Araştırma Makalesi
BibTex RIS Kaynak Göster

MARKET MARKASI İMAJINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER VE MARKET MARKASI İMAJININ ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 18, 360 - 389, 30.11.2019

Öz

Özet



Bu
araştırma; müşterilerin market markalı ürünleri algılamaları üzerinde etkili
olan faktörleri belirlemek ve marka imajının marka risk algısı ile satın alma
niyeti üzerindeki etkisini belirlemek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Çalışmada
müşterilerin market markalı ürünler hakkındaki algıları ölçülmüştür. Bu amaç
doğrultusunda 650 müşterinin katılımıyla anket çalışması gerçekleştirilmiştir. Bu
çalışmanın verileri katılımcılara uygulanan altı bölüm, otuzyedi ifade ve 7’li
likert ölçeğinden oluşan anketle kolayda örnekleme yöntemiyle toplanmıştır.
AMOS programı yardımıyla Yapısal Eşitlik Modellemesi (YEM) analizi
gerçekleştirilmiştir. Bu araştırma sonucunda müşterilerin market markalı
ürünler hakkında genel olarak olumlu bir algıya sahip oldukları görülmüştür.
Ancak alışveriş yaptıkları markete göre algı ve tercih değişiklikleri
gösterdikleri tespit edilmiştir.

Anahtar Kelimeler: Market İmajı, Market Markası İmajı, Algılanan Risk, Fiyat Bilinci, Satın
Alma Niyeti.

