Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

Üniversite Öğrencilerinin Ders Esnasındaki Davranışlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Değerlendirilmesi

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 15 - 22, 31.01.2017

Öz

Globalleşme
ile artan eğitim gereksinimi, teknolojide meydana gelen hızlı gelişmeler diğer
tüm kurumları etkilediği gibi eğitim kurumlarını da etkilemiştir. Zira eğitim
sistemini toplumun diğer alanlarında meydana gelen gelişmelerden, değişmelerden
bağımsız düşünmek mümkün değildir.



Meydana
gelen gelişmeler, eğitim kurumlarını, ortaya çıkan bilgi toplumu yapısına
uygun, evrensel değerlere açık, bilgi üretimine katkıda bulunabilen, bilgiyi
yaratıcı biçimde kullanabilen, daha nitelikli insan yetiştirme zorunluluğu
çerçevesinde etkilemektedir.  Bu kapsamda
odaklanılan konunun kalite olduğu ve eğitimde kalite arttırma çalışmalarının
ülkelerin gündeminde olan önemli bir konu olduğu görülmektedir. Sistem
içersinde kalite arttırılma yoluna gidilirken bundan birinci derecede
etkilenecek olan öğrencilerin ders içerisindeki tutumlarını da değerlendirmek,
yorumlamak ve gerekli önlemleri almak büyük önem teşkil etmektedir. Bu
çalışmada ölçüm tekniklerinden biri olan iş örneklemesi yöntemi kullanılarak
sınıf içerisinde temel öğrenci faaliyetlerinin belirlenmesi ve ders verimliliğinin
arttırılmasına yönelik iyileştirmeler yapılmaya çalışılmış ve sayısal
değerlendirmeler yapılmıştır.

Kaynakça

  • 1] M. Güner, Tekstil ve Konfeksiyonda İş Etüdü, E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi Yayını, Yayın No:11, (2005).
  • [2] M. Güner, İ.Yaşatan, A.A.İlleez, Bir Konfeksiyon İşletmesinde Ofis Çalışanlarının Kayıp Zamanlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Belirlenmesi: Tekstil ve Mühendis Dergisi, 14(68) (2007) 28-38.
  • [3] İş Etüdü, Altıncı Basım, MPM Yayınları / ILO: 29, (2004).
  • [4] E. Kahya, İş Etüdü, Osmangazi Üniversitesi, (2006).
  • [5] E. Miyata, H. Steinhilb, S. Winsauer, Using Work Sampling to Analyze Logging Operations, United States Department of Agriculture Research Paper NC-United States, (1980-1981)
  • [6] P. Özer, E. Çam, Y. Terzi, M. Dede, Kent İçi Toplu Taşıma Sisteminde Bir Problemin İş Etüdü Yaklaşımıyla İyileştirilmesi, 17. İTÜ EMÖS Proje Yarışması, (2010).
  • [7] F. Güngör, C. Batmaz, İş Örneklemesinin Personel Verimliliğinde Öneminin Anlaşılması ve Bir Uygulama, ÜAS’12 Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İzmir-Türkiye, (2012).
  • [8] T. Aytan, Aktif Öğrenme Tekniklerinin Dinleme Becerisi Üzerindeki Etkileri, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya-Türkiye, (2011).

Evaluation of the Behaviours of Undergraduate Students by Using Work Sampling Method During The Time Period of a Lecture

Yıl 2017, Cilt: 5 Sayı: 1, 15 - 22, 31.01.2017

Öz

Requirements of education with the globalization, rapid change in technology have effected the education institutions like other institutions. It can not be possible to think that the education system is independent of the developments and changes occurring in the other areas of the society. Education system has to train more qualitative people like using the knowledge creatively, contributing to the knowledge creation, adopting to the universal values easily because of all the developments. In this context, the focusing point is the quality and efforts to increase the quality are one of the main subject of the country agenda. To increase the quality in the system, it is important that students’ behaviours have to be evaluated and interpreted during the course then the necessary precautions have to be taken. In this research, students’ behaviours are observed and determined to increase the productivity of the course by using work sampling method which is one of the measurement technique.

