Bu çalışmada, uçucu yağların içten yanmalı dizel motorlarında yakıt katkı maddesi olarak kullanılabilirliği araştırılmıştır. Uçucu yağ hammaddesi olarak, yağ verimliliğinden dolayı, salvia candidissimanı tercih edilirmiştir. salvia candidissima bitki biokütlesinin uçucu yağı hidro distilasyon yöntemi ile elde edilmiştir. Elde edilen uçucu yağ daha sonra transesterifikasyon reaksiyonu ile biyoyakıta dönüştürülmüştür. Biyo yakıt, dizel yakıtına hacimsel olarak % 10 oranında ilave edilmiştir ve [SB-10] olarak isimlendirilmiştir. DF] ve [SB-10] yakıtları, sabit 1550 devrinde, değişken sıkıştırma oranına sahip bir dizel motorda test edilmiştir. Sonuçlar: [SB-10] yakıtının DF yakıtından 2.46 Nm daha fazla tork, 4.29 HP daha fazla güç ürettiğini göstermiştir. Yanma verilerine bakıldığında [SB-10] yakıtının basınç değerlerinde % 4,99, gaz sıcaklıklarında % 16.72C, basınç artış oranında % 22.84 ve kümülatif ısı salınım değerlerinde ise %2.85 daha fazla oluştuğu belirlenmiştir.
Uçucu yağ Biyo yakıt Dizel motorlar Performans Yanma verileri
In this study, the usability of essential oils as fuel additives in internal combustion diesel engines was investigated.Salvia candidissiman was preferred as essential oil raw material due to its oil efficiency.The essential oil of salvia candidissima plant biomass was obtained by hydro distillation method.The essential oil obtained was then converted into biofuel by transesterification reaction.Biofuel is added to diesel fuel at a rate of 10% by volume and is named [SB-10].DF] and [SB-10] fuels were tested in a variable compression ratio diesel engine at fixed 1550 rpm.Results: It showed that the [SB-10] fuel produced 2.46 Nm more torque and 4.29 HP more power than DF fuel. When looking at the combustion data, 4.99% in the pressure values of the fuel [SB-10], 16.72% in gas temperatures, % in the rate of increase in pressure. 22.84 and 2.85% more in cumulative heat release values.
Essintial oil Bio fuel Diesel engines Performance Combustion data
Birincil Dil | İngilizce |
---|---|
Konular | Mühendislik |
Bölüm | Araştırma Makaleleri |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 31 Aralık 2020 |
Gönderilme Tarihi | 26 Eylül 2020 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 9 Sayı: 2 |
Google Scholar | CABI - CAB Abstracts and Global Health | CAS Chemical Abstracts Service | ROAD Directory of Open Access Scholarly Resources | Index Copernicus | CiteFactor Academic Scientific Journals | BASE Bielefeld Academic Search Engine | Open AIRE | IJIFACTOR | ASOS Index | Paperity Open Science Aggregated | I2OR International Institute of Organized Research | SJIF Scientific Journal Impact Factor | Advanced Science Index | DRJI Directory of Research Journals Indexing | SOBİAD | AcarIndex | SIS Scientific Indexing Services | Crossref | Harman Türkiye Akademik Arşivi | AccessOn | Dimensions | Wizdom | OUCI The Open Ukrainian Citation Index | WorldCat | Scilit | ASCI Asian Science Citation Index |
https://doi.org/10.55007/dufed.xxxxxxx