Kaynakça

  • KAYNAKÇAKitap Albayrak, A. S. (2006), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Arıkbay, C. (1996), Perakendecilikte Gelişmeler ve Yeni Yaklaşımlar, Ankara, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınlar. Aydın, K. (2007), Perakende Yönetiminin Temelleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Dinçer, M. K. (1998), Kişisel İmaj, İstanbul: Alfa Yayınları. Hair, F. J., Anderson, E. R., Tatham, R. ve Black, C. W. (1995), Multivariate Data Analysis with Readings, New Jersey: Prentice–Hall Internationl Inc. Hair, J. F., Rolph, E., Anderson, R. L.T. ve William, C. B. (1998), “Multivariate Data Analysis”, New Jersey: Prentice Hall, Upper Saddle River. Johnson, R. A., ve Wichern, D. W. (2014), Applied Multivariate Statistical Analysis, New Jersey: Prentice-Hall. Kotler, (2000), Marketing Management, New Jersey: A Pearson Education Company Upper Saddle River. Kotler, P. ve Armstrong, G. (1996), Principles of Marketing, New Jersey: Prentice- Hall İnternatıonal Inc. Kumar, N. ve Steenkamp, J.-B.E.M. (2007), Private Label Strategy, Boston: Harvard Business School Press. Mahoney, J. T. ve Sloane, L. (1974), The Great Merchants, Harper & Roe, New York: Publishers, Inc. McGoldrick, P. J. (2002), “Retail Marketing”, London: McGraw-Hill Education - Europe. Pedhazur, E. J. (1997). “Multiple Regression İn Behavioral Research Explanatıon And Predıctıon”, Orlando: USA.İnternet Armağan, E. A. (2010), “Tüketicilerin Market Markalı Gıda Ürünlerine Bakış Açıları: Aydın İlinde Bir Uygulama”, http://www.tarimarsiv.com/wp-content/uploads/2017/03/787-794.pdf, Türkiye Tarım Ekonomisi Kongreleri, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Bocutoglu, E. ve Atasoy, Y. (2005), “Perakendecilik-Perakende Kurulusların Özellikleri”, http://www.adambilgisayar.com.tr/2005/db/tr/perakendecilik.html, (Erişim Tarihi: 24.12.2005). Çınar, Z. (2016), “Market Markaları(Private Labels)”, Kargem Akademi, https://www.kargem.com.tr/dosyalar/2016/04/Arastirma-Yazisi-1-Market-Markalari.pdf, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Dea, D. ve Singh, A. (2017), “Consumer’s Perspective And Retailer's Consideration Towards Purchase of Private Label Brands”, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050917326558?via%3Dihub, The 5th International Conference on Information Technology And Quantitative Management, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Deloitte, (2017), “Türkiye perakende sektörü 2017 yarıyıl gündemi” https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consumer-business/Perakende-sektoru-2017-yariyil-gundemi.pdf, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Euromonıtor Internatıonal, (2018), “Strategy Briefing, The New Face of Private Label: Global Market Trends to 2018”, http://www.euromonitor.com/the-new-face-of-private-label-global-markettrends-to-2018/report, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Lukıc, R. (2011), “The Effect of Private Brands on Business Performance İn Retail”, Faculty of Economics, University of Belgrade, http://www.management.ase.ro/reveconomia/2011-1/3.pdf, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Nielsen, (2014), “The State Of Prıvate Label Around The World”, Where It’s Growıng, Where It’s Not, And What The Future Holds, Nielsen Global Survey of Private Label, https://www.nielsen.com/wp-content/uploads/sites/3/2019/04/state-of-private-label-around-the-world-nov-2014.pdf, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). PLAT, (2017), “Nielsen Pazar Araştırma”, (Private Label Association of Turkey), Private Label Dergisi, https://docplayer.biz.tr/48531725-Private-label-dergisi.html#show_full_text, (Erişim Tarihi: 10.07.2019). PLMA, (2017), “International Private Label Yearbook”, Private Label’s