Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

ADLİYE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ

Yıl 2019, Cilt: 3 Sayı: 6, 1 - 11, 25.12.2019

Öz

İletişim ve bilgi teknolojilerindeki ilerlemeler insanların yaşam tarzları üzerinde de değişikliklere neden olmuştur. Özel sektörde yaşanan hızlı gelişim ve dönüşüm ile fertler daha iyi koşullarda yaşamayı ve iş hayatlarında daha olumlu şartlar altında çalışmayı talep etmektedirler. Üretim sektöründe, üretim sürecinin ve üretilen ürünlerin memnuniyetini esas alan yeni yönetim yaklaşımları benimsenmiştir. Vatandaşın bilinçli hale gelmesi ile fertlerden oluşan devlet yönetiminin de bireylerine davranış tarzında değişiklikler ortaya çıkmıştır. Yönetim sisteminde ortaya konan yaklaşımlardan en önemlisi bireyi esas alan ve ilkelerinin uygulanmasını sisteme bağlama başarısı gösteren toplam kalite yönetimidir. Toplam Kalite Yönetimi, sürekli iyileşme ve gelişme, müşteri ve personel memnuniyetinin sağlanması, tüm çalışanların katılımı, iletişim, motivasyon, eğitim, hataların önlenmesine yönelik çalışmalar, yönetim ve organizasyon yöntemlerinin modernizasyonu gibi konular üzerinde yoğunlaşan, bunu bir hayat felsefesi olarak düşünen modern bir yaklaşımdır. Adli hizmetlerde günümüzde vatandaşın en önemli hizmet aldığı alanlardan biridir. Bu bağlamda makalemizde toplam kalite yönetimi ve kalite yönetim sistemi hakkında genel bilgilere yer verildikten sonra adliyelerde kalite yönetim sistemi kurulması üzerinde durulmuştur.

Kaynakça

  • Ali ÖZDEMİR, Kalite Güvence ve STANDARTLAR, Gece Kitaplığı, Ankara, 2014, syf.39. Baki Yiğit ÇAKMAKKAYA, Necat BATUR, , Teoman AKPINAR, Adliyelerde Toplam Kalite Yönetimi, Ekin Basım Yayım Dağıtım, Ocak 2014. Muharrem TUNA, İlkay GÜLER, Kalite Yönetim sistemi, Detay Yayıncılık, Ankara, 2012,syf.8 Muhittin ŞİMŞEK, Sorularla Toplam Kalite Yönetimi ve Kalite Güvence sistemi, Alfa Basım Yayım Dağıtım Ltd. Şti., İstanbul, Ağustos 2000, sayfa 1. Özer ERDOĞAN, İSO/TS 16949:2002 Otomotiv kalite yönetim Sistemi ve Bir Otomotiv Yan Sanayi Firmasında Uygulamaları. T.C. Marmara Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü, İş-letme Ana Bilim dalı, Uluslararası Kalite Yönetimi Bilim Dalı, Yüksek Lisans Tezi İstanbul, 2008, s.1. Quality management principles, https://www.iso.org/files/live/sites/isoorg/files/archive/pdf/en/pub100080.pdf, E.T.29.12.2018.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Konular Hukuk
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Baki Yiğit Çakmakkaya Bu kişi benim 0000-0002-9976-1824

Yayımlanma Tarihi 25 Aralık 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 3 Sayı: 6

Kaynak Göster

APA Çakmakkaya, B. Y. (2019). ADLİYE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi, 3(6), 1-11.
AMA Çakmakkaya BY. ADLİYE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi. Aralık 2019;3(6):1-11.
Chicago Çakmakkaya, Baki Yiğit. “ADLİYE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ”. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi 3, sy. 6 (Aralık 2019): 1-11.
EndNote Çakmakkaya BY (01 Aralık 2019) ADLİYE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi 3 6 1–11.
IEEE B. Y. Çakmakkaya, “ADLİYE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ”, Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi, c. 3, sy. 6, ss. 1–11, 2019.
ISNAD Çakmakkaya, Baki Yiğit. “ADLİYE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ”. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi 3/6 (Aralık 2019), 1-11.
JAMA Çakmakkaya BY. ADLİYE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi. 2019;3:1–11.
MLA Çakmakkaya, Baki Yiğit. “ADLİYE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ”. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi, c. 3, sy. 6, 2019, ss. 1-11.
Vancouver Çakmakkaya BY. ADLİYE KALİTE YÖNETİM SİSTEMİ. Dicle Üniversitesi Adalet Meslek Yüksekokulu Dicle Adalet Dergisi. 2019;3(6):1-11.