Maurice Maeterlinck'in oyunları Avrupa modernizminin ilk anti-Aristotelesyen dramaturgisi olarak addedilir. Olayörgüleştirmeyi baştacı eden dönemin tiyatro anlayışına karşılık Maeterlinck oyunları, belli bir değişimi işaret etmektedir. Bu yönüyle Maeterlinck oyunları konvansiyonel tiyatro pratiklerine meydan okuyarak yeni tiyatro formlarına yol açar. Bu çalışmada, Aristotelesçi sava karşı, sahnenin şiirsel dilini amaçlayan Maeterlinck'in “Evin İçi”, “Çağrılmadan Gelen” ve “Körler” adlı oyunları ses açısından incelenecektir.
Maurice Maeterlinck Ses Sembolist Tiyatro Evin İçi Çağrılmadan Gelen Körler
Maurice Maeterlinck's plays are considered to be the first anti-Aristotelian dramaturgy of European modernism. Contrary to the theater understanding of the period that prioritized classic plot, Maeterlinck plays point to a certain change. In this respect, Maeterlinck plays lead to new theater forms by challenging conventional theater practices. In this study, Maeterlinck's plays; “The Home", “The Intruder”, and “The Blind” in which Maeterlinck uses the poetic language of the stage against the Aristotelian argument will be examined in terms of sound.
Maurice Maeterlinck Voice Symbolist Theatre The Home The Intruder The Blind
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 60 Sayı: 2 |
Ankara Üniversitesi Dil ve Tarih-Coğrafya Fakültesi Dergisi - dtcfdergisi@ankara.edu.tr
Bu eser Creative Commons Atıf-GayriTicari 4.0 Uluslararası Lisansı ile lisanslanmıştır.