Market Share Reaches All-Time Highs İn 9 European Countries, Internatıonal Councıl, https://www.plmainternational.com/d/2017/WPL17/Press/PressReleaseYB2017en.pdf, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). PLMA, (2018), “Private Label Yearbook were compiled by Nielsen for the 52 weeks ending December 23”, https://www.plmainternational.com/yearbook, (Erişim Tarihi: 15.11.2018). Retail türkiye, (2013), “Market Markalı Ürünlere İlgi Artıyor”, Perakendecinin Buluşma Noktası, https://www.retailturkiye.com/genel-haberler/market-markali-urunlere-ilgi-artiyor, (Erişim Tarihi: 10.07.2019). SCR, (2017), “Spotlight On China Retail”, Fung Business Intelligence 10/F, Lifung Tower, 888 Cheung Sha Wan Road, Kowloon, Hong Kong, https://www.fbicgroup.com/sites/default/files/SCR2017_full.pdf, (Erişim Tarihi: 10.07.2019). Yılmaz, Ö. B. (2018), “Market Markası Fırsatları”, Ekonomist Dergisi, Ekonomist Online, https://www.ekonomist.com.tr/kapak-konusu/market-markasi-firsatlari.html, (Erişim Tarihi: 10.07.2019).Tez Beğendik, B. (2006), Perakendecilikte Kurumsal Marka Kimliği ve Saha Çalışması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi. Carter, L. L. (2009), Consumer Receptıvıty Of Foreıgn Products: The Roles Of Country-Of-Orıgın Image Consumer Ethnocentrısm And Anımosıty, Doktora Tezi, Old Dominion Unıversıty. Erdoğan, T. (2003), Rekabet Hukuku Açısından Perakende Sektöründe Alım Gücü, Rekabet Kurumu Uzmanlık Tezi, Ankara. Gambarov, V. (2007), Perakendeci Mağazalarda Atmosfer: Azerbaycan’da Tüketicilerin Mağaza Seçimini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Kaya, B. (2009), Perakendecilik Sektöründe Müşteri Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi: İndirim Marketleri Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi. Küçük, M. (2018), Market Markası İmajına Etki Eden Faktörler ve Market Markası İmajının Algılanan Risk ve Satın Alma Niyetine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi. Savaşçı, İ. (2002), Tüketicilerin Perakendeci Marka Tercihleri: İzmir Hipermarketleri Kapsamında Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi. Yıldırım, H. H. (2006), Yerli ve Yabancı İndirimli Süpermarket Zincirleri Müşterilerinin Bu Marketleri Değerlendirmeleri Üzerine Bir Pilot Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi. Yoon, Y. (2002), Development of a Structural Model for Tourism Destination Competitiveness from Stakeholders’ Perspectives, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Virginia: Virginia Polytechnic Institute and State University.Dergi’de Makale Azar, S., Chaudary, S. ve Mehmood, A. (2017), “Consumer Perceptions Of Private Label Brands İn Pakistan”, The Lahore Journal Of Business, 5 (2), s.1–22. Baltaş, G. (1997), “Determinants of Store Brand Choice: A Behavioral Analysis”, Journal of Product & Brand Management, 6(5), s.315-324. Barich, H. ve Kotler, P. (1991), “A Framework For Marketing İmage Management”, Sloan Management Review, 32 (2), s.94-109. Batı, U. (2007), “Tüketim Katedralleri Olarak Alışveriş Merkezlerinin Toplumsal Göstergebilimi: Forum Bornova Alışveriş Merkezi Örneği”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4 (1), s. 1-26. Batra, S. ve Sinha, İ. (2000), “Consumer-Level Factors Moderating the Socces of Private Label Brands”, Journal of Rateiling, 76(2), s.175-191. Brady, M., Cronin, J. J. (2001), “Some New Thoughts On Conceptualizing Perceived Quality: A Hierarchical Approach”, Journal Of Marketing, 65 (3), 34–49. Brız, J. ve Felıpe, I. (1997), “Marketing Margins İn Food Products”Agro-Food Marketing, CAB International, CIHEAM. Calvo Porral, C., ve Lang, M. F. (2015), “Private Labels”, British Food Journal, 117(2), s.506-522. Chen, R. ve He, F. (2003), “Examination of Brand Knowledge, Perceived Risk and Consumers