irdelenmiştir.

Kaynakça

  • Agazzi, Elena. Erinnerte und rekonstruierte Geschichte. Drei Generationen deutscher Schriftsteller und die Fragen der Vergangenheit. Göttingen: Vandenhoeck & Ruprecht, 2005.
  • Assmann, Aleida and Ute Frevert. Geschichtsvergessenheit, Geschichtsversessenheit. Von Umgang mit deutschen Vergangenheit nach 1945. Stuttgart: Deutsche Verlags- Anstalt GmbH, 1999.
  • Assmann, Aleida. Der lange Schatten der Vergangenheit. Erinnerungskultur und Geschichtspolitik. München: Verlag C.H. Beck, 2006.
  • Assmann, Jan. “Collective Memory and Cultural Identity.” New German Critique 65 (1995): 125-133.
  • ---. Kültürel Bellek. Eski Yüksek Kültürlerde Yazı, Hatırlama ve Politik Kimlik. Çev. Ayşe Tekin. İstanbul: Ayrıntı, 2015.
  • Braun, Michael. Wem gehört die Geschichte? Erinnerungskultur in Literatur und Film. Münster: Aschendorff Verlag, 2013.
  • Bude, Heinz. “Die Achtundsechziger Generation im Familienroman der Bundesrepublik.” Vertuschte Vergangenheit. Der Fall Schwerte und die NSVergangenheit der deutschen Hochschule. Hrsg. Helmut König, Wolfgang Kuhlmann und Klaus Schwabe. München: C.H. Beck, 1997. 287- 300.
  • Erll, Astrid. Kolektives Gedӓchtnis und Erinnerungskulturen. Stuttgart: Weimar: Verlag J. B. Metzler, 2005.
  • ---. “Cultural Memory Studies: An Introduction.” Cultural Memory Studies: An International and Interdisciplinary Handbook. Ed. Astrid Erll and Ansgar Nünning. Berlin: Walter de Gruyter GmbH, 2008. 1- 16.
  • Fischer, Torben and Matthias N. Lorenz. Lexikon der Vergangenheitsbewӓltigung in Deutschland. Debatten- und Diskursgeschichte des Nationalsozialismus nach 1945. Bielefeld: transcript Verlag, 2007.
  • Grass, Günter. Crabwalk. Trans. Krishna Winston. England: Faber and Faber Limited, 2003.
  • Halbwachs, Maurice. Hafızanın Toplumsal Çerçeveleri. Çev. Büşra Uçar. Ankara: Heretik Yayın, 2016.
  • Hirsch, Marianne. The Generation of Postmemory. Writing and Visual Culture After The Holocaust. New York: Columbia University Press, 2012.
  • Huyssen, Andreas. Twilight Memories. Marking Time in a Culture of Amnesia. New York: Routledge, 1995.
  • Mews, Siegfried. Günter Grass and His Critics: From The Tin Drum to Crabwalk. New York: Camden House, 2008
  • Neuhaus, Volker. Günter Grass. Schriftsteller- Künstler- Zeitgenosse Eine Biographie. Göttingen: Steidl Verlag, 2012.
  • Nora, Pierre. Hafıza Mekânları. Çev. Mehmet Emin Özcan. Ankara: Dost Kitabevi, 2006.
  • Pearce, Andy. Remembering the Holocaust in Educational Settings. England: Routledge, 2018.
  • Schlink, Bernhard. Geçmişe İlişkin Suç ve Bugünkü Hukuk. Çev. Reyda Ergün. Ankara: Dost, 2012.
  • Welzer, Harald. Das Kommunikative Gedӓchtnis. Eine Theorie der Erinnerung. München: C.H.Beck, 2017.
Toplam 20 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil İngilizce
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Gonca Kişmir Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Ocak 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 59 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Kişmir, G. (2019). RECONSTRUCTION OF THE PAST IN GÜNTER GRASS’S “CRABWALK”. Ankara Üniversitesi Dil Ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi, 59(1), 217-228.

Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi - dtcfdergisi@ankara.edu.tr

Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.   22455