Türkiye' nin İdari Yapısı ve Mülki İdarenin Yeri
Yıl 2018,
Cilt: 2 Sayı: 4, 10 - 24, 25.12.2018
Yilmaz Yördem
,
Hakan Şeker
Öz
Yürütme
kuvveti; devletin asıl icracı ve
idari
yönünü göstermektedir. Yürütme, merkezden yönetim ve yerinden yönetim olarak ikiye ayrılmaktadır. Merkezden yönetim ise, yine kendi içinde merkez (başkent) teşkilatı ve taşra teşkilatı olarak ikiye
ayrılmıştır. Yerinden yönetim kuruluşları, yer yönünden yerinden yönetim kuruluşları,
hizmet yönünden yerinden yönetim
kuruluşları ve kamu kurumu niteliğinde meslek
kuruluşlarıdır. Biz bu çalışmamızda Türkiye’nin idari yapısını ve bu yapı içerisinde mülki idarenin yerini güncel
mevzuat
çerçevesinde işleyeceğiz.
Kaynakça
- Akyılmaz, B., &, Sezginer, M., &, Kaya, C., Türk İdare Hukuku, 2017, s. 313
Arslan, S. İdare Hukuku, Ankara, 1991.
Aydın, A. H. (2009). Türk kamu yönetimi. Ankara: Seçkin Yayınları
Çelikyay, H. (2014). Değişen Kent Yönetimi ve 6360 Sayılı Büyükşehir Yasası, Analiz, SETA Yayınları, Sayı. 101.
Eryılmaz, Bilal (2011), Kamu Yönetimi, Okutman Yayıncılık, Ankara.
Güneş, A.F. (2013). Büyükşehirlerde İl Özel İdarelerinin Kaldırılmasının Hukuki Veçhesi ve İşlevsel
Sonuçları. İdarecinin Sesi, Ocak Şubat, 60-64.
Gözler, K. (2006), İdare Hukukuna Giriş, 5. baskı, Bursa: Ekin Kitabevi Yayınları, Kışlalı, A. T., Siyasal Sistemler, İmge Kitabevi, Ankara, 1998.
Sayan, İ, Ö. “Türkiye’de İdari Sistem ve Örgütlenme”, http://www.kas.de/wf/doc/kas_34517-1522-12-
30.pdf?130529081937 (01.04. 2018).
Topçu, E. Kuvvetler Ayrılığı Temelinde Devlet Teşkilat Yapısı, 2016.
Kalabalık, H. Yetki Genişliği Yerinden Yönetim Sisteminin Bir Uygulaması Sayılır mı?, TİD y. 68, 1996,
s.131.
Kahya H, Yeni Anayasa Değişikliği ile Getirilen Cumhurbaşkanlığı Sisteminin İdari Yapı ve İşleyişe
Etkisi, 2017.