Intention to Adopt An Online Retailer”, Tom & Business Excellence, 40(6), s.677-693. Collins-Dodd, C., Lindley, T. (2003), “Store Brand And Retail Differentiation: The İnfluence Of Store İmage And Store Brand Attitude On Store Own Brand Perceptions”, Journal Of Retailing And Consumer Services, 10, s.345–352. Cop, R. ve Türkoglu, S. (2008), “Market Markalı Ürünlerle İlgili Tüketici Tutumları Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(9), s.16. Cuneo, A., Milberg, S. J. Benavente, J. M. ve Palacios-Fenech, J. (2014). “The Growth of Private Label Brands A Worldwide Phenomenon?”, Journal of International Marketing American Marketing Association, 23 (1), s72-90. Dick, A., Lain, A. ve Richardson, P. (1995), “Correlates of Store Brand Proneness: Some Empirical Observatıons”, The Journal of Product and Brand Management, 4, pp.15-22. Erkip, F. ve Özüduru, B. H. (2015), “Retail Development İn Turkey: An Account After Two Decades of Shopping Malls İn The Urban Scene”, Elsevıer Journal, Vol: 102, p.1-33. Henson, R. K., & Roberts, J. K. (2006), “Use Of Exploratory Analysis İn Published Research: Common Errors And Some Comments On Improved Practice”, Educational And Psychological Measurement, 66, s.393-416. Knight, D. K., Kim, E.Y. (2007), “Japanese Consumers’ Need For Uniqueness: Effects On Brand Perceptions And Purchase İntention”, Journal Of Fashion Marketing And Management, 11(2), s.270–280. Orel, F. D. ve Nakıboğlu, B. (2004), “İndirimli Market Ürünlerinin Profili”, Pazarlama ve İltişim Kültürü Dergisi, 3(10), s.1-13. Özkan, B. (2006), “Tüketicilerin Perakendeci Seçimi ve Satın Alma Davranışları”, Pazarlama Dünyası, Yıl:14, s.04. Ranga, M. (2017), “Private Label Brands Retailers İn India: Food And Grocery Sector”, International Journal Of Multidisciplinary Research And Development,4(5), s.143-145. Samli, A. C., Kelly, J. P., ve Hunt, H. K. (1998), “Improving The Retail Performance By Contrasting Managementand Customer-Perceived Store İmages: A Diagnostic Tool For Corrective Action”, Journal of Business Research, 43(1), s.27-38. Savaşçı, İ. (2003), “Perakendecilikte Yeni Eğilimler: Perakendeci Markaların Gelişimi ve Türkiye’deki Uygulamaları”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 10(1), s.85-102. Semeijn, J., Van Riel, A. C. K. ve Ambrosini, A. B. (2003), “Consumer Evalutıons of Store Brands: Effects of Store İmage And Product Attributes”, Journal of Retailing and Consumer Services, 11, s.247-258. Sinha, I., Batra, R. (1999), “The Effect Of Consumer Price Consciousness On Private Label Purchase”, International Journal Of Research İn Marketing, 16 (3), s.237–251. Steenkamp, J. B. E. M. ve Dekimpe, M. G. (1997), “The Increasing Power of Store Brands: Building Loyalty and Market Share”, Long Range Planning, 30(6), s.917-930. Stone, R. N. ve Gronhaug, K. (1993), “Perceived Risk: Further Considerations for the Marketing Discipline”, European Journal of Marketing, 27(3), s.1-50. Tüfekçi, N. ve Tüfekçi, K. (2006), “Bankacılık Sektöründe Farklı Olma Üstünlüğünün ve Müşteri Sadakatinin Yarattığı Değer: Isparta İlinde Bir Uygulama”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(4), s.Güz 2006. Vahie, A., Paswan, A. (2006), “Private Label Brand İmage: İts Relationship With Store İmage And National Brand”, International Journal Of Retail And Distribution Management, 34 (1), s.67–84. Vaidyanathan, R. ve Aggarwal, P. (2000), “Strategic Brand Alliances: Implications of Ingredient Branding for National and Private Label Brands”, Journal of Product & Brand Management, 9(4), s.214-228. Wu, P. C. S., Yeh, G. Yeong-Yeh. ve Hsiao, Chieh-Ru. (2011), “The Effect of Store İmage And Service Quality on Brand İmage and Purchase İntention For Private Label Brands”, Australasian Marketing Journal, (19), s.30-39.

