Automobile manufacturers increase the usage of ultra-high strength materials for both lowering the weight/strength ratio and manufacturing stronger vehicles. In this study, the finite element forming analysis has been applied to the ultra-high strength DP600 material. The limit drawing ratio has been determined in finite elements by designing a die for a sheet material initially of 1 mm thickness and at certain geometry in both constant and variable blank holder forces. As a result of deep drawing analyses, the limit drawing ratio has been determined to be increased from 2.07 to 2.12 by employing variable blank holder force.
Otomotiv üreticileri hem ağırlık/dayanım oranının
düşürülmesinde hem de çarpışma anında daha mukavemetli araçları üretmek için
ultra yüksek mukavemetli malzemelerin kullanım oranını gittikçe artırmaktadır. Bu
çalışmada, ultra yüksek mukavemetli DP600 malzemesi için sonlu elemanlar
yöntemi kullanılarak şekillendirebilirlik analizi yapılmıştır. Kalıp tasarımı
yapılarak belirli bir geometride ve başlangıçta 1 mm kalınlığındaki sac malzeme
için sanal ortamda hem sabit hem de değişken baskı plakası kuvvetlerinde derin
çekme işlemi uygulanarak malzemenin oda şartlarında her iki farklı yöntem için
sınır çekme oranı belirlenmiştir. Derin çekme analizleri sonucunda değişken
baskı plakası kuvveti kullanılarak sınır çekme oranı 2,07’den 2,12’ye yükseldiği
tespit edilmiştir.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 1 Ağustos 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 6 Sayı: 4 |