Günümüz dünyasında işletmeler yoğun rekabet ortamında güçlü kalabilmek amacıyla yeniliklere uyum sağlama çabası içerisindedirler. Piyasa koşullarında mücadele edebilmek amacıyla inovasyon faaliyetlerine yönelmek işletmeler tarafından çok fazla tercih edilmektedir. İşletmeler inovatif çalışmalar yürütürken, paydaşları nezdindeki itibarlarını korumaya da özen göstermektedirler. Bu çalışmanın amacı, işletmelerde yürütülen inovasyon faaliyetlerinin, işletmelerin kurumsal itibarlarına etkisini incelemektir. Bu doğrultuda, Aydın ili içerisinde faaliyet gösteren ihracat işletmelerinin orta ve üst düzey yöneticileriyle yüz yüze anket uygulaması gerçekleştirilmiştir. Anket uygulaması ile elde edilen verilere araştırma hipotezleri doğrultusunda T- Testi, ANOVA, korelasyon ve regresyon analizleri uygulanmıştır. Ek olarak, çalışmada anket yöntemiyle elde edilen verilerin bulgularını desteklemek amacıyla yine Aydın ili içerisinde faaliyet gösteren bir ihracat işletmesinin orta ve üst düzey yöneticileriyle yarı yapılandırılmış mülakat tekniği uygulanmıştır. Yapılan analizlerin bulgularına göre, inovasyon çalışmalarının işletmelerin kurumsal itibarlarını çeşitli boyutlar temelinde etkilediği sonucuna varılmıştır. Ayrıca inovasyon faaliyetleri ile kurumsal itibar arasında pozitif yönlü bir ilişkinin olduğu saptanmıştır. Ek olarak, yarı yapılandırılmış mülakat tekniği olan nitel araştırma tekniğinin bulgularının nicel yöntem bulgularını destekler nitelikte olduğu görülmüştür.
İnovasyon Kurumsal İtibar İhracat İşletmeleri Orta ve Üst Düzey Yöneticiler
In today's world, corporations are trying to adapt the innovations in order to stay strong in a fierce competitive environment. To cope with market conditions, it is highly preferred to go towards innovation activities by corporations. Corporations also pay attention to protect their reputation among their stakeholders while they carry out their innovation studies. The purpose of this study is to examine the effect of innovation studies carried out in corporations on their corporate reputation. In this regard, a face-to-face survey was conducted with middle and senior level managers of export corporations operating in Aydın. T-Test, ANOVA, correlation and regression analyzes were applied to the data obtained through the survey relevant with the research hypotheses. In addition, a semi-structured interview technique was also applied to middle and senior managers of one of an export corporation in Aydın in order to support the findings of the data obtained through the survey method. According to the findings of the analyses, it was concluded that innovation activities effect the corporate reputation of corporations with different dimensions. Also, it was determined that there was a positive relationship between innovation activities and corporate reputation. Additionally, it was seen that findings of qualitative technique which was a semi-structured interview also supported the findings of quantitative method.
Innovation Corporate Reputationi Export Corporations Middle and Senior Managers
Birincil Dil | Türkçe |
---|---|
Konular | Uluslararası İşletmecilik |
Bölüm | Araştırma Makalesi |
Yazarlar | |
Erken Görünüm Tarihi | 29 Mayıs 2024 |
Yayımlanma Tarihi | 31 Mayıs 2024 |
Gönderilme Tarihi | 5 Aralık 2023 |
Kabul Tarihi | 21 Ocak 2024 |
Yayımlandığı Sayı | Yıl 2024 Cilt: 14 Sayı: 27 |
Dicle Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi
Dicle University, Journal of Economics and Administrative Sciences