Çağımız,
internet çağı olarak adlandırılmakta ve günümüz toplumları da gün geçtikçe
teknolojik hayatın içerisinde yer almaktadır. Buna paralel olarak siyasi hayat,
sosyal medya ile televizyonun ana konusu olmasıyla birlikte bu iletişim
araçları üzerinden seçmeni etkilemeye başlamıştır. Bundan dolayı kitle iletişim
araçlarının gelişmesi, siyasi alanın etkilenmesine neden olmuştur. Partiler,
kamuoyunu kendi çevresinde toplayabilmek için belli stratejiler belirlemekte ve
bu stratejiler doğrultusunda kitleyi etkilemeyi amaçlamaktadırlar. Bu amacı
gerçekleştirirken başyardımcıları olarak, klasik televizyon ve sosyal medya
(internet, instagram, twitter) siyaset propagandası içerisinde yer almaktadır.
Bu iki önemli kitle iletişim araçları sayesinde lider ve partisinin üyeleri
kendi propagandalarını etkili bir biçimde ve örtük mesajlar dâhilinde gerçekleştirerek
toplumun her kesimine ulaşmayı hedeflemektedirler.
Bu çalışmanın amacı Türkiye’deki siyasi partilerin,
klasik televizyon ve sosyal medya üzerinden seçmeni nasıl etkilediklerini ve
bunu yaparken ne tür stratejiler ortaya koyduklarını belirlemektir. Özellikle araştırma yapılırken 2019 yerel
seçimlerinde %7 ve üstü oy almış partiler temel alınarak Ankara ve İstanbul
bağlamında örnekler verilmiştir. Araştırmanın kuramsal çerçevesi olarak, George
Herbert Mead’in sembolik etkileşimciliği, Erving Goffman’ nın
dramaturjik yöntemi, siyaset bilimcisi ve iletişim teorisyeni olan Harold
Dwight Laswell’in iletişim modeli üzerinden literatür taraması yapılacaktır.
Anahtar Kelimeler: Propaganda,
partiler, seçim, klasik televizyon, sosyal medya, imaj
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 25 Mayıs 2020 |
Gönderilme Tarihi | 1 Kasım 2019 |
Kabul Tarihi | 4 Aralık 2019 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2020 Cilt: 10 Sayı: 19 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.