FACTORS AFFECTING THE IMAGE OF PRIVATE LABEL AND IMPACT OF THE IMAGE OF PRIVATE LABEL ON PERCEIVED RISK AND WILLINGNESS TO PURCHASE

Yıl 2019, Cilt: 9 Sayı: 18, 360 - 389, 30.11.2019

Öz

Abstract



This study aims at determining the influencing factors
on the customer's perception on the private label products as well as the
impact of brand image on the brand risk perception and willingness to purchase.
Study quantified the perceptions of customers on the private label products. To
this end, a survey is conducted with the participation of 650 customers. Data
is collected by using the method of convenience sampling via a questionnaire
which contains thirty-seven propositions in six sections using a 7-point Likert
scale. Structural Equation Modelling (SEM) is developed for the analysis by
means of AMOS software. As a result of the survey,
customers are generally observed to have a positive perception on the private
label products. However, it is found out that their perception and preference
varied depending on the store they usually opt for their shopping.

Key Words: Store Image, Private Label Image, Perceived Risk, Price Consciousness,
Purchase Intention.

Kaynakça

  • KAYNAKÇAKitap Albayrak, A. S. (2006), Uygulamalı Çok Değişkenli İstatistik Teknikleri, Ankara: Asil Yayın Dağıtım. Arıkbay, C. (1996), Perakendecilikte Gelişmeler ve Yeni Yaklaşımlar, Ankara, Milli Prodüktivite Merkezi Yayınlar. Aydın, K. (2007), Perakende Yönetiminin Temelleri, Ankara: Nobel Yayın Dağıtım. Dinçer, M. K. (1998), Kişisel İmaj, İstanbul: Alfa Yayınları. Hair, F. J., Anderson, E. R., Tatham, R. ve Black, C. W. (1995), Multivariate Data Analysis with Readings, New Jersey: Prentice–Hall Internationl Inc. Hair, J. F., Rolph, E., Anderson, R. L.T. ve William, C. B. (1998), “Multivariate Data Analysis”, New Jersey: Prentice Hall, Upper Saddle River. Johnson, R. A., ve Wichern, D. W. (2014), Applied Multivariate Statistical Analysis, New Jersey: Prentice-Hall. Kotler, (2000), Marketing Management, New Jersey: A Pearson Education Company Upper Saddle River. Kotler, P. ve Armstrong, G. (1996), Principles of Marketing, New Jersey: Prentice- Hall İnternatıonal Inc. Kumar, N. ve Steenkamp, J.-B.E.M. (2007), Private Label Strategy, Boston: Harvard Business School Press. Mahoney, J. T. ve Sloane, L. (1974), The Great Merchants, Harper & Roe, New York: Publishers, Inc. McGoldrick, P. J. (2002), “Retail Marketing”, London: McGraw-Hill Education - Europe. Pedhazur, E. J. (1997). “Multiple Regression İn Behavioral Research Explanatıon And Predıctıon”, Orlando: USA.İnternet Armağan, E. A. (2010), “Tüketicilerin Market Markalı Gıda Ürünlerine Bakış Açıları: Aydın İlinde Bir Uygulama”, http://www.tarimarsiv.com/wp-content/uploads/2017/03/787-794.pdf, Türkiye Tarım Ekonomisi Kongreleri, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Bocutoglu, E. ve Atasoy, Y. (2005), “Perakendecilik-Perakende Kurulusların Özellikleri”, http://www.adambilgisayar.com.tr/2005/db/tr/perakendecilik.html, (Erişim Tarihi: 24.12.2005). Çınar, Z. (2016), “Market Markaları(Private Labels)”, Kargem Akademi, https://www.kargem.com.tr/dosyalar/2016/04/Arastirma-Yazisi-1-Market-Markalari.pdf, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Dea, D. ve Singh, A. (2017), “Consumer’s Perspective And Retailer's Consideration Towards Purchase of Private Label Brands”, https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S1877050917326558?via%3Dihub, The 5th International Conference on Information Technology And Quantitative Management, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Deloitte, (2017), “Türkiye perakende sektörü 2017 yarıyıl gündemi” https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/tr/Documents/consumer-business/Perakende-sektoru-2017-yariyil-gundemi.pdf, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Euromonıtor Internatıonal, (2018), “Strategy Briefing, The New Face of Private Label: Global Market Trends to 2018”, http://www.euromonitor.com/the-new-face-of-private-label-global-markettrends-to-2018/report, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Lukıc, R. (2011), “The Effect of Private Brands on Business Performance İn Retail”, Faculty of Economics, University of