Kaynakça

  • 1] M. Güner, Tekstil ve Konfeksiyonda İş Etüdü, E.Ü. Tekstil ve Konfeksiyon Araştırma-Uygulama Merkezi Yayını, Yayın No:11, (2005).
  • [2] M. Güner, İ.Yaşatan, A.A.İlleez, Bir Konfeksiyon İşletmesinde Ofis Çalışanlarının Kayıp Zamanlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Belirlenmesi: Tekstil ve Mühendis Dergisi, 14(68) (2007) 28-38.
  • [3] İş Etüdü, Altıncı Basım, MPM Yayınları / ILO: 29, (2004).
  • [4] E. Kahya, İş Etüdü, Osmangazi Üniversitesi, (2006).
  • [5] E. Miyata, H. Steinhilb, S. Winsauer, Using Work Sampling to Analyze Logging Operations, United States Department of Agriculture Research Paper NC-United States, (1980-1981)
  • [6] P. Özer, E. Çam, Y. Terzi, M. Dede, Kent İçi Toplu Taşıma Sisteminde Bir Problemin İş Etüdü Yaklaşımıyla İyileştirilmesi, 17. İTÜ EMÖS Proje Yarışması, (2010).
  • [7] F. Güngör, C. Batmaz, İş Örneklemesinin Personel Verimliliğinde Öneminin Anlaşılması ve Bir Uygulama, ÜAS’12 Üretim Araştırmaları Sempozyumu, İzmir-Türkiye, (2012).
  • [8] T. Aytan, Aktif Öğrenme Tekniklerinin Dinleme Becerisi Üzerindeki Etkileri, Doktora Tezi, Selçuk Üniversitesi, Konya-Türkiye, (2011).
Toplam 8 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Konular Mühendislik
Bölüm Makaleler
Yazarlar

Mücella Güner

Mehmet Küçük

Eda Acar Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 31 Ocak 2017
Yayımlandığı Sayı Yıl 2017 Cilt: 5 Sayı: 1

Kaynak Göster

APA Güner, M., Küçük, M., & Acar, E. (2017). Üniversite Öğrencilerinin Ders Esnasındaki Davranışlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, 5(1), 15-22.
AMA Güner M, Küçük M, Acar E. Üniversite Öğrencilerinin Ders Esnasındaki Davranışlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. DÜBİTED. Ocak 2017;5(1):15-22.
Chicago Güner, Mücella, Mehmet Küçük, ve Eda Acar. “Üniversite Öğrencilerinin Ders Esnasındaki Davranışlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi 5, sy. 1 (Ocak 2017): 15-22.
EndNote Güner M, Küçük M, Acar E (01 Ocak 2017) Üniversite Öğrencilerinin Ders Esnasındaki Davranışlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 5 1 15–22.
IEEE M. Güner, M. Küçük, ve E. Acar, “Üniversite Öğrencilerinin Ders Esnasındaki Davranışlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Değerlendirilmesi”, DÜBİTED, c. 5, sy. 1, ss. 15–22, 2017.
ISNAD Güner, Mücella vd. “Üniversite Öğrencilerinin Ders Esnasındaki Davranışlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim ve Teknoloji Dergisi 5/1 (Ocak 2017), 15-22.
JAMA Güner M, Küçük M, Acar E. Üniversite Öğrencilerinin Ders Esnasındaki Davranışlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. DÜBİTED. 2017;5:15–22.
MLA Güner, Mücella vd. “Üniversite Öğrencilerinin Ders Esnasındaki Davranışlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Değerlendirilmesi”. Düzce Üniversitesi Bilim Ve Teknoloji Dergisi, c. 5, sy. 1, 2017, ss. 15-22.
Vancouver Güner M, Küçük M, Acar E. Üniversite Öğrencilerinin Ders Esnasındaki Davranışlarının İş Örneklemesi Yöntemiyle Değerlendirilmesi. DÜBİTED. 2017;5(1):15-22.