Güç sistemlerinin sürekli ve geçici durum çalışmalarında Esnek AC İletim Sistemi (FACTS) cihazları tercih edilmektedir. FACTS cihazları içerisinde kontrol etme yeteneği en güçlü olan Birleştirilmiş Güç Akışı Kontrolü (UPFC)’dir. UPFC bara gerilimlerini reaktif güce bağlı olarak kontrol ederken, iletim hattını empedans ve akıma göre kontrol etmektedir. Bu çalışmada, Uluslararası Elektrik Elektronik Mühendisliği (IEEE) 14 baralı güç sisteminde UPFC’nin statik ve dinamik gerilim kararlılığı analizleri gerçekleştirilmiştir. Sürekli ve geçici durum için gerilim kararlılığı çalışma limitlerinin geliştirilmesi ve sistemin kararlı bölgede kalması için UPFC ile birlikte Enerji Depolama Sistemi (EDS) elemanlarından yakıt hücresi kullanılmıştır. UPFC-EDS ile sistemin gerilim-maksimum yüklenme parametre değerlerinin yanı sıra bara gerilim profilleri analiz edilmiştir. UPFC ile yakıt hücresinin birlikte kullanılması durumunda sistemin yüklenme parametre değerinin arttığı ve bara gerilim profillerinin iyileştiği görülmüştür.
Flexible AC Transmission System (FACTS) devices are preferred for steady state and transient state of power systems. Unified Power Flow Control (UPFC) has best control capability among FACTS devices. While UPFC controls bus voltages depending on reactive power, it controls the transmission line according to impedance and current. In this paper, static and dynamic voltage stability analyzes of UPFC were tested in the International Electric Electronic Engineering (IEEE) 14 bus power system. Fuel cell, which is a kind of Energy Storage System (ESS) devices, was used together with UPFC to improve the voltage stability operating limits for the steady state and transient state and to keep the system in the stable region. Besides, the voltage-maximum loading parameter values of the system, the bus voltage profiles were analyzed with the UPFC-EDS. In case of using UPFC and fuel cell together, it was observed that the loading parameter value of the system increased and the bus voltage profiles improved.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Nisan 2021 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2021 Cilt: 9 Sayı: 2 |