Toplu yemek hizmeti çok sayıda insanın faydalandığı bir sektör olması nedeniyle araştırması gereken bir alandır.
Üniversiteler de toplu yemek hizmetinin en fazla olduğu kurumlardandır. Bu araştırmanın amacı üniversite
yemekhanelerinde verilen toplu yemek hizmeti servis şeklinin ve personel unvanının algılanan memnuniyet
düzeyindeki etkisini ölçmektir. Bu nedenle servis şekli ve unvan kontrol edildiğinde algılanan memnuniyet
düzeyinin hangi faktörlerden etkilendiği ve ne düzeyde etkilendiği araştırılmıştır. Bunun için tabak servisi
hizmeti ve self-servis hizmeti veren iki farklı üniversite yemekhanesinde anket yolu ile veriler toplanmıştır. Elde
edilen verilerden memnuniyet düzeyi alt faktörlere ayrılmış ve bu faktörler iki yönlü ANOVA analizi ile test
edilmiştir. Toplu yemek hizmetlerinde algılanan memnuniyet düzeyinin tüm alt faktörlerde personelin hem aldığı
servis şekli hem de unvanından anlamlı derece etkilendiği belirlenmiş ve bu farklılıkları azaltmak için bazı
önerilerde bulunulmuştur.
Bölüm | Araştırma Makalesi |
---|---|
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 26 Aralık 2017 |
Gönderilme Tarihi | 1 Haziran 2017 |
Kabul Tarihi | 1 Temmuz 2017 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2017 Cilt: 7 Sayı: 14 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.