Yalın Altı Sigma, süreçlerde iyileşme, daha kaliteli ürün veya hizmet üretme, daha verimli ve etkili iş modelleri sağlama alanlarında maliyetleri düşürmeyi, israfları mümkün olabildiğince azaltarak, müşteri odağı olmayı hedef alır. Bu çalışmada Yalın Altı Sigma kavramlarını oluşturan, “Altı sigma” ve “Yalınlık” kavramları anlatılmış, ardından bu metot ile bir bankada uygulama yapılmıştır. Bu uygulamada uçtan uca süre incelenmiş ve bu sürenin iyileştirilmesi hedeflenmiştir. Uygulamada Yalın Altı Sigma’nın DMAIC(Tanımlama, Ölçüm, Analiz, İyileştirme, Kontrol) aşamaları ile ilerlenmiştir. Tanımlama aşamasında, proje tüm hatlarıyla tanımlanmış, ulaşılmak istenen hedefler ve proje metrikleri belirlenmiştir. Ölçüm aşamasında uçtan uca süre ölçülüp kapsam revize edilmiştir. Analiz aşamasında belirlenen hipotezler araştırılmıştır. Analizlerden varılan sonuçlara göre kök neden analizi yapılarak süreci aksatan ana problemlere varılmaya çalışılmıştır. İyileştirme aşamasında; beyin fırtınasıyla ana problemlerin çözümleri tartışılarak, KKEM matrisindeki skoruna göre çözümler önceliklendirilmiştir. Sonrasında yeni süreçteki olası riskler ve hatalar için HMEA yapılarak olası hatalara karşı önlemler alınmıştır. Kontrol aşamasında; yeni sürecin sürekliliğini sağlamak için, aylık, dönemlik ve yıllık sonuçların raporlanacağı taslak Proje Takip Tablosu oluşturulmuştur.
Lean Six Sigma aims to improve processes, produce higher quality products or services, reduce costs in this scope while providing more efficient business models, the customer focus by reducing waste and as much as possible. In this study, the concepts of "six sigma" and "simplicity" which form the concepts of Lean six Sigma are explained. Then, this method has been applied in a bank. In this application, the end-to-end time has examined and it has been aimed to improve this time. In practice, DMAIC (Definition, Measurement, Analysis, Improvement, Control) by stages of Lean Six Sigma has been carried out. At the define stage, the project has been defined in full detail, the objectives and project metrics have been determined. In the measure phase, the end-to-end time has been measured and the scope has been revised. The hypotheses identified during the analysis phase have been investigated. According to the results of the analysis, root cause analysis has been performed and the main problems that hinder the process have been tried to be reached. In the improve stage; The solutions of the main problems have discussed by brainstorming and the solutions have prioritized according to the score in the KKEM matrix. Then, FMEA has been implemented for possible risks and errors in the new process and measures have taken against possible errors. In the control phase; In order to ensure the continuity of the new process, a draft project follow-up table has been prepared to report monthly, quarterly and annual results.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Ocak 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 8 Sayı: 1 |