Öz
Bu çalışmada Ekonometri dersine ilişkin tutumun dersin
kazanımları üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmada öncelikle ölçeğin
yapı geçerliği ve güvenilirliğini test etmek amacıyla, Gaziantep Üniversitesi
İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İktisat Bölümünde öğrenim gören ve
Ekonometri dersini almış olan 85 öğrenciden elde edilen veriler ile pilot test
yapılmıştır. Ardından 219 öğrenciden elde edilen veriler yapısal eşitlik modeli
ve anova testi ile analiz edilmiştir. Analizler neticesinde Ekonometri dersine
olan ilgi ile Ekonometri dersinin mesleki hayata katkısı ile ilgili tutumun
dersin kazanımlarını pozitif yönde anlamlı olarak etkilediği bulgusuna
ulaşılmıştır. Kamuda uzman ve müfettiş gibi mesleklerde çalışmak isteyen
öğrencilerin dersin mesleki hayatlarına daha fazla katkı sağlayacağını
düşündükleri bulgusuna ulaşılmıştır. Akademisyen olmak isteyen öğrencilerin ise
dersten daha fazla kazanım elde ettikleri sonucu elde edilmiştir.
Anahtar Kelimeler:
Ekonometri Dersi Tutum, Ekonometri Dersi
Kazanım.
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Gönderilme Tarihi | 30 Kasım 2018 |
Kabul Tarihi | 1 Aralık 2018 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2018 Cilt: 8 Sayı: 16 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.