Belgrade, http://www.management.ase.ro/reveconomia/2011-1/3.pdf, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). Nielsen, (2014), “The State Of Prıvate Label Around The World”, Where It’s Growıng, Where It’s Not, And What The Future Holds, Nielsen Global Survey of Private Label, https://www.nielsen.com/wp-content/uploads/sites/3/2019/04/state-of-private-label-around-the-world-nov-2014.pdf, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). PLAT, (2017), “Nielsen Pazar Araştırma”, (Private Label Association of Turkey), Private Label Dergisi, https://docplayer.biz.tr/48531725-Private-label-dergisi.html#show_full_text, (Erişim Tarihi: 10.07.2019). PLMA, (2017), “International Private Label Yearbook”, Private Label’s Market Share Reaches All-Time Highs İn 9 European Countries, Internatıonal Councıl, https://www.plmainternational.com/d/2017/WPL17/Press/PressReleaseYB2017en.pdf, (Erişim Tarihi: 10.06.2019). PLMA, (2018), “Private Label Yearbook were compiled by Nielsen for the 52 weeks ending December 23”, https://www.plmainternational.com/yearbook, (Erişim Tarihi: 15.11.2018). Retail türkiye, (2013), “Market Markalı Ürünlere İlgi Artıyor”, Perakendecinin Buluşma Noktası, https://www.retailturkiye.com/genel-haberler/market-markali-urunlere-ilgi-artiyor, (Erişim Tarihi: 10.07.2019). SCR, (2017), “Spotlight On China Retail”, Fung Business Intelligence 10/F, Lifung Tower, 888 Cheung Sha Wan Road, Kowloon, Hong Kong, https://www.fbicgroup.com/sites/default/files/SCR2017_full.pdf, (Erişim Tarihi: 10.07.2019). Yılmaz, Ö. B. (2018), “Market Markası Fırsatları”, Ekonomist Dergisi, Ekonomist Online, https://www.ekonomist.com.tr/kapak-konusu/market-markasi-firsatlari.html, (Erişim Tarihi: 10.07.2019).Tez Beğendik, B. (2006), Perakendecilikte Kurumsal Marka Kimliği ve Saha Çalışması, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: Marmara Üniversitesi. Carter, L. L. (2009), Consumer Receptıvıty Of Foreıgn Products: The Roles Of Country-Of-Orıgın Image Consumer Ethnocentrısm And Anımosıty, Doktora Tezi, Old Dominion Unıversıty. Erdoğan, T. (2003), Rekabet Hukuku Açısından Perakende Sektöründe Alım Gücü, Rekabet Kurumu Uzmanlık Tezi, Ankara. Gambarov, V. (2007), Perakendeci Mağazalarda Atmosfer: Azerbaycan’da Tüketicilerin Mağaza Seçimini Etkileyen Faktörler Üzerine Bir Araştırma, Basılmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Dokuz Eylül Üniversitesi. Kaya, B. (2009), Perakendecilik Sektöründe Müşteri Memnuniyet Düzeyinin Belirlenmesi: İndirim Marketleri Üzerine Bir Uygulama, Yüksek Lisans Tezi, Adana: Çukurova Üniversitesi. Küçük, M. (2018), Market Markası İmajına Etki Eden Faktörler ve Market Markası İmajının Algılanan Risk ve Satın Alma Niyetine Etkisi, Yüksek Lisans Tezi, Balıkesir: Balıkesir Üniversitesi. Savaşçı, İ. (2002), Tüketicilerin Perakendeci Marka Tercihleri: İzmir Hipermarketleri Kapsamında Bir Araştırma, Yayınlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İzmir: Ege Üniversitesi. Yıldırım, H. H. (2006), Yerli ve Yabancı İndirimli Süpermarket Zincirleri Müşterilerinin Bu Marketleri Değerlendirmeleri Üzerine Bir Pilot Araştırma, Yüksek Lisans Tezi, İstanbul: İstanbul Üniversitesi. Yoon, Y. (2002), Development of a Structural Model for Tourism Destination Competitiveness from Stakeholders’ Perspectives, Yayınlanmamış Doktora Tezi, Virginia: Virginia Polytechnic Institute and State University.Dergi’de Makale Azar, S., Chaudary, S. ve Mehmood, A. (2017), “Consumer Perceptions Of Private Label Brands İn Pakistan”, The Lahore Journal Of Business, 5 (2), s.1–22. Baltaş, G. (1997), “Determinants of Store Brand Choice: A Behavioral Analysis”, Journal of Product & Brand Management, 6(5), s.315-324. Barich, H. ve Kotler, P. (1991), “A Framework For Marketing İmage Management”, Sloan Management Review, 32 (2), s.94-109. Batı, U. (2007), “Tüketim Katedralleri Olarak Alışveriş Merkezlerinin Toplumsal Göstergebilimi: Forum Bornova Alışveriş Merkezi Örneği”, Uluslararası İnsan Bilimleri Dergisi, 4 (1), s. 1-26. Batra, S. ve Sinha, İ. (2000), “Consumer-Level Factors Moderating the Socces of Private Label Brands”, Journal of Rateiling, 76(2), s.175-191. Brady, M., Cronin, J. J. (2001), “Some New Thoughts On Conceptualizing Perceived Quality: A Hierarchical Approach”, Journal Of