It is the responsibility of healthcare managers to successfully implement strategic changes, provide high-quality service, make health care financially sustainable and improve firm performance. This responsibility has become more important than in the past in terms of many institutions and organizations that provide health services to changing environmental conditions. In this context, the aim of this study is to evaluate the relationship between the perceptions of strategic change and the firm performance of middle and lower-level managers working in health institutions. In this direction, data were collected by reaching 225 middle and lower-level health managers working in a private health group through an online questionnaire. Multiple regression analysis was used to test the effect of managers' perceptions of strategic change on firm performance. Strategic change sub-dimensions together explain 27.7% of the total variance in the firm performance dimension. When the t-test results regarding the significance of the regression coefficient are examined, it is seen that there is a statistically significant relationship in both the start of the strategy and the implementation of the strategy. However, while the increase in the perceptions of the managers regarding the initiation of the strategy statistically increases their perceptions of the firm performance; the increase in their perceptions of the implementation of the strategy statistically decreases their perceptions of firm performance. The fact that the study is the first in the Turkish literature is important in terms of its contribution to the theory and the studies that will be designed later. In the success of strategic change applications; Topics such as middle and lower-level managerial information, communication, and teamwork are critical. The results provide important practical information for middle and lower-level managers working in health institutions.
Stratejik değişimleri başarılı bir şekilde uygulamak, yüksek kaliteli hizmet sunmak, sağlık hizmetini mali açıdan sürdürülebilir hale getirmek ve işletme performansını artırmak sağlık hizmeti yöneticilerinin sorumluluğundadır. Bu sorumluluk günümüzde değişen çevre koşullarıyla sağlık hizmeti sunan birçok kurum ve kuruluş açısından geçmişe göre daha önemli hale gelmiştir. Bu kapsamda gerçekleştirilen bu çalışma ile sağlık kurumlarında görev yapan orta ve alt kademe yöneticilerin, stratejik değişim algılarıyla işletme performansı arasındaki ilişkinin değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu doğrultuda özel bir sağlık grubunda görev yapan 225 orta ve alt kademe sağlık yöneticisine online anket yolu ile ulaşarak veriler toplanmıştır. Yöneticilerin stratejik değişim algılarının işletme performansı üzerindeki etkisini test etmek amacıyla çoklu regresyon analizi kullanılmıştır. Stratejik değişim alt boyutları hep birlikte işletme performansı boyutundaki toplam varyansın %27,7’sini açıklamaktadır. Regresyon katsayısının anlamlılığına ilişkin t testi sonuçları incelendiğinde istatistiksel olarak anlamlı ilişkinin hem stratejinin başlaması hem de stratejinin uygulanması boyutlarında olduğu görülmektedir. Ancak yöneticilerin stratejinin başlamasına ilişkin algılarının yükselmesi işletme performansına yönelik algılarını istatistiksel olarak artırırken; stratejinin uygulanmasına ilişkin algılarının yükselmesi işletme performansına yönelik algılarını istatistiksel olarak düşürmektedir. Çalışmanın Türkçe literatürdeki ilk çalışma olması teoriye olan katkısı ve daha sonra tasarlanacak olan çalışmalar açısından önemlidir. Stratejik değişim uygulamalarının başarıya ulaşmasında; orta ve alt kademe yönetici bilgileri, iletişim, takım çalışması gibi konular kritik öneme sahiptir. Sonuçlar sağlık kurumlarında görev yapan orta ve alt kademe yöneticiler için uygulamaya yönelik önemli bilgiler sunmaktadır.
Stratejik Değişim İşletme Performansı Sağlık Kurumları Strategic Change Firm Performance Healthcare Organization
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Ekonomi |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Yayımlanma Tarihi | 28 Kasım 2022 |
Gönderilme Tarihi | 2 Haziran 2022 |
Kabul Tarihi | 8 Ağustos 2022 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2022 Cilt: 12 Sayı: 24 |
Bu dergide yayınlanan tüm çalışmalar, Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International (CC BY-NC 4.0) License kapsamında lisanslanmıştır.