Bu çalışma, hikâye odaklı gizem ve gerilim temalı oyunlarda yakınsak düşünmenin oyun geliştirme sürecine nasıl entegre edilebileceğini derinlemesine incelemektedir. Teknik altyapı oluşturulurken, Unity, Blender ve Inkscape gibi araçlar aracılığıyla yakınsak düşünmeyi destekleyen mekânsal ipuçları, etkileşimli objeler ve detaylı ortam tasarımları geliştirilmiştir. Yakınsak düşünme, çok sayıda olasılık içerisinden en uygun çözüme ulaşmayı hedefleyen analitik ve mantıksal bir düşünme biçimidir. Bu bağlamda, oyun kurgusu oluşturulurken çeşitli senaryo olasılıkları değerlendirilmiş; olay örgüsü içerisindeki tutarlılık, neden-sonuç ilişkileri ve oyuncunun yönlendirilmesi gibi unsurlar üzerinde yoğunlaşılmıştır. Oyunda, oyuncunun bir dedektif rolüne bürünmesi, yakınsak düşünme sürecinin doğrudan tetiklenmesini sağlamaktadır. Oyuncu, karşılaştığı vakayı çözebilmek için ipuçlarını toplamak, ipuçları arasında bağlantı kurmak, doğru bilgileri ayıklamak ve mantıklı çıkarımlar yapmak zorundadır. Oyun, yalnızca ezber ya da refleks değil; analitik düşünmeyi, mantıksal dizilimi ve tutarlı problem çözme becerilerini teşvik edecek şekilde tasarlanmıştır. Her bir sahne, oyuncunun zihinsel süreçlerini yönlendirecek şekilde yapılandırılmış; görsel ve işitsel verilerle desteklenerek dikkat, hafıza ve muhakeme becerileri ön plana çıkarılmıştır. Yakınsak düşünmenin temelinde yer alan "doğru cevaba ulaşma" hedefi, oyunun ilerleyişinde birincil yönlendirici olarak kullanılmıştır. Oyuncunun yaptığı analizler, sonucu doğrudan etkilemektedir. Böylece oyuncu, stratejik ve analitik düşünmeye teşvik edilmiştir. Literatürde benzer biçimde ele alınmamış bu yaklaşım, özgün ve yenilikçi bir katkı niteliği taşımakta olup, Unity platformunda 3D hikâye tabanlı bir oyun geliştirmek isteyen geliştiriciler için yakınsak düşünme temelli bir oyun tasarımının tüm aşamalarını ayrıntılı biçimde ele alarak rehber niteliğinde bir kaynak sunmayı amaçlamaktadır.
Oyun geliştirme Yakınsak düşünme Amaç odaklı oyun Oyun tasarımı
This study explores how convergent thinking can be integrated into the game development process in story-driven mystery and thriller themed games. While creating the technical infrastructure, spatial cues, interactive objects and detailed environment designs that support convergent thinking were developed through tools such as Unity, Blender and Inkscape. Convergent thinking is an analytical and logical way of thinking that aims to reach the most appropriate solution from a large number of possibilities. In this context, various scenario possibilities were evaluated while creating the game fiction; elements such as consistency in the plot, cause-effect relationships and player guidance were focused on. In the game, the player's role as a detective directly triggers the convergent thinking process. The player has to collect clues, make connections between clues, extract the right information and make logical inferences in order to solve the case. The game is designed to encourage analytical thinking, logical sequencing and coherent problem-solving skills, not just memorization or reflexes. Each scene is structured to guide the player's mental processes; attention, memory and reasoning skills are emphasized by supporting visual and auditory data. The goal of “reaching the right answer”, which is the basis of convergent thinking, was used as the primary guide in the progression of the game. The player's analysis directly affects the outcome. Thus, the player was encouraged to think strategically and analytically. This approach, which has not been addressed in a similar way in the literature, is an original and innovative contribution and aims to provide a guiding resource for developers who want to develop a 3D story-based game on the Unity platform by addressing all stages of a convergent thinking-based game design in detail.
Game development convergent thinking serious game game design
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Sınıflandırma algoritmaları |
Bölüm | Makaleler |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Temmuz 2025 |
Gönderilme Tarihi | 7 Mayıs 2025 |
Kabul Tarihi | 16 Haziran 2025 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2025 Cilt: 13 Sayı: 3 |