Marketing, 65 (3), 34–49. Brız, J. ve Felıpe, I. (1997), “Marketing Margins İn Food Products”Agro-Food Marketing, CAB International, CIHEAM. Calvo Porral, C., ve Lang, M. F. (2015), “Private Labels”, British Food Journal, 117(2), s.506-522. Chen, R. ve He, F. (2003), “Examination of Brand Knowledge, Perceived Risk and Consumers Intention to Adopt An Online Retailer”, Tom & Business Excellence, 40(6), s.677-693. Collins-Dodd, C., Lindley, T. (2003), “Store Brand And Retail Differentiation: The İnfluence Of Store İmage And Store Brand Attitude On Store Own Brand Perceptions”, Journal Of Retailing And Consumer Services, 10, s.345–352. Cop, R. ve Türkoglu, S. (2008), “Market Markalı Ürünlerle İlgili Tüketici Tutumları Üzerine Bir Araştırma”, Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 1(9), s.16. Cuneo, A., Milberg, S. J. Benavente, J. M. ve Palacios-Fenech, J. (2014). “The Growth of Private Label Brands A Worldwide Phenomenon?”, Journal of International Marketing American Marketing Association, 23 (1), s72-90. Dick, A., Lain, A. ve Richardson, P. (1995), “Correlates of Store Brand Proneness: Some Empirical Observatıons”, The Journal of Product and Brand Management, 4, pp.15-22. Erkip, F. ve Özüduru, B. H. (2015), “Retail Development İn Turkey: An Account After Two Decades of Shopping Malls İn The Urban Scene”, Elsevıer Journal, Vol: 102, p.1-33. Henson, R. K., & Roberts, J. K. (2006), “Use Of Exploratory Analysis İn Published Research: Common Errors And Some Comments On Improved Practice”, Educational And Psychological Measurement, 66, s.393-416. Knight, D. K., Kim, E.Y. (2007), “Japanese Consumers’ Need For Uniqueness: Effects On Brand Perceptions And Purchase İntention”, Journal Of Fashion Marketing And Management, 11(2), s.270–280. Orel, F. D. ve Nakıboğlu, B. (2004), “İndirimli Market Ürünlerinin Profili”, Pazarlama ve İltişim Kültürü Dergisi, 3(10), s.1-13. Özkan, B. (2006), “Tüketicilerin Perakendeci Seçimi ve Satın Alma Davranışları”, Pazarlama Dünyası, Yıl:14, s.04. Ranga, M. (2017), “Private Label Brands Retailers İn India: Food And Grocery Sector”, International Journal Of Multidisciplinary Research And Development,4(5), s.143-145. Samli, A. C., Kelly, J. P., ve Hunt, H. K. (1998), “Improving The Retail Performance By Contrasting Managementand Customer-Perceived Store İmages: A Diagnostic Tool For Corrective Action”, Journal of Business Research, 43(1), s.27-38. Savaşçı, İ. (2003), “Perakendecilikte Yeni Eğilimler: Perakendeci Markaların Gelişimi ve Türkiye’deki Uygulamaları”, Celal Bayar Üniversitesi İ.İ.B.F Yönetim ve Ekonomi Dergisi, 10(1), s.85-102. Semeijn, J., Van Riel, A. C. K. ve Ambrosini, A. B. (2003), “Consumer Evalutıons of Store Brands: Effects of Store İmage And Product Attributes”, Journal of Retailing and Consumer Services, 11, s.247-258. Sinha, I., Batra, R. (1999), “The Effect Of Consumer Price Consciousness On Private Label Purchase”, International Journal Of Research İn Marketing, 16 (3), s.237–251. Steenkamp, J. B. E. M. ve Dekimpe, M. G. (1997), “The Increasing Power of Store Brands: Building Loyalty and Market Share”, Long Range Planning, 30(6), s.917-930. Stone, R. N. ve Gronhaug, K. (1993), “Perceived Risk: Further Considerations for the Marketing Discipline”, European Journal of Marketing, 27(3), s.1-50. Tüfekçi, N. ve Tüfekçi, K. (2006), “Bankacılık Sektöründe Farklı Olma Üstünlüğünün ve Müşteri Sadakatinin Yarattığı Değer: Isparta İlinde Bir Uygulama”, Süleyman Demirel Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 2(4), s.Güz 2006. Vahie, A., Paswan, A. (2006), “Private Label Brand İmage: İts Relationship With Store İmage And National Brand”, International Journal Of Retail And Distribution Management, 34 (1), s.67–84. Vaidyanathan, R. ve Aggarwal, P. (2000), “Strategic Brand Alliances: Implications of Ingredient Branding for National and Private Label Brands”, Journal of Product & Brand Management, 9(4), s.214-228. Wu, P. C. S., Yeh, G. Yeong-Yeh. ve Hsiao, Chieh-Ru. (2011), “The Effect of Store İmage And Service Quality on Brand İmage and Purchase İntention For Private Label Brands”, Australasian Marketing Journal, (19), s.30-39.
Toplam 1 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Muhammet Küçük 0000-0003-2844-1521

