BibTex RIS Kaynak Göster

ÜNİVERSİTE-SANAYİ KOORDİNASYON MERKEZİ İÇİN BİR MODEL

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 8, 46 - 57, 01.05.2015

Öz

Üniversite-sanayi işbirliği için koordinasyon yapılması ve üniversite-sanayi koordinasyonunun her fakültede kurumsallaşarak çalışması gerekir. Üretilen proje, tez ve bilimsel çalışmaların sanayide uygulanabilirliği sorgulanmalıdır. Diğer yandan fakültelerin değişik birimlerinde döner sermaye aracılığı ile sanayinin problemlerine çözüm aranmaktadır. Yukarıda sözü edilen faaliyetlerin daha planlı ve düzgün yapılması için yeni bir model önerilmektedir. Bu amaçla Üniversite-Sanayi Koordinasyon Merkezinin yapısı ve işlevleri ortaya konulmaktadır. Çalışma ile alt birimler ve değişik proje üreticilerden oluşan komisyonların çalışmaları, koordinatörlükçe üniversite üst yönetimine taşınarak karara bağlanması amaçlanmaktadır. Çok iyi yetişmiş olan elemanların katkılarıyla üniversite-sanayi ilişkileri kurumsallaşacaktır. Böylelikle üniversite sanayi ile daha iyi ilişkiler kuracak, ürün kalitesi artacaktır

Kaynakça

  • Binici H, Arı N, Bodur M.N, (2006), „„Mesleki Teknik Eğitimde Endüstriye Dayalı Eğitim (EDE)/Staj‟‟, 3.Ulusal MYO Sempozyumu, Süleyman Demirel Üniversitesi, s:260–264, Burdur.
  • Binici H, (2003), „„Standart Mesleki Teknik Eğitim, Standart Dergisi‟‟, Sayı: 503, 145–152, İstanbul.
  • Binici H, Arı N, (2004), „„Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar‟‟, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24:383–396 Ankara.
  • Binici H, Bodur, M.N, Ari N, Gürün D.K, (2005), „„Engineering Education in Production‟‟, 3rd Balkan Region Conference on Engineering Education, 12–15 September,175–178, Sibiu, Romania.
  • Binici H, Arı N, Kutlu O, (2005), „„Japon Eğitim Sistemi ve Eğitim Reformu‟‟, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29: 58–64, Adana.
  • Binici H, Temiz H, Köse M.M, Bodur M.N, (2006), „„Mühendislik Fakültesinde Öğrenci Performans Ölçümü‟‟, GAP V. Mühendislik Kongresi Bildiriler Kitabı, cilt:2, 1531– 1539, Şanlıurfa.
  • Binici H, Arı N, Bodur M.N, Gürün D.K, (2005), „„Üretim İçinde Mühendislik Eğitimi‟‟, TMMOB Mühendislik Eğitimi Sempozyumu, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, Ankara.
  • Eğrican N, (2014), Founding President; SUNTEK International & Senior Consultant for Strategic Energy Partnerships Teknopark Istanbul, Istanbul.
  • Erdil E, (2013), „„Değişen üniversite-sanayi işbirliğinde üniversite örgütlenmesi‟‟, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 68: 95 – 127, Ankara.
  • Kiper M, (2010), „‟Dünyada ve Türkiye‟de Üniversite-Sanayi İşbirliği‟‟ 1. Baskı, Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı, 150 syf, Ankara.
  • Mühendislik Dekanları Konseyi, (2003), „„Üniversite-Sanayi İşbirliği Önündeki Engeller‟‟, Ankara. Şubesi, 225–234, Ankara.
  • Oslo Kılavuzu, (2014), Kamu üniversite sanayi işbirliği değerlendirme raporu ve strateji belgesi taslağı (2015-2019), Aralık 2014.
  • Serbest A.H, Mandal H, (2006), „„Üniversite-Sanayi İşbirliğinin Geliştirilmesi İçin Eğitim Sistemi İçinde Uygulanabilecek Öneriler‟‟, II Ulusal Mühendislik Kongresi, 269–277, Zonguldak.
  • Yardımcı A, Müftüoğlu E, (2014), ‘’Üniversite Sanayi İşbirliğinde Sanayi Kesiminin Beklentileri ve Sorunları‟‟ ISBN: 978-605-137-411-6 TOBB Yayın No: 2014/235, Ankara.

A MODEL FOR UNİVERSİTY-INDUSTRY CO-ORDİNATİON CENTRE

Yıl 2015, Cilt: 5 Sayı: 8, 46 - 57, 01.05.2015

Öz

Made for university-industry cooperation and coordination in all faculties of the university-industry co-ordination should work institutionalized. The projects produced, dissertation and industrial applicability of scientific studies must be questioned. On the other hand in the different departments of the faculty through the revolving fund is seeking solutions to the problems of industry. More of the above-mentioned activities planned and a new model is proposed to be done properly. For this purpose, the structure and function of University-Industry Co-ordination Centre are put forward. Sub-units with work and the work of the commission of the manufacturer of different projects, coordinator of the university moved to its senior management are intended to be decided. Well-versed with the contribution of the elements which can be institutionalized in university-industry relations. Thus, university will establish better relations with the industry, will increase product quality