Aybeniz Akdeniz Ar 0000-0001-6935-2918

Yayımlanma Tarihi 30 Kasım 2019
Gönderilme Tarihi 9 Ekim 2019
Kabul Tarihi 29 Kasım 2019
Yayımlandığı Sayı Yıl 2019 Cilt: 9 Sayı: 18

Kaynak Göster

APA Küçük, M., & Ar, A. A. (2019). MARKET MARKASI İMAJINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER VE MARKET MARKASI İMAJININ ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 9(18), 360-389.
AMA Küçük M, Ar AA. MARKET MARKASI İMAJINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER VE MARKET MARKASI İMAJININ ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Kasım 2019;9(18):360-389.
Chicago Küçük, Muhammet, ve Aybeniz Akdeniz Ar. “MARKET MARKASI İMAJINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER VE MARKET MARKASI İMAJININ ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9, sy. 18 (Kasım 2019): 360-89.
EndNote Küçük M, Ar AA (01 Kasım 2019) MARKET MARKASI İMAJINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER VE MARKET MARKASI İMAJININ ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9 18 360–389.
IEEE M. Küçük ve A. A. Ar, “MARKET MARKASI İMAJINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER VE MARKET MARKASI İMAJININ ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 18, ss. 360–389, 2019.
ISNAD Küçük, Muhammet - Ar, Aybeniz Akdeniz. “MARKET MARKASI İMAJINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER VE MARKET MARKASI İMAJININ ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 9/18 (Kasım 2019), 360-389.
JAMA Küçük M, Ar AA. MARKET MARKASI İMAJINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER VE MARKET MARKASI İMAJININ ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019;9:360–389.
MLA Küçük, Muhammet ve Aybeniz Akdeniz Ar. “MARKET MARKASI İMAJINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER VE MARKET MARKASI İMAJININ ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 9, sy. 18, 2019, ss. 360-89.
Vancouver Küçük M, Ar AA. MARKET MARKASI İMAJINA ETKİ EDEN FAKTÖRLER VE MARKET MARKASI İMAJININ ALGILANAN RİSK VE SATIN ALMA NİYETİNE ETKİSİ. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2019;9(18):360-89.

                                                                                                                                32482     32483


Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.