Kaynakça

  • Binici H, Arı N, Bodur M.N, (2006), „„Mesleki Teknik Eğitimde Endüstriye Dayalı Eğitim (EDE)/Staj‟‟, 3.Ulusal MYO Sempozyumu, Süleyman Demirel Üniversitesi, s:260–264, Burdur.
  • Binici H, (2003), „„Standart Mesleki Teknik Eğitim, Standart Dergisi‟‟, Sayı: 503, 145–152, İstanbul.
  • Binici H, Arı N, (2004), „„Mesleki ve Teknik Eğitimde Arayışlar‟‟, Gazi Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 24:383–396 Ankara.
  • Binici H, Bodur, M.N, Ari N, Gürün D.K, (2005), „„Engineering Education in Production‟‟, 3rd Balkan Region Conference on Engineering Education, 12–15 September,175–178, Sibiu, Romania.
  • Binici H, Arı N, Kutlu O, (2005), „„Japon Eğitim Sistemi ve Eğitim Reformu‟‟, Çukurova Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 29: 58–64, Adana.
  • Binici H, Temiz H, Köse M.M, Bodur M.N, (2006), „„Mühendislik Fakültesinde Öğrenci Performans Ölçümü‟‟, GAP V. Mühendislik Kongresi Bildiriler Kitabı, cilt:2, 1531– 1539, Şanlıurfa.
  • Binici H, Arı N, Bodur M.N, Gürün D.K, (2005), „„Üretim İçinde Mühendislik Eğitimi‟‟, TMMOB Mühendislik Eğitimi Sempozyumu, TMMOB Makine Mühendisleri Odası, Ankara.
  • Eğrican N, (2014), Founding President; SUNTEK International & Senior Consultant for Strategic Energy Partnerships Teknopark Istanbul, Istanbul.
  • Erdil E, (2013), „„Değişen üniversite-sanayi işbirliğinde üniversite örgütlenmesi‟‟, Ankara Üniversitesi SBF Dergisi, 68: 95 – 127, Ankara.
  • Kiper M, (2010), „‟Dünyada ve Türkiye‟de Üniversite-Sanayi İşbirliği‟‟ 1. Baskı, Türkiye Teknoloji Geliştirme Vakfı, 150 syf, Ankara.
  • Mühendislik Dekanları Konseyi, (2003), „„Üniversite-Sanayi İşbirliği Önündeki Engeller‟‟, Ankara. Şubesi, 225–234, Ankara.
  • Oslo Kılavuzu, (2014), Kamu üniversite sanayi işbirliği değerlendirme raporu ve strateji belgesi taslağı (2015-2019), Aralık 2014.
  • Serbest A.H, Mandal H, (2006), „„Üniversite-Sanayi İşbirliğinin Geliştirilmesi İçin Eğitim Sistemi İçinde Uygulanabilecek Öneriler‟‟, II Ulusal Mühendislik Kongresi, 269–277, Zonguldak.
  • Yardımcı A, Müftüoğlu E, (2014), ‘’Üniversite Sanayi İşbirliğinde Sanayi Kesiminin Beklentileri ve Sorunları‟‟ ISBN: 978-605-137-411-6 TOBB Yayın No: 2014/235, Ankara.
Toplam 14 adet kaynakça vardır.

Ayrıntılar

Birincil Dil Türkçe
Bölüm Araştırma Makalesi
Yazarlar

Hanifi Binici Bu kişi benim

Yayımlanma Tarihi 1 Mayıs 2015
Yayımlandığı Sayı Yıl 2015 Cilt: 5 Sayı: 8

Kaynak Göster

APA Binici, H. (2015). ÜNİVERSİTE-SANAYİ KOORDİNASYON MERKEZİ İÇİN BİR MODEL. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, 5(8), 46-57.
AMA Binici H. ÜNİVERSİTE-SANAYİ KOORDİNASYON MERKEZİ İÇİN BİR MODEL. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Mayıs 2015;5(8):46-57.
Chicago Binici, Hanifi. “ÜNİVERSİTE-SANAYİ KOORDİNASYON MERKEZİ İÇİN BİR MODEL”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5, sy. 8 (Mayıs 2015): 46-57.
EndNote Binici H (01 Mayıs 2015) ÜNİVERSİTE-SANAYİ KOORDİNASYON MERKEZİ İÇİN BİR MODEL. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5 8 46–57.
IEEE H. Binici, “ÜNİVERSİTE-SANAYİ KOORDİNASYON MERKEZİ İÇİN BİR MODEL”, Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 8, ss. 46–57, 2015.
ISNAD Binici, Hanifi. “ÜNİVERSİTE-SANAYİ KOORDİNASYON MERKEZİ İÇİN BİR MODEL”. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi 5/8 (Mayıs 2015), 46-57.
JAMA Binici H. ÜNİVERSİTE-SANAYİ KOORDİNASYON MERKEZİ İÇİN BİR MODEL. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;5:46–57.
MLA Binici, Hanifi. “ÜNİVERSİTE-SANAYİ KOORDİNASYON MERKEZİ İÇİN BİR MODEL”. Dicle Üniversitesi İktisadi Ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi, c. 5, sy. 8, 2015, ss. 46-57.
Vancouver Binici H. ÜNİVERSİTE-SANAYİ KOORDİNASYON MERKEZİ İÇİN BİR MODEL. Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. 2015;5(8):46-57.

                                                                                                                                32482     32483


Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.